
Council of Fashion Designers of Romania (CFDR), organizatorul Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week (MBBFW), anunță aderarea oficială la European Fashion Alliance (EFA) – cea mai importantă platformă europeană care reunește 29 de organizații de modă din întreaga Europă, printre care Fédération de la Haute Couture et de la Mode (Paris Fashion Week), Camera Nazionale della Moda Italiana (Milan Fashion Week), British Fashion Council, Fashion Council Germany, ModaLisboa sau Copenhagen Fashion Week.
„Suntem încântați să spunem bun-venit Council of Fashion Designers of Romania în cadrul European Fashion Alliance. Erau piesa lipsă în puzzle-ul peisajului eruopean de modă. Este foarte important pentru EFA să reprezinte toate colțurile modei europene. Trebuie să ne asigurăm că vocile din toate regiunile sunt reprezentate în cadrul organizației noastre”, au declarat reprezentanții European Fashion Alliance.
Prin această aderare, Bucureștiul se alătură dialogului european al modei și are oportunitatea de a contribui la proiecte și inițiative care definesc sustenabilitatea și inovația în industrie. Este un pas care aduce mai multă vizibilitate designerilor și brandurilor locale și le conectează la o rețea de lideri și instituții ce influențează viitorul modei la nivel global.În acest context, la ediția de toamnă a MBBFW vor fi prezenți membri ai European Fashion Alliance, alături de designeri și lideri ai industriei, care vor împărtăși perspective și viziuni asupra sustenabilității și asupra transformărilor majore ce modelează prezentul și viitorul modei.
Sub umbrela Council of Fashion Designers of Romania, Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week își consolidează rolul de platformă strategică pentru moda locală, prin proiecte care valorizează identitatea creativă a designerilor români, cultivă o modă responsabilă și conectează scena locală la conversațiile globale.
MANOKHI în colaborare cu Vogue Italia
Înainte de startul oficial al prezentărilor, pe 11 octombrie, Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week va fi deschis de un eveniment special organizat de MANOKHI, în colaborare cu Vogue Italia. Co-găzduit de actrița Amy Jackson Westwick, evenimentul va reuni 15 celebrități internaționale – actrițe, top modele, influenceri și personalități din lumea modei și a divertismentului, marcând un debut spectaculos pentru ediția din acest an.
VOL x Massimiliano Giornetti
La această ediție, Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week anunță colaborarea dintre VOL, brand fondat de Bianca Taban, și Massimiliano Giornetti, designer italian care a semnat creațiile casei Salvatore Ferragamo timp de mai bine de un deceniu și este în prezent Director al Polimoda, una dintre cele mai prestigioase școli de modă din lume. Cei doi semnează împreună colecția primăvară/vară 2026, o inițiativă care confirmă statutul MBBFW ca platformă strategică ce sprijină designerii români în dialogul cu industria internațională.
Inspirată de atmosfera iconică a lui Helmut Newton și de scenografia piscinei ca spațiu al contrastelor – între fluiditate și control, între senzualitate și rigoare – colecția explorează frumusețea în forme minimaliste, între costume de baie sculpturale și straturi delicate de tricotaje din mătase.
„Cred în întâlniri întâmplătoare, guvernate de forța stelelor. Sunt zodia Scorpion, iar Bianca este Rac. Împărtășim aceeași familie: suntem native ai zodiilor de apă. Această colecție se învârte în jurul apei. Pentru mine, aceasta este esența colaborării noastre – ideea unei estetici pe care o avem în comun, și a unui simț al frumuseții pe care îl împărtășim. Este o poveste necondiționată care sună perfect, ca un pas de deux”, a spus Massimiliano Giornetti, designer și director Polimoda.
„Colecția SS26 poartă în esență filosofia centrală a brandului, și anume acest joc dinamic între masculinitate și feminitate, între a dezvălui și a ascunde, între structură și fluiditate. Dacă ați participat la show-ul de sezonul trecut, probabil ați observat acest dans. Îl vom continua, dar cu elemente surprinzătoare care ne vor împinge dincolo de limitele noastre. Pentru mine, personal, această colecție reprezintă renaștere, transformare, speranță — ca un curcubeu după furtună”, a spus Bianca Taban, fondator & director de creație pentru brandul VOL
Rhea Costa – Digital Product Passport
Brandul românesc Rhea Costa, fondat de Andreea Constantin, integrează în colecția primăvară/vară 2026, prezentată la Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week, primele rezultate ale unui proiect de cercetare dedicat implementării pașaportului digital de produs (DPP). Inițiativa a fost dezvoltată în colaborare cu Caterina Occhio, expert internațional în dezvoltare durabilă și responsabilitate socială corporativă, cu experiență în instituții europene și în elaborarea de politici dedicate adaptării industriei modei la noile standarde, si Iris Skrami, cofondatoare a platformei de sustenabilitate Renoon, recunoscută pentru soluții de trasabilitate și circularitate în industria modei.
DPP este un instrument menit să aducă transparență în lanțul de producție, oferind claritate asupra originii materialelor și a proceselor implicate, astfel încât consumatorii să aibă acces la informații esențiale despre impactul produsului. Acest pas marchează o contribuție importantă a României la dezbaterea europeană despre viitorul sustenabil al modei.
„La Rhea Costa, durabilitatea înseamnă piese care evoluează odată cu femeia care le poartă — creații atemporale, născute din grijă și meșteșug. Pentru noi, transparența face parte din însăși definiția luxului contemporan, construind încredere nu doar în frumusețea unei rochii, ci și în povestea ei. Colaborarea cu Iris Skrami și Caterina Occhio aduce în colecție nu doar o perspectivă estetică nouă, ci și un angajament pentru sustenabilitate și responsabilitate socială, integrând valori etice în procesul creativ”, a declarat Andreea Constantin, fondator și director de creație al brandului RHEA COSTA.
Colaborare cu Budapest Central European Fashion Week
Schimbul creativ dintre Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week și Budapest Central European Fashion Week a devenit deja o tradiție, aducând împreună designeri vizionari din România și Ungaria și consolidând legăturile dintre comunitățile de design prin modă, inovație și dialog creativ.Dacă sezonul trecut brandul românesc Ami Amalia a urcat pe scena de la Budapesta, anul acesta, în septembrie, MEDEEA și-a prezentat colecția primăvară/vară 2026 în cadrul BCEFW, marcând o nouă etapă a parteneriatului și deschizând noi perspective de colaborare regională.
„Experiența mea la Budapest Central European Fashion Week a reprezentat o oportunitate de schimb cultural și creativ, în care am întâlnit viziuni diverse și moduri complementare de a înțelege moda. Evenimentul a facilitat o deschidere reală către piețele și consumatorii europeni, oferind cadrul necesar pentru a testa idei, pentru a înțelege așteptările publicului și pentru a construi punți între estetici și culturi distincte”, a spus Medeea Ene, director de creație al brandului MEDEEA.
Pe lângă proiectele speciale, MBBFW rămâne o platformă de vizibilitate pentru designeri consacrați și talente emergente. Programul ediției include prezentări ale designerilor din România, Ucraina, Polonia, Georgia, un show colectiv cu designeri din Republica Moldova și competiția Fashion Talent Award, dedicată noii generații.