
Demna, director de creație pentru Balenciaga din 2015 și până în prezent, a renunțat la postul său și a fost numit director de creație la Gucci. Acesta va prezenta o colecție de final pentru Balenciaga pe 9 iulie, în cadrul Paris Haute Couture Week, apoi își va prelua noul post.
Zvonurile și supozițiile legate de cine va prelua cârma creativă la Gucci au început să apară încă din februarie, când a fost anunțat că designerul Sabato de Sarno va pleca după numai doi ani aflat în fruntea casei de modă, și pe fondul unei perioade în care Gucci a înregistrat profituri din ce în ce mai mici. În ceea ce privește succesorul lui Demna la Balenciaga, Kering, compania care deține atât Balenciaga cât și Gucci, nu a făcut încă niciun anunț.
Demna – care a renunțat la numele său întreg, Demna Gvasalia, în 2021, preferând să fie cunoscut numai după prenume – este un designer de origine georgiană. În urmă cu zece ani, datorită succesului înregistrat cu propriul său label, Vetements, Demna a fost angajat la Balenciaga pentru a reîmprospăta brandul, lucru pe care a reușit să îl facă – după primul an ca director de creație, a adus profitul companiei la 200 de milioane de dolari, iar în 2021, această cifră crescuse la 1,76 miliarde de dolari.
Demna este cunoscut pentru stilul său subversiv, pe care l-a cultivat atât la Vetements cât și ulterior la Baleciaga. Acum, va trebui să îmbine acest stil cu codurile casei Gucci, o provocare despre care spune că îl entuziasmează.
„Sunt cu adevărat entuziasmat să mă alătur familiei Gucci. Este o onoare să pot contribui la istoria unei case de modă pe care o respect și pe care am admirat-o de mult timp”, a spus Demna. „Puterea creativă [a lui Demna] este exact lucrul de care are nevoie Gucci”, a adăugat François-Henri Pinault, chairman și CEO Kering.