Geza Schoen – Secretul parfumului şi arta chimiei

Scris de Luxury
Publicat la data de: 28-01-2016

în: BeautyInterviuri

Escentric Molecules îşi datorează existenţa unei molecule-aromă care nu există în natură, Iso E Super, ci a fost creată într-un laborator din cadrul IFF în anul 1973. Aceasta a rămas necunoscută în afara lumii parfumeriei până la lansarea conceptului Escentric Molecules, deşi prezenţa sa pluteşte evaziv, în concentraţii relativ scăzute, în fundalul multor esenţe pentru bărbaţi şi femei. Geza Schoen, specialistul cu o viziune avangardistă şi o reputaţie excepţională în domeniul parfumeriei, ne împărtăşeşte cu sinceritate şi entuziasm povestea parfumurilor Escentric Molecules, ce au stârnit deopotrivă curiozitate, fascinaţie şi atracţie.

IMG_5983

Încă de la o vârstă fragedă, fiecare dintre noi visează să devină un profesionist remarcabil prin prisma meseriei sale. Care a fost parcursul tău către o meserie atât de frumoasă cum este cea de parfumier? A fost aceasta profesia la care ai visat dintotdeauna?

Cu siguranţă nu am ştiut de mic copil că mă voi îndrepta către această îndeletnicire de-a lungul vieţii mele. Este adevărat că primul meu contact cu parfumurile a fost la 13 ani, vârstă la care am început să colecţionez eşantioane, deoarece era o perioadă în care aveam acces la multe mostre gratuite. Până la 16 ani ajunsesem să am o colecţie impresionantă de eşantioane pentru bărbaţi şi mi-am dat seama că puteam să le diferenţiez prin miros, fără a vedea sticluţele. Era ca un joc pentru mine. În plus, provin dintr-o familie de artişti, prin urmare am fost învăţat să mă reinventez şi să mă îndrept către varii direcţii creative.

 

Escentric Molecules a declanşat revoluţie în lumea parfumeriei, stârnind în egală măsură mister şi obsesie. Care este povestea din spatele conceptului şi cum s-au născut aceste esenţe?

Escentric Molecules îmbrăţişează acest patrimoniu modern, unde arta întâlneşte ştiinţa. În primul rând, trebuie să separăm cele două concepte, deoarece Escentric este o formulă, pe când Molecule reprezintă o moleculă. Având o abordare minimalistă, acestea se concentrează pe o serie excepţională de molecule-aromă, unele necunoscute în natură, altele identic naturale, şi oferă două modalităţi de a explora alura fiecăreia dintre ele. Escentric se concentrează pe o moleculă-aromă de excepţie, iar celelalte componente din formulă sunt alese pentru a o îmbunătăţi, amplificându-i calităţile-cheie. Molecule are o abordare mai radicală, care sparge toate regulile parfumeriei. Nu conţine alte ingrediente parfumate, în afară de molecula-aromă, pură şi singulară. Secretul acestor esenţe extrem de „simple” este Iso E Super, ingredientul pe care l-am descoperit în 1994 şi care m-a fermecat pe loc. Realizasem că numitorul comun în toate aromele care îmi plăceau era doza mare de Iso E Super, de care nu mă puteam sătura niciodată. Era ca un drog pentru mine. Iar întregul proces de lansare Escentric Molecules a durat 11 ani, neimaginându-mi că va fi un succes atât de mare.

IMG_5841sw

Unde îţi găseşti sursele de inspiraţie pentru crearea unui parfum? La ce concept lucrezi acum?

De fiecare dată este diferit. Acum lucrez la o nouă esenţă, pe care o voi lansa în februarie, împreună cu prietenul meu, Mark Buxton, şi parfumierul Bertrand Duchaufour. Totul a pornit de la acest ingredient, Schinus molle, care este fructat, asemenea piperului roşu, însă nu are aceeaşi asprime ca şi piperul negru sau alb. Creşteam acasă un arbore de piper peruvian şi, mirosind frunzele acestuia de sute de ori, am fost inspirat către crearea unui nou parfum: proaspăt, verde şi foarte picant. Însă mă inspiră în egală măsură o culoare, o melodie, o propoziţie, o călătorie către o nouă destinaţie.

 

Mai există şi alte arome pe care doreşti să le transformi într-un parfum?

Există foarte multe esenţe care îmi plac, în special cele clasice. Multe dintre arome au fost deja concepute, de aceea este foarte greu să te remarci cu ceva nou în secolul în care trăim. Prin urmare, îmi doresc să-mi păstrez propria semnătură. Parfumul care urmează a fi lansat, Renegades, are o personalitate puternică prin miros, dar în special prin designul sticlei, care va evoca, prin imagini 3D, înfăţişarea mea pe o parte şi a lui Bertrand pe cealaltă. Misiunea mea este să transform lumea într-una mai frumos mirositoare şi sunt convins că sunt pe drumul cel bun.

IMG_5944

www.escentric.com

Energy Expo 10-13 octombrie