Despre provocările din PR, cu Ghazaleh Emami

Scris de Ozana Mazilu
Publicat la data de: 11-05-2018

în: InterviuriThe Famous

Ghazaleh Emami

În ultima vreme, s-a tot vehiculat ipoteza conform căreia relațiile publice se vor estompa în timp. În vreme ce, în trecut, relațiile publice se concentrau doar pe realizarea de comunicate de presă, în prezent, acest domeniu a devenit unul mult mai complex, cuprinzând inclusiv creare de conținut, social media și multe altele. Specialiștii în PR continuă să extindă tehnicile și să găsească noi modalități de a atinge piețele-țintă ale clienților lor. Despre provocările din PR, despre ce înseamnă să activezi în acest domeniu în România, la momentul actual, dar și despre realizările ei profesionale, am discutat cu Ghazaleh Emami, specialist în relații publice și organizare de evenimente.

 Ghazaleh Emami

Povestește-ne, te rugăm, cum te-ai decis să intri în domeniul PR-ului și al organizării de evenimente, având în vedere că studiile le-ai terminat într-un domeniu total diferit, cel al celulelor stem.
În timpul facultății, în Anglia, am lucrat part-time într-un centru de conferințe, unde se organizau diverse evenimente culturale, lifestyle, lansări, în general pentru branduri și companii mari. Am avut ocazia să mă implic și în organizarea de festivaluri, alături de acest centru, „The Pierian Centre”, și de primăria orașului Bristol.

După acest job part-time și după ce m-am înscris la masterat, am obținut poziție full-time în același loc, ca „centre liaison manager” (adică un fel de PR manager), unde țineam legătura cu clienții, pregăteam oferte pentru evenimente, mă ocupam de recrutare de clienți noi și de logistica din spatele evenimentelor.

Când am terminat studiile, din motive personale am revenit în România și, după mai multe tentative de a găsi un job în domeniul celulelor stem timp de doi ani de zile, nu am reușit să găsesc ceva care să îmi satisfacă nevoile de carieră și nicidecum cele financiare, posturile pe cercetare în România nefiind plătite corespunzător și nici mediul de lucru nefiind unul care să te motiveze să avansezi în carieră.

Treptat, am început să cunosc oameni din PR și organizări de evenimente la o scară mai mică, în restaurante și locații de evenimente. Am stat pe lângă ei să învăț câte ceva despre modul în care operează și ce merge aici în România, fiind un mediu total diferit de cel întâlnit în Marea Britanie. Următorul pas a fost să mă implic și eu în a organiza câteva evenimente mici și am început cu târguri de design și fashion, lansări de colecții pe diverse teme și pentru ocazii diferite, sub denumirea UPTOWN GIRL EVENTS. Târgurile au fost de succes din două motive: implicarea mea personală și faptul că expozanții mă considerau, mai întâi de toate, o prietenă, decât un comerciant, iar al doilea motiv – oferta mea era printre cele mai avantajoase în domeniul târgurilor de acest gen și locațiile mele erau selectate în așa fel încât să fie cât mai mult trafic de oameni. Astfel, am reușit să ajung la nouă ediții în doi ani.


Ghazaleh Emami

Ce proiecte derulezi în prezent?
În momentul de față, mă ocup de partea de PR și social media pentru câteva restaurante din București, precum Divan, B3TON RestoBar, Trattoria Rossini și Meze Taverna, sala de fitness Futura Gym, cu trei sedii în București, brandul de băuturi Sloop, salonul de beauty D’Hairapy Beauty Bar și un proiect personal dezvoltat de curând, The Gift Agent. Pe lângă acestea, mențin și un blog de food & lifestyle numit THE SOCIALITE, unde îmi expun experiența proiectelor personale, a brandurilor cu care vin în contact și a evenimentelor la care sunt invitată.

Care este cea mai mare realizare profesională cu care te mândrești și ce provocări ai întâlnit în domeniul PR-ului de-a lungul timpului?
Realizarea mea cea mai mare este faptul că în decurs de trei ani de zile am ajuns să am multe proiecte de succes în portofoliu, iar provocarea cea mai mare este faptul că lucrez cu oamenii. Oameni veniți din diferite domenii, cu diferite background-uri, cu idei multe și timp puțin, dar și cu bugete limitate. Însă cheia succesului este să faci compromisuri și să fii flexibil, dar ferm pe poziții!

 Ghazaleh Emami

În spatele deosebitelor fotografii postate de tine pe rețelele de socializare se află multă muncă și dedicare. Ce înseamnă să faci PR în România, în 2018, și de ce factori ține succesul în acest domeniu?
A face PR înseamnă multă muncă, dedicare și, mai ales, răbdare! Nu este ceva ce reușești să faci peste noapte. Mă bucur că am reușit să îmi construiesc portofoliul de clienți cu răbdare și în timp. Nu am alergat niciodată după clienți, pentru că am crezut dintotdeauna că, dacă faci lucrurile bine, proiectele vor veni de la sine, și exact așa mi-am obținut toți clienții și colaboratorii.

Alt factor de succes pentru mine, personal, a fost faptul că am reușit să construiesc o relație profesională mai prietenoasă cu clienții mei, unii dintre ei devenindu-mi chiar foarte buni prieteni. Dar asta păstrând o limită între cele două, pentru a nu intra în niciun fel de conflict. Având o relație „mai altfel”, reușesc mult mai ușor să îi conving de ceea ce este mai bine pentru business-ul lor. Așa am reușit să îmi păstrez relațiile de-a lungul timpului. 

Care sunt planurile tale de viitor?
Momentan, încerc să îmi fac o echipă de oameni specialiști în social media și evenimente, cu care să colaborez punctual la proiectele deja existente, dar și la cele ce vor veni. Pentru că încet-încet, am tot mai puțin timp pentru mine, pentru a gândi și a veni cu idei noi, deoarece mă „inund” cu detalii mici. Astfel, voi încerca să deleg cât mai mult, ca să pot să controlez lucrurile de ansamblu și să coordonez mai bine un proiect de PR.

Sunt o perfecționistă, îmi doresc ca eu să le fac pe toate și cred că ce fac eu este întotdeauna perfect. Dar acum învăț că nu pot face lucrurile așa, ci este mai bine să construiesc o echipă de oameni capabili care să fie pe aceeași lungime de undă cu mine și care să meargă pe cele trei principii ale mele: răbdare, dedicare și „friendliness”.