Evident, nu vorbim de licitațiile cu sticle vintage de colecție, dar produsul evaluat ca fiind cel mai scump la această oră, în lume, conține un amestec de Grand Cru Chardonnay, Pinot Noir și Pinot Meunier în valoare de 2,07 milioane de dolari americani. Dincolo de licoarea pe care o ascunde, sticla propriu-zisă cântărește mult în prețul de achiziție. Logoul este realizat manual din aur de 18 carate și scos în evidență suplimentar de un diamant alb de 19 carate.
Ca o recapitulare a contextului, în Champagne, Franța, înțelepții vinului nu mai văd nevoia de a-și ridica în slăvi vinurile spumante albe, ci insistă asupra ostenelii pe care și-o dau în producerea băuturii – de la selecția strugurilor, cultivare, presare, până la învechire și îmbuteliere. Aerul de religiozitate cu care vorbesc despre acest subiect este egalat doar de profunda îndârjire cu care păzesc însăși apelațiunea Champagne. Ei au reușit să ridice vinificația la un nivel care i-ar lăsa pe georgienii din epoca de piatră, pe vechii sumerieni, pe chinezi și egipteni – cărora le este atribuită inventarea acestei băuturi din struguri – cu gura deschisă.
Pe termen lung, va fi interesant cum vor afecta schimbările climatice această industrie. Doar în 2016, 33.085 de hectare de teren din regiunea Champagne au produs 268 de milioane de sticle de șampanie, evaluate la 4,7 miliarde de euro. Statele Unite și Marea Britanie s-au dovedit a fi destinațiile de top ale șampaniei, urmate îndeaproape de Japonia și Australia, din regiunea Asia-Pacific.
Revenind la cea mai scumpă sticlă de șampanie din lume, poziție deținută deja de câțiva ani de 2013 Taste of Diamonds, gustul are accente florale, este răcoritor și are o textură oarecum cremoasă, cu un postgust lejer și elegant. Însă dincolo de conținut, adevăratul motiv care justifică prețul exorbitant al sticlei îl reprezintă, după cum spuneam, logoul din aur masiv de 18 carate, alături de impresionantul diamant alb de 19 carate montat în centrul său. Acesta înlocuiește obișnuitul cristal Swarovski care este plasat de regulă, în același loc, pe sticlele standard.
Demn de menționat este faptul că sticla în sine – o creație unicat – a fost realizată manual de Alexander Amosu, celebrul designer nigerian născut la Londra. Opulența sa magnifică explică, ce-i drept, prețul uriaș, o sticlă standard cu același conținut, dar lipsită de ornamentele prețioase fiind disponibilă la un preț de doar 211 dolari! Cu toate acestea, unicitatea și caracterul exclusivist al recipientului sunt ademenitoare, iar valoarea sticlei promite să rămână stabilă pe parcursul anilor, dacă nu chiar să crească, dovedindu-se astfel o investiție cu adevărat inspirată.