Piața turismului de lux va atinge 82 de miliarde de dolari

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 07-09-2022

în: NewsTravel

Piața turismului de lux este de așteptat să atingă o evaluare uluitoare de 82 de miliarde de dolari în următorii opt ani, potrivit unui studiu publicat de Global Market Insights. Experiențele Safari, în special în Orientul Mijlociu și Africa, vor fi un motor cheie de creștere a industriei. În ultimii ani, regiunea MENA a devenit o destinație populară pentru observarea animalelor exotice datorită biodiversității sale absolute.

Călătoriile centrate pe aventură și sport sunt, de asemenea, proiectate să depășească 12 miliarde de dolari până în 2030. Creșterea se datorează parțial numărului tot mai mare de pachete legate de sport, care vă permit să participați la Super Bowl din Miami sau să vă aventurați în străinătate la Australian Open, de exemplu.

De asemenea, călătoriile pe cont propriu vor continua pe o traiectorie ascendentă. De fapt, 58% dintre cei care planifică o călătorie în momentul de față optează pentru destinații de vis și, prin urmare, consolidează piața, conform Raportului 2022 privind tendințele globale de călătorie al American Express Travel.

Piața turismului de lux din Asia-Pacific este, de asemenea, în plină expansiune. Aceasta a reprezentat mai mult de 28% din călătoriile realizate în 2021. Cererea de experiențe de lux, combinată cu o creștere a venitului disponibil în APAC, este de așteptat să genereze o creștere a piețelor de turism din India, Japonia și China. Între timp, piața turismului din America Latină va ajunge probabil la 200 de milioane de dolari până în 2030, datorită concentrării sporite pe vacanțele private personalizate din Belize până la Rio de Janeiro.

Raportul a analizat, de asemenea, creșterea numărului de călătorii în cadrul fiecărei generații. Interesant este că segmentul „ceilalți”, care cuprinde persoane cu vârsta peste 60 de ani, va crește cu o rată de aproximativ 15% în fiecare an până în 2030. Compania de cercetare atribuie această creștere dorinței acestei generații de a petrece timpul liber călătorind și „ disponibilitatea resurselor”.