BFW - Bucarest Fashion Week

Tatiana Popescu

„Sentimentul de «acasă» a fost și rămâne o piatră de temelie în abordarea Quadra Casa”

Scris de Luxury
Publicat la data de: 31-10-2024

în: Cover

Într-o lume a designului de interior marcată de schimbări și inovații tehnologice, există puțini jucători care să reușească să rămână în top și să dicteze trendurile pe piață. Tatiana Popescu, fondatoarea și forța din spatele Quadra Casa, este una dintre acele figuri emblematice care au transformat un business de familie într-un lider incontestabil în soluțiile premium pentru amenajări interioare. Cu o viziune clară, investiții masive și un devotament constant pentru excelență, antreprenoarea a adus Quadra Casa în centrul atenției, devenind prima alegere atât pentru clienți exigenți, cât și pentru dezvoltatori imobiliari de renume. Aflăm de la Tatiana Popescu, în cele ce urmează, cum e să fii la cârma unui imperiu, să te menții în top într-o industrie extrem de dinamică și competitivă, ce provocări și ce satisfacții implică activitatea în acest domeniu fascinant.

Quadra Casa este astăzi un nume de referință în domeniul amenajărilor interioare, distingându-se prin excelență. Un succes datorat motivației tale de a oferi soluții inovatoare și de a depăși așteptările, într-o piață competitivă precum cea din România. Care sunt principiile ce stau la baza performanțelor Quadra Casa?
Consider că un business de succes înseamnă multă muncă, seriozitate, calitate și, bineînțeles, orientare către client. Sunt multe de spus, dar principiile de bază ale brandului Quadra Casa sunt excelența și calitatea, inovația, profesionalismul, relațiile pe termen lung cu clienții și, nu în ultimul rând, sustenabilitatea. Ne dorim să ne diferențiem în această piață competitivă și credem că aceste principii ne vor ajuta. În plus, clienții apreciază întotdeauna calitatea, personalizarea și profesionalismul, motiv pentru care punem foarte mult accent pe aceste principii.

În contextul unei piețe competitive, ce presupune menținerea acestui standard ridicat?
Menținerea unui standard ridicat pe o piață competitivă precum cea a designului interior, așa cum este și cazul nostru, presupune efort constant și o atenție deosebită la mai multe aspecte, cum ar fi inovația continuă, serviciile complete, marketingul strategic și managementul eficient. Lucrurile nu pot funcționa unul fără celălalt. Această piață, a designului interior, este într-o continuă evoluție, iar pentru a rămâne relevanți, trebuie să fim mereu la curent cu cele mai noi tendințe, materiale și tehnologii. Investim în dezvoltare, participăm la evenimente de profil și colaborăm cu designeri și arhitecți de renume pentru a ne asigura că îndeplinim și depășim așteptările celor care ne trec pragul.

Tatiana Popescu
Rochie: Sportmax
Pălărie: M.Marquise

Quadra Casa oferă „o experiență completă de design interior”. Ce presupune mai exact?
Pentru mine și echipa Quadra Casa, o experiență completă de design interior implică o abordare holistică și personalizată a proiectului de amenajare, încă de la început, de la primele schițe și până la ultima atingere. O experiență completă înseamnă înțelegerea nevoilor clientului, crearea de planuri detaliate și selectarea materialelor și finisajelor. În proiectele în care suntem implicați, luăm în considerare întotdeauna stilul de viață al clientului nostru, preferințele estetice și, desigur, bugetul. Nu ne dorim să ne limităm doar la a vinde produse, vrem să oferim soluții complete de amenajare a spațiului, de la concept și până la realizare. Și mă bucur să spun că reușim să facem acest lucru la standarde ridicate.

Ai menționat importanța trendurilor în designul interior. Cum reușești să rămâi mereu în pas cu ultimele tendințe și inovații și care sunt trendurile pentru 2024?
Cum spuneam și mai devreme, încercăm să fim întotdeauna la curent cu cerințele pieței, cele mai noi tehnologii și tendințe, participăm la evenimente de profil și așa mai departe. Este un domeniu care ne pasionează și, din fericire, facem această documentare cu bucurie și plăcere. Cât despre trendurile pentru 2024, putem vorbi despre materialele naturale și durabile combinate cu texturi și modele variate, dar și cu mobilierul modular și multifuncțional. 2024 înseamnă accent pe bunăstare, pe crearea de spații care să promoveze relaxarea, productivitatea și sănătatea, ceea ce ne dorim cu toții în fiecare zi. Ce mai vreau să menționez este că, în ciuda faptului că mulți ne-am întors la birou după perioada de work from home, încă se cer spații de lucru integrate în locuință și este un trend și o cerință care cred că se va păstra pe termen lung.

În ultimii ani, Quadra Casa a avut o creștere impresionantă, inclusiv prin deschiderea a trei showroomuri. De ce acum această expansiune rapidă?
Sunt mulți factori care ne-au ajutat să avem această expansiune rapidă, printre care amintesc cererea crescută în piață, poziționarea puternică a brandului, dar și strategia și dezvoltarea ambițioasă. Pandemia ne-a învățat să acordăm o atenție din ce în ce mai mare aspectului caselor noastre, iar acest lucru a dus către o creștere naturală a cerinței, a atenției cu privire la materialele folosite, cum au fost obținute materialele respective, cât de eco-friendly sunt și așa mai departe. Datorită acestor cerințe, automat, brandurile și businessurile care au livrat aceste lucruri au devenit din ce în ce mai căutate și mai puternice, ducând la o creștere naturală. În plus, a avut loc și o creștere a standardului de viață, iar odată cu creșterea puterii de cumpărare, oamenii sunt dispuși să investească mai mult în amenajarea locuințelor. Aici intervenim noi și le oferim ceea ce-și doresc.

Tatiana Popescu

Quadra Casa este recunoscută și pentru colaborările cu dezvoltatori imobiliari de renume. Ce stă la baza acestor parteneriate?
Dezvoltatorii imobiliari vor căuta întotdeauna la partenerii lor experiență, profesionalism, capacitate de a livra proiecte la timp și în bugetul agreat, dar și flexibilitate și adaptabilitate. Din fericire, valorile noastre și ale dezvoltatorilor imobiliari se aliniază de cele mai multe ori, iar acest lucru reprezintă o carte de vizită pentru noi. Atât ei, cât și noi avem ca obiectiv principal satisfacerea nevoilor clienților, iar acest lucru se poate vedea în proiectele pe care le-am realizat și parteneriatele pe care le-am construit de-a lungul timpului.

Care sunt proiectele emblematice pentru Quadra Casa, la care te raportezi cu mândrie?
O întrebare foarte bună! Mă bucur să spun că avem multe proiecte în dezvoltare și că am avut ocazia să lucrăm la multe proiecte spectaculoase, dar cele de care îmi amintesc cu drag sunt Amber Forest și U Center, hotelul Marmorosch și Kiseleff Rezidențial, datorită provocărilor proiectelor, dar și specialiștilor cu care am colaborat. Și mai sunt multe proiecte la care mă gândesc cu drag, dar și proiecte viitoare pe care abia aștept să le finalizăm, cum ar fi BHB și Arqa. Atunci când ești implicat într-un proiect, îndeosebi când este unul de amploare, nu ai cum să nu-l iubești, mai ales că în domeniul nostru ai acest avantaj de a vedea cum lucrurile prind viață. Dintr-o schiță pe foaie ajunge o clădire emblematică.

Care sunt cele mai solicitate servicii Quadra Casa în prezent?
Am observat de-a lungul timpului că cele mai solicitate servicii Quadra Casa variază în funcție de tendințele pieței și de preferințele clienților. La ora actuală, cele mai solicitate servicii sunt designul custom-made, dar și serviciile de montaj pe care le punem la dispoziția clienților noștri. Aici mai vreau să amintesc și de faptul că executăm montaj pentru fațade ventilate, o soluție modernă și eficientă pentru finisarea exterioară a clădirilor, cu nenumărate avantaje precum eficiența energetică crescută, prevenirea condensului, rezistența la foc, șocuri, la murdărie și protecția împotriva intemperiilor. Clienții sunt din ce în ce mai atenți la aceste lucruri.

Extinderea portofoliului de produse, dezvoltarea serviciilor personalizate și inovațiile au fost mereu în atenția Quadra Casa. Ne poți da câteva exemple care au avut un impact semnificativ pe piața din România?
Aș putea spune că pardoselile din lemn exotic, plăcile ceramice de dimensiuni mari și sistemele de iluminat inteligente. Cred că dezvoltarea conceptului de „casă inteligentă” a fost unul dintre cele mai apreciate, deoarece într-o casă inteligentă și cu eficiență sporită ne simțim cel mai bine. Totul este mult mai la îndemână și rapid; ne dorim ca viețile noastre să fie mai simple, iar acest lucru ajută. Un alt lucru care cred că a avut un impact semnificativ este promovarea sustenabilității, deoarece ne-am asigurat că am integrat în proiectele noastre materiale și soluții eco-friendly, astfel încât să contribuim la creșterea conștientizării asupra importanței sustenabilității în construcții.

Cât de mult s-au diversificat nevoile clienților în ultimii zece ani și ce înseamnă să răspunzi astăzi unei clientele sofisticate?
În ultimul deceniu, nevoile și preferințele clienților s-au schimbat semnificativ, iar aceste schimbări ne-au forțat și pe noi, antreprenorii de pretutindeni, să facem schimbări rapid și să oferim soluții din ce în ce mai inovatoare. Clientul de astăzi, spre deosebire de cel de acum zece ani, nu mai caută doar un produs sau un serviciu, caută o experiență. Nu se mai uită să fie doar parchet, își dorește să știe cum a fost obținut, cât de mic sau mare a fost impactul asupra mediului, dacă poate fi refolosit. Că tot spuneam mai devreme, tehnologia integrată este o cerință care acum zece ani nu exista. Din ce în ce mai mulți clienți își doresc locuințe automatizate, sisteme inteligente de iluminat și control al temperaturii. Clientul de astăzi își dorește o experiență completă, de la design și execuție, până la servicii post-vânzare și asistență, iar dacă tu, ca brand, reușești să livrezi aceste lucruri, clientul va reveni la tine, iar retenția este mult mai mare.

Tatiana Popescu
Rochie: Max Mara

Ce înseamnă tehnologii de ultimă generație când vorbim despre design interior?
Depinde din ce punct de vedere discutăm – dacă vorbim din punctul de vedere al celui care oferă un serviciu, putem vorbi chiar și despre realitate virtuală și augmentată. Dacă vorbim din punctul de vedere al clientului, tehnologie în design interior înseamnă automatizarea locuinței, imprimare 3D, senzori și aplicații mobile. Tehnologia de ultimă generație în designul interior înseamnă sisteme inteligente care controlează iluminatul, încălzirea și securitatea. Tehnologia de imprimare 3D permite crearea de obiecte de design unice, cu forme complexe și detalii fine, iar senzorii pe care îi putem monta în locuință colectează date despre utilizarea spațiului și permit optimizarea funcționalității și confortului.

Automatizarea locuințelor este acum un must. Ce potențial vezi în dezvoltarea tehnologiei revoluționare Hypertouch pentru crearea unor experiențe multisenzoriale?
Spuneam mai devreme că automatizarea locuinței este un trend, însă în ultima vreme a devenit mai mult o necesitate dictată de stilul de viață modern pe care îl avem. Iar aici integrez sistemele de iluminat inteligente, dar și termostatele inteligente, sistemele de securitate și asistenții vocali, iar toate acestea sunt un must have deoarece creează siguranță, confort și modernitate. Tehnologia Hypertouch, de care mă bucur să amintesc, deschide perspective noi în domeniul interacțiunii om-mașină, iar în ceea ce privește designul interior, se regăsește în pereți interactivi și suprafețe tactile personalizate. Fiecare element al spațiului poate fi adaptat la preferințele individuale și, în mod natural și normal, interacțiunea cu tehnologia devine mai plăcută și parte din viața noastră cotidiană.

Acel „a te simți acasă, în cel mai adevărat sens al cuvântului” rămâne în continuare marea voastră provocare sau există alte provocări cu care vă confruntați în prezent?
Este o întrebare excelentă și care ne aduce în centrul preocupărilor noastre ca și companie. Într-adevăr, sentimentul de „acasă” a fost și rămâne o piatră de temelie în abordarea Quadra Casa, deoarece ne dorim ca fiecare proiect să fie mai mult decât o simplă amenajare, ci un spațiu care să reflecte personalitatea și nevoile unice ale fiecărui client. Dar, pe măsură ce lumea se schimbă, și provocările noastre evoluează.

Care a fost cel mai mare obstacol pe care l-ai întâmpinat în cariera ta și cum ai reușit să îl depășești?
În lumea designului interior de lux, piața este una extrem de competitivă și dinamică. Ca antreprenor în acest domeniu, aș spune că unul dintre cele mai mari obstacole pe care le-am întâmpinat este menținerea unui nivel constant de inovație și exclusivitate, deoarece nu este un obstacol cu care te întâlnești o singură dată. Este întotdeauna acolo. Este mai mult o provocare. De ce această provocare? Clienții din segmentul premium se așteaptă la produse și soluții unice, care să le ofere un avantaj în ceea ce privește stilul și rafinamentul. Piața este saturată de branduri care oferă produse de înaltă calitate și, pentru a ieși în evidență, trebuie să aducem mereu ceva nou și inovator. Trendurile în design interior se schimbă rapid, iar ceea ce este considerat lux astăzi poate fi depășit mâine. Este o luptă constantă și o muncă zilnică, dar cu profesionalism și dedicare, cred că o să reușim să rămânem unde suntem și chiar să ajungem mai sus.

Cum îți găsești echilibrul între viața personală și cea profesională, având în vedere că ambele cer atât de mult din timpul tău?
Cred că este întrebarea la care ne gândim cu toții când vorbim despre antreprenori și cred că cel mai des întâlnit răspuns, în cazurile fericite, este că, atunci când faci ceea ce-ți place, nu simți că muncești. Și totuși, găsirea echilibrului între viața profesională și cea personală este o provocare constantă, mai ales într-un domeniu atât de dinamic și solicitant precum designul interior de lux. Încerc pe cât posibil să îmi stabilesc limite clare, precum orele de lucru definite, spațiul dedicat muncii și deconectarea de la muncă. Un lucru foarte important, pe care antreprenorii de multe ori îl uită, este delegarea sarcinilor. Trebuie să încurajăm autonomia și inițiativa. Și, foarte important, ca antreprenor și nu numai, să ne bucurăm de activități relaxante, somn suficient și vacanțe în care să te poți deconecta. Nu reușesc întotdeauna tot ce mi-am propus, dar sunt pe drumul cel bun.

Tatiana Popescu
Pantalon și bustieră: Sportmax

Ce valori te ghidează în viața de zi cu zi, atât în afaceri, cât și în viața personală?
Din fericire, valorile după care mă ghidez în viața de zi cu zi, atât în afaceri, cât și în viața personală, sunt interconectate. Etica și transparența cred că sunt cele mai importante, deoarece îmi place să construiesc relații de încredere bazate pe onestitate și transparență. Aș mai spune și îmbunătățirea constantă, care este foarte importantă, deoarece cred că feedbackul ajută întotdeauna – te ajută să te perfecționezi atât pe plan personal, cât și profesional.

Ai avut vreun mentor sau model care te-a inspirat în parcursul tău profesional?
În orice domeniu, mai ales cum este cel al designului interior care este unul creativ și dinamic, mentorii fac diferența. Într-adevăr, am avut un mentor extraordinar în persoana soțului meu. Experiența lui de peste 20 de ani a fost o adevărată comoară pentru mine. Am admirat întotdeauna modul în care soțul meu a abordat lucrurile cu pasiune și dedicare și mă bucur că l-am avut și îl am în continuare alături de mine în această călătorie frumoasă! Fiica mea, Anastasia, a devenit rapid un partener de încredere și un adevărat model pentru mine. Cu o minte creativă și o viziune proaspătă, ea a adus un suflu nou companiei noastre, mai ales pe zona de marketing și rezidențial. Împreună, formăm o echipă puternică și complementară.

Cum gestionezi momentele de îndoială, crizele sau eșecurile? Care este strategia ta pentru a te ridica și a merge mai departe?
Chiar dacă am construit un brand de succes, momentele de îndoială sau chiar micile crize fac parte din acest parcurs. Însă am dezvoltat o strategie care mă ajută să depășesc aceste momente cu calm și să revin mai puternică. Primul pas este să recunosc că am de-a face cu o provocare. Nu încerc să o neg sau să o minimalizez. O accept ca pe o parte integrantă a procesului de învățare și creștere. Rămân calmă, identific sursa problemei, caut soluții și îmi adaptez strategia astfel încât să pot face față oricărei provocări.

Cum te relaxezi după o zi lungă și solicitantă? Ce activități te ajută să îți reînnoiești energia?
Cred că cel mai mult îmi place să petrec timp alături de cei dragi, deoarece mă relaxează și mă încarcă cu energie pozitivă. După o zi lungă și obositoare, îmi place să citesc și încerc pe cât posibil să fac și sport, fiindcă activitatea fizică te ajută atât fizic, cât și mental. Te deconectează cel mai mult de la o zi lungă.

Cum îți definești stilul personal? Ce înseamnă pentru tine feminitatea în afara sferei profesionale?
Având în vedere că lucrez într-un domeniu atât de vizual și creativ, consider că stilul meu vestimentar este o extensie a personalității mele și a brandului pe care îl reprezint. Este elegant, dar confortabil, reflectă atât latura creativă, cât și profesionalismul. Cât despre feminitate, pentru mine, aceasta înseamnă mai mult decât aspectul fizic. Este o atitudine, o energie și o conexiune cu sinele. Înseamnă încredere în mine.

Ce înseamnă pentru tine fericirea și cum o cultivi în viața ta de zi cu zi?
Pentru mine, fericirea înseamnă o combinație armonioasă între împlinirea profesională, relațiile cu cei dragi, sănătate și bunăstare. Încerc să mă educ să găsesc bucurie în lucrurile mici în fiecare zi – acea cafea bună pe care o bei, acel zâmbet pe care ți-l afișează cineva, recunoștința, orice. Cumva, aceste lucruri mici te ajută să ai o zi bună și să depășești momentele dificile. Cred că fericirea noi ne-o facem și depinde foarte mult de cum ne raportăm noi la tot ceea ce ne înconjoară.

Tatiana Popescu
Bluză și fustă: Sportmax

Cum îți menții creativitatea și inovația într-o industrie care se schimbă constant?
Industria designului interior este într-o continuă evoluție, iar pentru a rămâne relevant și a oferi clienților experiențe unice, este important să cultivăm constant creativitatea. Eu mă bazez mult pe călătorii și explorare, pe colaborarea cu alți oameni creativi cum ar fi arhitecții și designerii de interior, pe documentare, dar și pe evenimentele de profil. Dintre toate, cred că cel mai mult călătoriile sunt cele care ajută, deoarece culturile diferite cu care mă întâlnesc mă inspiră și îmi oferă o perspectivă nouă asupra designului.

Care este cea mai mare lecție pe care ai învățat-o în cariera ta până acum?
După ani de experiență în lumea designului interior, am învățat multe lecții valoroase, însă cea mai mare lecție este că succesul într-un domeniu atât de creativ și competitiv precum designul interior nu se reduce doar la talentul artistic și la cunoștințele tehnice. Este nevoie de o combinație de pasiune și viziune, flexibilitate, relaționare cu oamenii, atenție la detalii și gândire strategică. Iubesc ceea ce fac și am o viziune clară asupra brandului meu și a valorilor pe care le reprezintă – și încerc să transmit acest lucru și colegilor mei, dar și clienților, pentru a-i face să se simtă conectați cu brandul.

Ce planuri ai pentru Quadra Casa?
Întotdeauna am avut o viziune pe termen lung pentru brand și mă bucur să împărtășesc câteva dintre planurile noastre. Ne dorim să extindem gama de produse prin includerea de colecții noi de textile și accesorii pentru casă, toate în același stil rafinat și elegant care ne caracterizează. Vom continua să investim în tehnologii inovatoare care ne permit să oferim clienților o experiență de cumpărare personalizată și interactivă. Ne dorim să devenim un brand lider în domeniul designului interior sustenabil, folosind materiale naturale și ecologice și implementând practici de producție responsabile. Vom continua să colaborăm cu artiști și designeri talentați pentru a crea colecții unice și a ne inspira reciproc și ne vom concentra pe integrarea tehnologiilor inteligente în designul interior.

La final, ce sfat ai pentru cei care doresc să își amenajeze locuința în conformitate cu ultimele tendințe, dar să rămână totuși atemporală?
Să îți amenajezi locuința după tendințele anuale este de multe ori o capcană, deoarece acestea se schimbă rapid și te poți trezi în situația în care ce e de actualitate acum, mâine nu va mai fi. Cred că în amenajarea de interior a unei locuințe trebuie să investim întotdeauna în piese de mobilier de calitate, să alegem o paletă de culori neutră, să încorporăm elemente naturale, să mizăm pe piese statement și să creăm un echilibru. Iluminatul este foarte important, așa că alegeți surse de lumină atât variate, cât și naturale și artificiale, pentru a crea un ambient plăcut și versatil. Și, în final, creați un spațiu în care să vă simțiți „acasă”!

Interviu realizat de: Maridana Arsene
Foto: Aurel Șerban
Styling: Rosalie Kanda
Make-up artist: Miki Ianovici
Hairstylist: Alexandra Drăgan
Locație: Quadra Casa, Agora Floreasca,
Calea Floreasca 111, Intrarea A, etaj 1
www.quadracasa.com