Empatia dincolo de un brand de succes
Oricât ar intriga și ar fascina un proiect antreprenorial de nișă prin inspirație, intuiție și curaj nebun, o incursiune în povestea provocărilor și evoluției sale oferă un superb portret al tenacității spre care converg aceste virtuți, dezvăluindu-se într-o expresivitate încă mai puternică decât cea reflectată de un dosar de brand. Aceasta a fost și concluzia noastră cunoscând-o pe Afrodita Pîrcălăbescu.
Care ați văzut a fi cheia abordării unei nișe ca oportunitate și, din această concluzie, cum poate fi dezvoltat un brand dincolo de limitele care par a fi trasate de dimensiunile unui astfel de segment?
Când activezi într-o nișă, ca să reușești trebuie să îți dorești să fii un pește mare într-o apă mică. Cred că asta ne-a unit pe toți cei prezenți în echipa de management, care a pornit la drum cu gândul de a face mai mult și mai bine decât concurența deja prezentă în piață. Rezultatul a fost primul supermarket dedicat bebelușilor, gravidelor și tinerelor mame. Peste 1.000 de metri pătrați într-un complex comercial din Capitală, 15.000 de produse aranjate pe raft folosind tehnici de merchandising moderne, 40 de consilieri de vânzări în slujba clienților. Pe scurt, Bebe Supermarket Militari.
O formație în medicină asigură o competență excepțională, atât pentru înțelegerea necesităților și sensibilităților unui bebeluș, cât și pentru un discernământ complet al calității în selecția portofoliului. Cum v-ați adaptat pregătirea și experiența în definirea planurilor ce compun acest proiect?
A fi medic înseamnă, înainte de toate, să fii sensibil la nevoile celor care îți caută sfatul, să poți stabili o legătură sufletească cu aceștia. Medicul trebuie să fie în primul rând în slujba omului, nu a științei. Am încercat să surprindem acest lucru și în business, încercând să fim în primul rând în slujba clientului, atât prin modul în care am selecționat brandurile (pe considerente de calitate și siguranță, mai degrabă decât profitabilitate), cât și prin sfaturile unui personal competent care face recomandarea în alegerea produsului potrivit. Anii petrecuți după absolvirea facultății lucrând în câteva companii farmaceutice multinaționale, dar și diversele cursuri de vânzări la care am participat m-au ajutat și ele în înțelegerea nevoilor clienților și – ca o consecință – în încercarea de a rafina conceptul specific al business-ului.
Care au fost provocările evoluției de la mediul corporatist la antreprenoriat și ce împliniri au apărut de-a lungul acestei decizii? De asemenea, ce schimbare de viziune și ce gen de construcție a perspectivei asupra afacerilor, implicării, percepției riscului și strategiilor a cerut această tranziție?
Cred că principala provocare este în a-ți depăși teama. Teama de a părăsi un loc comod și de a te arunca în vâltoarea continuă pe care o reprezintă o afacere personală. Teama de eșec și de a nu pierde banii necesari investiției. De asta cei mai mulți renunță la a-și pune în aplicare gândurile de „evadare” din mediul corporatist către antreprenoriat, indiferent cât de atrăgător li s-ar părea acest lucru. Pe plan personal, schimbarea a intervenit atunci când dorința a fost mai mare decât teama, dorința de mai multă libertate de acțiune, de flexibilitate a programului, de putere de decizie, de a obține satisfacții în urma acțiunilor și inițiativelor proprii. Evoluția în mediul antreprenorial nu presupune întotdeauna dezvoltarea unui nou set de aptitudini, însă poate însemna că trebuie să lucrezi la atitudine. Iar cel mai important lucru este să fii deschis atât la nou, cât și la ideile celor din jur și chiar la critici.
De la vitamine până la scaune de mașină, Bebe Supermarket impresionează printr-o acoperire complexă a tuturor necesităților bebelușilor și mămicilor. Ce alte avantaje, de la asistență la servicii post-vânzare, ați dedicat clienților?
Consilierea clienților din magazin se face cu ajutorul unei echipe competente, specializate pe diversele categorii de produse. Am adăugat în cadrul magazinului o drogherie, cu medicamente și dispozitive medicale necesare întregii familii. Am lansat vânzarea online, dând astfel posibilitatea clienților din toată țara să aibă acces la produsele noastre, livrarea la domiciliu făcându-se extrem de repede – având în vedere că cele mai multe produse disponibile online există fizic în depozitul nostru. Organizăm în mod gratuit cursuri de puericultură, cu scopul de a informa și a educa tinerii părinți, cursuri ținute de profesioniști în domeniul medical și nu numai. Nu în ultimul rând, am fost prezenți pe TV în cadrul unei emisiuni care avea același scop.
Cum arată ziua „off duty” ideală pentru dumneavoastră și, totodată, care a fost vacanța ce v-a atins sufletul cel mai profund?
Idealul pentru mine e să stau cu fiica mea, să luăm micul dejun undeva în oraș, apoi să mergem la shopping sau la un film, să povestim ca între fete.
Vacanța de care o să-mi aduc aminte mereu cu plăcere a fost în Sardinia. Am amintiri foarte frumoase de acolo. Îmi place insula extrem de mult, de la apele azurii din Costa Smeralda, până la magazinele și restaurantele cochete din Porto Cervo.
Care ar fi micile plăceri și brandurile ce compun colajul rutinei dumneavoastră de lifestyle?
Ar fi multe, dar obligatoriu este ca dimineața să mă opresc la Starbucks să îmi iau cafeaua la pachet, pe care să o beau în mașină în drum spre birou.
Sunt admiratoare a rochiilor Valentino și Oscar de la Renta, genților Loewe, Chanel, pantofilor Louboutin și Jimmy Choo, iar în materie de parfumuri prefer casa Amouage.
Cum intenționați să dezvoltați brandul Bebe Supermarket pe viitor?
Cheia dezvoltării va fi în creșterea vizibilității. Vom continua investițiile în promovare, mai ales în mediul online. Nu vom neglija nici ideile venite chiar de la clienți, în ceea ce privește dezvoltarea serviciilor diverse, cum ar fi cardurile de fidelitate și vânzare în rate în magazin.
Vrem să rămânem apropiați clienților fideli și să organizăm pentru cei mici weekend-uri cu tot felul de activități distractiv-educative. De Crăciun vom avea chiar și un mic show organizat în cadrul magazinului, cu concert, dar și cu cadouri oferite celor prezenți.
Totodată, vrem să rămânem o parte activă în comunitate și să continuăm activitățile adresate copiilor din centrele de plasament și orfelinate.
Foto: Aurel Șerban
Concept: Rosalie Kanda
Make-up artist: Ana-Maria Barbu
Hairstylist: George Istratie
Locație: Restaurant Le Consul