Rar mi se întâmplă să întâlnesc persoane, reprezentante ale unui brand, care cred cu tărie în produsul pe care îl promovează, ba mai mult, care chiar îl „trăiesc”. Este cazul Sandrei Godec, International Sales Manager pentru L’Artisan Parfumeur, care a reușit să mă fascineze cu minunatele povești din spatele parfumurilor, dar și cu pasiunea pe care o emană. Rareori găsești un brand atât de deosebit, cu o putere atât de mare de a te transpune într-o altă lume, oarecum uitată, o lume în care eram doar niște copii, lipsiți de orice griji și limitări, călători liniștiți pe tărâmuri fascinante sau, pur și simplu, participanți la diverse momente din viața noastră pe care le-am estompat cu atâtea griji și lipsă de timp. Vă recomand cu căldură să treceți pe la magazinul celor de la Madison Perfumery și să descoperiți parfumul care vorbește sufletului dumneavoastră. Eu l-am găsit deja…
Povestește-mi despre L’Artisan. Cum au fost puse bazele acestui brand atât de special?
Compania a fost fondată în anul 1976 de către Jean Laporte, un om ce și-a dorit la acea vreme să creeze o casă de parfumuri care să ofere ceva unic, dar care să se și adreseze unei clientele vaste. Dezideratul său era ca fiecare femeie să aibă câte un parfum pentru fiecare stare de spirit pe care ar putea-o experimenta. În zilele noastre acesta este un concept destul de întâlnit, dar nu și în urmă cu aproape 40 de ani. Atunci era vorba despre un fel de boutique în care intrai, luai loc, te relaxai și vorbeai despre tine, despre amintiri prețioase, iar în funcție de aceste aspecte esența potrivită ieșea singură la iveală.
De exemplu, dacă momentele tale importante și dragi au avut loc în copilărie, atunci îți propun să încerci La Chasse aux Papillons („Vânătoare de fluturi”, n.r.), un parfum inspirat din florile albe și pure a căror mireasmă te duce înapoi în timp, în perioada când libertatea și voia bună erau singurele tale griji. Câteodată uităm anumite amintiri, clipe și senzații neprețuite, dar dacă am putea avea un parfum care să evoce exact acele sentimente și să ne transpună acolo într-o secundă, de ce am refuza acest răsfăț?
Cum s-a născut acest obicei al brandului, de a colabora cu maeștri renumiți?
Dintotdeauna am lucrat cu maeștri parfumieri. Îl considerăm un lucru firesc și un privilegiu pentru ambele părți, atât pentru artist, cât și pentru noi, ca parfumerie de lux. Iar ceea ce contează în primul rând pentru noi este să folosim doar cele mai bune ingrediente – de aceea parfumierilor le place atât de mult să lucreze cu noi, pentru că le permitem să combine doar cele mai calitative esențe naturale disponibile pe piață.
Primul care a creat un parfum a fost, desigur, Jean Laporte, urmat de Bertrand Duchaufour, care a creat celebrul Nuit de Tubéreuse, un parfum minunat, după care a urmat Jean-Claude Ellena, maestru parfumier pentru casa Hermès, și mulți alții. Pe scurt, doar cei mai buni.
Spune-mi despre conceptul „Fragrance Mood”. Pare fascinant să poți avea o esență pentru fiecare stare de spirit.
Sunt cinci „Stări de spirit” diferite pe care le oferim, printre care colecția Les Jardins Secrets, care prezintă tente florale, evocând copilărie și inocență, sau colecția Les Insolites, care te face să zâmbești, prin miresme consacrate precum cele de trandafir și tuberoză. Este vorba în primul rând de ceea ce simți, de găsirea unui parfum care să reflecte cel mai bine starea pe care o ai în momentul respectiv și, ținând cont de gamele variate de esențe pe care le propunem, este foarte probabil să găsești nu doar una singură care să ți se potrivească și să îți reamintească poveștile pierdute în memorie.
Care consideri că este cel mai reprezentativ parfum al brandului?
Creația iconică a brandului este, fără îndoială, Mûre et Musc, un amestec reușit de esență de mure și mosc. De obicei, moscul are un miros foarte puternic, însă de această dată a fost reprezentat într-un mod mai plăcut și mai ușor, iar esența de mure nu mai fusese folosită în parfumerie până atunci, deci pot să susțin cu mândrie că suntem pionieri în acest domeniu și că am lansat un trend. Jean Laporte este cel care a creat acest parfum în anul 1978, iar din acel moment fiecare creație a brandului nostru a devenit, în felul său, iconică și inovativă datorită încărcăturii emoționale pe care o poartă.
Cui se adresează parfumurile brandului L’Artisan?
Noi creăm parfumuri legate de stări de spirit, nu le adresăm exclusiv femeii sau bărbatului, ci le privim ca pe ceva foarte personal, iar clientului îi revine partea interesantă de a se regăsi într-unul dintre ele, tocmai pentru că fiecare persoană are propriile sale amintiri. Însă atât femeia, cât și bărbatul au fost odată copii și probabil că se simțeau la fel de liberi – acestea sunt legăturile pe care vrem să le creăm. Toți trecem prin anumite etape în viață, ne plac diverse aspecte ale sale, ca de pildă gătitul, de aceea noi avem chiar un parfum inspirat din șofran sau un altul bazat pe o combinație inovativă de miere și piper.
Am observat că acesta este al doilea an consecutiv când vă asociați cu organizația Tree Aid. Îmi poți spune mai multe despre acest proiect?
Este important pentru noi să oferim, la rândul nostru, ceva comunității. Tree Aid este o organizație caritabilă ce acționează în Mali, iar acesta este al doilea an în care ne asociem, deoarece primul a fost un mare succes, am plantat foarte mulți copaci, aproximativ 500. Tocmai de aceea în lunile care au trecut, mai precis februarie și martie, care sunt asociate cu iubirea, aprecierea și dăruirea, ne-am gândit ca pentru fiecare 20 de scrisori de dragoste scrise de clienți și fani să plantăm un copac. A fost ceva atât de natural să ne alăturăm acestei organizații încât nu putem decât să ne bucurăm pentru tot binele pe care îl putem face.