Hani Marin: „Ochelarii pe care îi porți trebuie să se potrivească cu fizionomia, cu stilul tău de viață și să te reprezinte”

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 11-01-2022

în: Fashion

Pentru Hani Marin, managing partner Eye Temple, oftalmologia nu este doar o pasiune, ci și un stil de viață. După ce și-a petrecut copilăria în jurul acestui domeniu datorită meseriei părinților lui, Hani a hotărât să se implice și să dezvolte afacerea familiei. Mai mult decât atât, el a decis să aducă un suflu nou companiei, iar după 25 de ani de activitate, Medical Optik începe o nouă eră în estetica privirii și devine Eye Temple. Hani Marin ne-a povestit despre rebranding-ul recent, dar și despre cum se vede lumea prin ochii lui.

Hani Marin

De unde a pornit pasiunea pentru oftalmologie și pentru ochelari în general?
Fiind o afacere de familie lansată în urmă cu peste 20 de ani, practic am copilărit în acest mediu. Ambii părinți au lucrat în domeniul oftalmologic de când mă știu, tatăl meu în zona de distribuție de aparatură și rame de ochelari, iar mama ocupându-se de actuala afacere. Cel mai probabil am moștenit de la părinții mei această pasiune, iar odată cu maturitatea și implicarea în afacere, am început să îmi dezvolt pasiunea. 

După 25 de ani de activitate, Medical Optik a devenit Eye Temple. Povestește-mi puțin despre acest rebranding.
Acest rebranding este un proces care a început în urmă cu un an și jumătate. De-a lungul ultimilor ani am crescut foarte mult business-ul, în special pe segmentul luxury, și la un moment dat am realizat că numele anterior nu ne reprezintă, avea o conotație prea „sterilă”, dusă prea mult în zona medicală. De aceea, am vrut să dăm brandului nostru o notă mai personală, mai caldă, mai în ton cu ceea ce vindem și ceea ce facem. A durat destul de mult până am găsit noua denumire. Deși primeam numeroase propuneri de la agenția cu care lucram, le refuzam pe bandă rulantă, pentru că efectiv nu găseam ceva reprezentativ. La un moment dat, cei de la Screen Native ne-au trimis o prezentare în care era menționat: „Noi trebuie să devenim The Eye Temple”, denumire care ne reprezintă și care rezumă tot ceea ce vrem să transmitem și să facem, un „templu” dedicat sănătății și esteticii a tot ceea ce ține de vedere (ochi). Practic, prin acest rebranding am dorit să ne întărim poziția actuală din piață și să devenim mai „vizibili” atât online, cât și offline. 

Care este viziunea Eye Temple?
Vrem să devenim un brand de referință atât în zona de luxury eyewear în România, cât și în serviciile premium de consiliere estetică și optică atunci când vine vorba de alegerea perechii de ochelari perfecte pentru tine. În domeniul nostru, nu doar rama de ochelari este importantă, ci și calitatea vederii pe care o ai prin perechea de ochelari pe care o porți.

Voi aveți o relație specială cu clienții și asta se datorează serviciilor de consultanță pe care le oferiți. Cât de important este să beneficiezi de sfaturile unui consilier personal în acest domeniu?
Așa cum menționam mai sus, consilierea este esențială în acest domeniu. În primul rând, pornim de la alegerea ramei, care trebuie să se potrivească cu fizionomia, cu stilul tău de viață, să te reprezinte, pentru că, din punctul nostru de vedere, este cel mai personal obiect din garderoba ta. Practic, este singurul obiect care stă pe față zi de zi. Apoi, al doilea aspect esențial este partea medicală, și anume a prescripției de ochelari. Este foarte important să studiezi atent prescripția pacientului, istoricul oftalmologic al acestuia, pentru a-i putea recomanda soluția cea mai bună în ceea ce privește lentilele. 

Atenția pe care o acorzi fiecărui client în parte este esențială. Tocmai datorită acestei empatii și a atenției cu care tratăm fiecare client în parte, majoritatea clienților noștri ne-au devenit foarte apropiați și au rămas fideli brandului nostru. Ei știu că la noi sunt ascultați, sunt tratați cu maximă atenție și pricepere pentru a-și satisface atât nevoia de a vedea bine, dar și de a arăta bine cu perechea de ochelari pe care o poartă.

Ce branduri se regăsesc în portofoliul Eye Temple?
În portofoliul nostru regăsiți cea mai exclusivistă selecție de branduri luxury din România, pornind de la Chrome Hearts, Dita, Cartier, Zilli, Linda Farrow – cele mai exclusiviste branduri din lume în materie de eyewear, până la brandurile mai cunoscute din zona caselor de modă: Dolce & Gabbana, Prada, Miu Miu, Gucci, Saint Laurent, Montblanc, Bulgari, Burberry, Giorgio Armani, Tom Ford, Valentino. De asemenea, în portofoliul nostru se regăsesc și branduri premium mai nișate care nu vin din zona de fashion, precum Alain Mikli, Cazal, Mykita, Oliver Peoples, Persol sau Maui Jim.

Eye Temple este singura optică medicală care reunește cele mai multe branduri de lux în materie de ochelari. Cum ați reușit să ajungeți la această performanță?
Ne-am dorit întotdeauna să fim un brand de referință în zona de luxury eyewear, să fim acel magazin în care clienții știu că pot găsi cele mai exclusiviste piese, fără a fi necesar să meargă în mai multe locuri să caute perechea potrivită de ochelari. Aveam mulți clienți care își cumpărau ramele mai exclusiviste din alte țări (Italia, Franța, Spania etc.) pentru că în România nu găseau ceea ce își doreau. Astfel, am vrut ca aceștia să poată găsi tot ce au nevoie la noi. Nu a fost un lucru ușor de realizat, pentru că în cazul brandurilor mai exclusiviste au fost luni, chiar ani de zile de discuții, negocieri. Producătorii ezitau să distribuie acele branduri pe piața noastră pentru că nu aveau încredere în potențialul nostru și al pieței. Însă pas cu pas, am reușit să formăm portofoliul actual de care suntem foarte mândri. 

Care sunt cele mai populare branduri printre clienții Eye Temple?
Target-ul nostru de clienți este unul foarte ridicat. Prin urmare, aceștia sunt foarte documentați și sunt la curent cu cele mai noi trenduri și cele mai exclusiviste branduri. Astfel, vedem mărci foarte exclusiviste cu o cerere foarte mare, precum Chrome Hearts (cel mai exclusivist brand din lume în materie de ochelari), Dita, Cartier, Mykita, Maui Jim și lista poate continua. Practic, cu cât este mai exclusivist un brand și mai greu de găsit, cu atât este mai dorit de către clienți. 

Există vreo diferență în ceea ce privește preferințele clienților din showroom față de clienții din online?
În cazul business-ului nostru este încă devreme să analizăm, pentru că tocmai ce am lansat platforma de e-commerce. Însă ce ne dorim prin lansarea magazinului online este să mărim aria de distribuție a brandurilor noastre la nivel național și să putem aduce clientul din online în offline acolo unde se poate și unde distanța îi permite.

Cât de importantă este calitatea ochelarilor pe care îi purtăm?
Este esențială, deoarece ochelarii sunt un obiect pe care îl purtăm pe față zi de zi. Practic, este look-ul nostru din viața de zi cu zi și atunci este important să purtăm o pereche de ochelari potrivită fizionomiei, care să arate bine și cu care să vedem bine.

Cu ce tip de lentile lucrați?
În materie de lentile – atât pentru cele de vedere, cât și pentru lentilele de contact – lucrăm cu cei mai consacrați producători din industrie, precum Hoya, Nikon, Essilor, Zeiss, Ital Lenti (lentile de vedere) și Johnson & Johnson, Bausch & Lomb, Alcon și CooperVision (pentru lentilele de contact).

Care sunt criteriile pe care trebuie să le luăm în considerare atunci când alegem o pereche de ochelari?
În primul rând, trebuie să fim atenți la aspectul ochelarilor, mai exact la partea estetică. De asemenea, confortul este esențial – să te simți bine cu ramele, să fie ușoare/echilibrate, să nu fie prea mici și să te strângă sau prea mari și să alunece tot timpul de pe față. Totodată, trebuie să luăm în calcul și activitatea la care îi folosim; astfel, vom avea în vedere ce soluții de rame/lentile se pretează pentru viața de zi cu zi.

Care sunt noile trenduri în materie de ochelari de vedere, dar și de ochelari de soare?
La ochelari de vedere aș menționa că se poartă foarte mult modelele supradimensionate de culori închise, cu precădere negru. De asemenea, a început să crească cererea și în rândul ramelor din acetat de culori translucide (transparente). Totodată, se poartă multe modele care până de curând erau prezente doar în zona ochelarilor de soare, cum ar fi modelul aviator. În rândul doamnelor, în continuare cele mai vândute modele sunt cele cu forma „cat-eye”, în diverse interpretări de dimensiuni sau culoare.

În ceea ce privește ochelarii de soare, pe lângă modelele iconice de Aviator, Wayfarer sau Clubmaster, regăsim modele cu lentile ușor colorate în nuanțe mai extravagante (roz, lila, portocaliu) – așa-numitele lentile „after six” care au un grad mic de închidere și care pot fi purtate și seara, nu doar pe parcursul zilelor însorite.

Putem să considerăm ochelarii un accesoriu care ne completează ținuta sau sunt doar un element necesar pentru menținerea sănătății ochilor?
Ochelarii sunt o îmbinare a celor două elemente. Practic, ei trebuie să fie un accesoriu care să ne pună în valoare ținuta (look-ul), dar cu care să și vedem bine și să ne simțim confortabil.

Ești înconjurat de produse de lux, însă ce reprezintă luxul pentru tine?
Grație faptului că îmi petrec majoritatea timpului între accesorii de lux ale celor mai consacrați designeri din lume, am descoperit că, dincolo de estetică, luxul este o îmbinare între istoria unui brand, viziunea designerului și complexitatea creației (a produsului). Este o lume fascinantă care evidențiază unicitatea unui produs prin calitate și atenția asupra celor mai mici detalii în manufacturarea acestuia.

Ce proiecte de viitor aveți, având în vedere noua imagine a companiei?
Dorim să ne creștem vizibilitatea atât în offline, cât și online și dorim să deschidem un nou showroom, un Eye Temple flagship store care să întărească poziția noastră în piața de luxury eyewear.