Producătorul de pantofi de lux Manolo Blahnik a deschis primul său magazin în China continentală, după o luptă de 22 de ani cu privire la dreptul legal de a-și folosi numele. În plus față de noul magazin din centrul comercial de lux Plaza 66 din Shanghai, compania se așteaptă să deschidă un magazin pe an în China în următorii cinci ani, următoarele locații probabile fiind Beijing și Chengdu.
Producătorul de pantofi, numit după fondatorul său spaniol, a fost limitat în capacitatea sa de a comercializa sub numele său în China după ce un om de afaceri local a înregistrat mărci comerciale legate de „Manolo Blahnik” în 1999. China este o jurisdicție de tip „primul care depune”, care nu solicită companiilor să dovedească utilizarea anterioară pentru a revendica o marcă comercială, însă o hotărâre pronunțată în urmă cu doi ani de Curtea Supremă a Poporului din China a fost în favoarea companiei.
„Am fost foarte, foarte recunoscători că ne-am recăpătat marca. Înainte de acel moment, ne concentram doar pe recuperarea acesteia. (De atunci) ne-am îndreptat foarte mult atenția către Asia”, a declarat într-un interviu Kristina Blahnik, directorul executiv, care este nepoata fondatorului. De asemenea, brandul a deschis două noi magazine în Hong Kong în octombrie.
Mult-așteptatul său debut în China continentală vine în contextul în care brandurile high-end, precum LVMH, au înregistrat o scădere a vânzărilor pe a doua cea mai mare piață de lux din lume, afectată de creșterea economică slabă și de încrederea scăzută a consumatorilor. Dar Blahnik a spus că nu este îngrijorată, deoarece compania este abia la început în China.
Piața încălțămintei de lux din China este evaluată la aproximativ 5 miliarde de dolari în acest an și se estimează că va crește cu 7,6% pe an până în 2029, potrivit firmei de cercetare Statista. Manolo Blahnik va concura cu mărci străine precum Jimmy Choo și Christian Louboutin, care au avantajul de a fi prezente în China de mai mult de un deceniu.