Au trecut deja câteva luni din acest an, evenimentele continuă să etaleze starurile cele mai venerate, iar acestea continuă să afișeze, la rândul lor, cele mai spectaculoase bijuterii pe covorul roșu, la conferințele de presă și chiar la ședințe foto dedicate acestor evenimente. Există și alte contexte, cum ar fi cauzele caritabile sau reducerile pentru diamante, așa că relaxați-vă și citiți în continuare despre sclipirile cele mai valoroase la începutul Anului Dragonului 2024.
Bulgari: #WITHMEWITHYOU & B.ZERO1
Bulgari și Save The Children aniversează 15 ani de parteneriat de succes prin lansarea unui colier la comandă în cadrul campaniei #WITHMEWITHYOU. Împreună cu mine, cu tine și cu toți cei care cred în importanța cauzei filantropice, din 2009, Bulgari este alături de organizația Salvați Copiii pentru a sprijini cei mai vulnerabili copii din lume.
În ultimii 15 ani, Bulgari a fost onorat să fie partener al organizației caritabile, strângând peste 105 milioane de dolari din vânzările colecției de bijuterii la comandă, special create de Casa din Roma în acest scop. Un obiectiv ambițios și acum un punct de plecare care a sprijinit peste două milioane de copii din 37 de țări, garantând în primul rând o educație de calitate, dezvoltarea tinerilor, răspunsul în situații de urgență și lupta împotriva sărăciei. Acest demers înseamnă o cale de salvare a viitorului copiilor defavorizați, care s-a diversificat de-a lungul timpului, pas cu pas, cu o gamă largă de proiecte pe termen lung, ce au avut un impact pozitiv asupra multor destine.
Dar este încă mult mai mult de făcut pentru 468 de milioane de copii care trăiesc în zone afectate de conflict și 222 de milioane de copii și adolescenți afectați de criză, care au nevoie de sprijin educațional, precum și pentru 153 de milioane de copii care se confruntă cu foamete acută în întreaga lume.
„Activitatea alături de Salvați Copiii timp de 15 ani a fost o mare onoare pentru Bulgari”, a declarat Jean-Christophe Babin, CEO-ul Bulgari. „Împreună am fost pionieri în crearea unui parteneriat, în realizarea de proiecte sustenabile de-a lungul anilor și în sprijinirea concretă a milioane de copii. Sărbătorim această importantă aniversare cu scopul de a continua cu aceeași forță și pasiune comună în a oferi oportunități și lumină pe calea multor alți copii.”
Cu ocazia acestei aniversări memorabile, Bulgari a decis să își reînnoiască angajamentul prin lansarea noii campanii #WITHMEWITHYOU și introducerea unui nou colier cu pandantiv, care îmbogățește colecția de bijuterii la comandă. Inspirat de colecția arhicunoscută B.zero1 Rock, colierul din argint sterling cu pandantiv rotund cu zale metalice va fi vândut la prețul de 800 de euro (760 de dolari), din care (fiecare) 95 de euro vor fi donați către Salvați Copiii. Din 1 ianuarie 2024, aceeași sumă – majorată de Bulgari pentru a-și consolida angajamentul – este donată pentru fiecare piesă vândută a colecției, care include astăzi și un inel (600 de euro/580 de dolari), o brățară (650 de euro/620 de dolari) și alte două coliere cu pandantiv (790, respectiv 700 de euro/770, respectiv 660 de dolari).
„Salvați Copiii și Bulgari au petrecut ultimii 15 ani lucrând împreună pentru a face lumea un loc mai bun pentru copii. Această etapă-cheie marchează atât sfârșitul unui drum fantastic parcurs împreună, cât și un nou început interesant. Sunt încântat că Bulgari a ales să sărbătorească acest parteneriat continuu cu Salvați Copiii printr-o nouă bijuterie unică: un simbol al schimbării pe care această colaborare a adus-o în viața a milioane de copii din întreaga lume. Fiecare copil are o poveste unică de rezistență și forță, care merită să fie spusă, și suntem încântați că Bulgari continuă să ne sprijine în acest demers”, a precizat Claudio Tesauro, președintele Salvați Copiii Italia.
Realizată sub coordonarea artistică a ilustrului fotograf Fabrizio Ferri, cel care a semnat atât prima, cât și alte câteva campanii importante Bulgari și Salvați Copiii de-a lungul anilor, noua campanie de solidaritate #WITHMEWITHYOU se concentrează pe unitatea tuturor celor care fac parte din această comunitate creată de Bulgari și Salvați Copiii. În campania de imagine lansată deja, ambasadoarea globală a brandului Bulgari, Anne Hathaway, devine parte din această comunitate și își însoțește angajamentul cu un mesaj despre importanța de a merge mai departe și de a face mai mult. Topmodelul Eva Herzigova ne ghidează în lumea Sumiyei, o tânără din Nepal care s-a alăturat programului Youth Empowerment Bulgari pentru a afla ce este necesar pentru a începe o afacere. Arhitectul Law Roach spune povestea lui Raneem din Siria, un refugiat din tabăra Zaatari, care a învățat cum să depășească granițele prin puterea educației. Topmodelul și actorul Jon Kortajarena oferă o privire asupra vieții lui A-Dang, un copil care provine din ceea ce este considerat a fi unul dintre cele mai sărace districte din Vietnam, care s-a alăturat unui program de educație Bulgari ce garantează educație bilingvă pentru copiii minorităților etnice din zone îndepărtate. În cele din urmă, dirijorul de orchestră Beatrice Venezi își arată admirația pentru Litzy, o fată boliviană care a învățat să aibă grijă de ea însăși, construindu-și propria afacere în apicultură. Noul colier cu pandantiv Bulgari și Salvați Copiii este disponibil în magazine Bulgari selectate din întreaga lume, începând cu 15 ianuarie.
Pe lângă această activitate caritabilă deosebită, Bulgari a creat o nouă campanie emblematică pentru colecția B.ZERO1. Nu există limite pentru creativitate, nu există limite pentru experimentarea de perspective noi, nesfârșite. Odată cu campania Bulgari Icon 2024, celebra Casă își continuă căutarea neobosită a unei abordări inovatoare, întruchipând expresia geniului italian: o expertiză adânc înrădăcinată în moștenirea noastră, care depășește căile consacrate, găsind noi moduri infinite de a exprima creativitatea. O viziune îndrăzneață, care s-a transformat în creații legendare. Dinamică, dar simplă, noua campanie Bulgari Icon surprinde în imagini, cadre, mișcări și impresii puterea estetică a lui B.zero1, oferind o încărcătură de energie pozitivă și inspirând încredere. Regizată de Cara Stricker și realizată de fotograful David Sims, noua campanie le are în prim-plan pe ambasadoarele mărcii Bulgari, Zendaya și Lisa, care îmbrățișează călătoria către propria lor viziune, îmbinând hotărârea lor cu energia creațiilor distinctive pe care le poartă.
Elemente puține, dar semnificative animă decorul evocator: spirala avangardă B.zero1 – ce definește atingerea arhitecturală inconfundabilă a inelului – care revine sub forma unui tunel izbitor, precum și a unei cinematografii dinamice, cu mișcări circulare și fluide ale aparatului de filmat. Apoi, minimalismul de impact, o aluzie la liniile puternice, curate și geometrice ale designului B.zero1. În acest univers futurist, care transcende spațiul și timpul, Lisa și Zendaya își redefinesc propriile granițe, experimentează noi teritorii și dau formă propriei viziuni unice prin aceste creații Bulgari. Noua campanie a început a fi difuzată în întreaga lume din ianuarie 2024, ca o sărbătoare globală a statutului atemporal al colecției.
De la debutul său în 1999, B.zero1 a fost un simbol al viziunii de pionierat a Bulgari, introducând o combinație fără precedent de moștenire și inovație în lumea bijuteriilor. Născută ca un inel care a îmbinat cu îndrăzneală o tehnică de inspirație industrială, și anume Tubogas, cu inscripția romană care caracterizează logoul Bulgari, bijuteria-statement își datorează succesul global ideii ingenioase de a crea un cod stilistic complet nou, provenit din două inspirații creative foarte diferite.
Expresie a geniului italian întruchipat de Bulgari în drumul său vizionar, în 25 de ani de experimentare inovatoare, bijuteria B.zero1 a oferit un teritoriu nesfârșit pentru explorare creativă, devenind o platformă de descoperire continuă. De-a lungul timpului, B.zero1 a primit nenumărate iterații ale designului său: de la variații de volume și grosime, cu introducerea inelelor cu una până la patru benzi, până la încorporarea de materiale neconvenționale și de ultimă generație, cum ar fi ceramica, colecția a demonstrat cât de departe ar putea duce căutarea pentru inovație. Concentrându-se pe viziunea originală care a ridicat B.zero1 la statutul de legendă, noutățile din 2024 pornesc de la elementele estetice cheie ale colecției, pentru a introduce noi interpretări ale designului clasic de inel. Strălucitor și pur și simplu iconic, noul inel B.zero1 strălucește cu un pavé rafinat de diamante montat într-un val în interiorul marginilor inelului, îmbrățișând spirala emblematică cu trei benzi. Disponibil în aur roz, galben și alb de 18 carate, acest stil B.zero1 actualizează atractivitatea unui clasic atemporal cu o notă prețioasă și radiantă.
Infuzând un design neînfricat cu strălucire rafinată, inelele cu două benzi din aur roz sau alb de 18 carate au o formă atrăgătoare, acoperite în întregime cu diamante pavé de mai multe dimensiuni. Interpretări mai subțiri ale clasicelor B.zero1 din toate timpurile, aceste noutăți se alătură colecției pentru a oferi tuturor alegerea care se potrivește stilului propriu. Două brățări asortate vor fi introduse în cursul acestui an, în iunie, pentru a îmbogăți și mai mult colecția.
O manifestare impresionantă a prețiozității neîntrerupte, noii cercei B.zero1 din aur alb de 18 carate transformă designul emblematic al inelului într-un motiv ajurat cu pavé complet de diamante, oferind strălucire supremă. Creația completează parura, care include deja un colier din aur alb de 18 carate și diamante: o iterație uluitoare B.zero1, care aduce în lumină spiritul mereu eclectic al colecției.
În cele din urmă, pentru cei care se concentrează mereu pe esențial, inelul cu bandă B.zero1 din aur roz de 18 carate cu logo Bulgari și un singur diamant oferă versatilitate și eleganță fără efort.
De Beers reduce prețurile diamantelor pentru a relansa vânzările
Industria diamantelor aproape s-a oprit complet în a doua jumătate a anului 2023, când cei mai mari producători din minerit au stopat aprovizionarea, într-o încercare disperată de a preveni un colaps al prețurilor. În timp ce aceste eforturi au ajutat piața să se ridice puțin, nu este clar cât de mult apetit mai au comercianții în prezent. Pentru a îmbunătăți cererea, De Beers a redus prețurile cu aproximativ 10% la prima vânzare din acest an – în mod tradițional, una dintre cele mai mari –, conform oamenilor familiarizați cu această industrie. Au existat și tăieri mai mari pentru unele pietre, o categorie fiind redusă cu aproximativ 25%, au declarat anumiți clienți, care au cerut să nu fie identificați deoarece detaliile sunt private. Industria a fost distrusă de la începutul pandemiei. În primă fază, marile case de bijuterii au fost unii dintre marii câștigători, deoarece cumpărătorii blocați acasă s-au orientat către bijuterii cu diamante și alte achiziții de lux. Dar cererea s-a estompat rapid pe măsură ce economiile s-au redeschis, lăsând mulți jucători din acest tip de comerț să dețină stocuri în exces, pentru care plătiseră deja prea mult.
Reducerea a escaladat rapid, pe măsură ce piața esențială din Statele Unite se clătina sub inflația în creștere. În plus, încrederea consumatorilor din piața în creștere a Chinei a fost afectată de o criză imobiliară, în timp ce concurența din partea diamantelor cultivate în laborator a crescut. Aceste fenomene au lăsat industriei puține opțiuni, prima fiind să reducă oferta. De Beers le-a permis clienților săi să refuze toate pietrele prețioase deja rezervate pentru ultimele două vânzări din 2023, deși nu și-a redus prețurile, în ciuda scăderilor de pe piața extinsă. Acum a eliminat această flexibilitate de a înapoia pietrele, au declarat clienții. Un purtător de cuvânt al De Beers a refuzat să comenteze aceste abordări.
De Beers își rezervă de obicei reduceri agresive de preț ca ultimă soluție a unei crize. Deși păstrează secretul prețurilor, reducerea generală în prima lună din 2024 este considerabilă. În afara primelor zile ale pandemiei, ultima dată când compania a făcut reduceri atât de semnificative de preț a fost spre sfârșitul anului 2019, pe fondul unei oferte excesive de pietre.
La vânzarea din luna ianuarie, cea mai mare reducere a prețurilor a venit într-o categorie cunoscută sub denumirea de „fabricate alese” – diamante între 2 și 4 carate, care pot fi tăiate în pietre lustruite mai mici, folosite în inelele de mireasă, și care sunt de înaltă calitate, dar nu impecabile. Chiar și după ce a redus semnificativ prețurile pentru acea categorie anul trecut, De Beers le-a redus cu încă 25% de data aceasta. Aceste tipuri de pietre prețioase au fost grav afectate de popularitatea în creștere a diamantelor sintetice, rezultatul fiind că primele au scăzut ca preț. Întrebarea-cheie este dacă recentele reduceri de prețuri vor contribui la creșterea impulsului de a cumpăra. Prețurile au început să revină încet spre sfârșitul anului trecut, deoarece cumpărătorii care nu aveau pietre și aveau nevoie de stocuri noi pentru a menține afacerile viabile au alimentat cererea pe fondul aprovizionării limitate. Cel mai probabil, prețurile vor reveni în scurt timp, așa că este cazul să vă grăbiți dacă doriți să achiziționați diamante neșlefuite la reducere.
Războiul brandurilor de lux se poartă cu ajutorul celebrităților pe covorul roșu
Nu cu mult timp în urmă, Globurile de Aur au ținut o lume întreagă cu sufletul la gură pentru a admira ultimele sclipiri de milioane de dolari de pe covorul roșu. Iată, în cele ce urmează, cum decurg ostilitățile la nivelul sclipirilor de diamante. Apropo, trendul începutului de an a fost simplu, dar extrem de valoros: diamante albe, adică incolore.
Kwiat și Fred Leighton au ales-o pe Brie Larson. Starul din „Captain Marvel” a strălucit pe covorul roșu într-o rochie Prada, purtând colierul Kwiat Ashoka Diamond Riviere din platină, cu aproximativ 38 de carate de diamante Ashoka, cerceii rotunzi cu diamante Kwiat de 3 carate din platină și inelul oval cu diamant și ametist din secolul al XIX-lea, semnat Fred Leighton.
Reza a avut o prezență memorabilă la Golden Globes 2024 prin Elizabeth Olsen. Aceasta a uimit asistența într-o ținută albă Vivienne Westwood pe covorul roșu, purtând cerceii Reza Twins din aur alb cu diamante și inelul „A” din aur alb, cu un diamant tăiat în formă de pară.
Cartier a avut o prezență masivă prin ambasadori precum Timothée Chalamet, Jared Leto, Elle Fanning sau Julianne Moore. Aceasta din urmă a purtat șase piese superbe: cercei C de Cartier din aur roz de 18 carate cu diamante, un colier Cartier Beautés du Monde High Jewelry din aur roz de 18 carate cu diamante galbene și albe împreună cu lemn pietrificat, un inel Clash de Cartier din aur roz de 18 carate cu diamante, o verighetă Broderie de Cartier din aur galben de 18 carate cu diamante, o verighetă Cartier Destinée din aur roz de 18 carate cu diamante și inel Panthère de Cartier din aur de 18 carate cu diamante, smaralde și onix.
Dior a pariat pe „The Crown”, mai bine zis pe Elizabeth Debicki, care a și câștigat cu această ocazie primul său Glob de Aur, pentru interpretarea rolului lui Lady Diana, la prima ei nominalizare din carieră. Actrița este ambasadoare Dior din 2021, iar la Globurile de Aur 2024 a optat pentru o rochie haute couture argintie, coliere, un pandantiv cu diamante în straturi și o brățară tenis, toate de la același brand faimos.
Cei de la Tiffany & Co. au fost reprezentați cu grație de Jennifer Lawrence, Dua Lipa și Reese Witherspoon. Witherspoon este de multă vreme o admiratoare a mărcii și seara în cauză nu a făcut excepție. Ea a purtat un colier și o brățară vintage cu diamante, împreună cu cercei și inele din platină și diamante. Dua Lipa a etalat un colier vintage asemănător unei coroane, din 1962, încrustat cu beril galben oval și tăiat în formă de pară, cuarț topaz și diamante încrustate în aur și platină, cu două nestemate mari atârnând la capăt. Lipa a completat aspectul cu un inel mare de safir galben, înconjurat de diamante. Jennifer Lawrence și-a asortat rochia neagră cu bijuterii de la Tiffany’s, inclusiv un colier din platină și aur galben de 18 carate, cu un pandantiv cu diamant de 11 carate și zale din aur galben de 18 carate și platină, cu un adaos de 6 carate de safire.
Chopard creează mereu spectacol pe covorul roșu, iar la cea de-a 81-a ediție a Globurilor, printre starurile care au purtat frumoasele creații ale Casei din Geneva s-au numărat Ariana Greenblatt și Gillian Anderson. Starul din „X Files” a creat o adevărată vâlvă, în primul rând datorită ținutei sale. Rochia semnată Gabriela Hearst a evocat strălucirea Hollywood-ului din anii de glorie ai secolului trecut, dar la o privire mai atentă, imprimeul dezvăluia o multitudine de… vulve. Scandaloasă sau nu, ținuta îndrăzneață a fost accesorizată cu creații Chopard, fiind o trimitere directă la ultima producție a vedetei – „Sex Education”. Actrița a afișat un colier din aur alb de 18 carate cu un diamant galben de 10,06 carate în formă de pară și 29,88 carate de diamante certificate Fairmined, cercei în două culori, din aur alb și galben de 18 carate, cu patru diamante galbene în formă de pară, în total 15,23 carate, o pereche de diamante albe totalizând 0,5 carate, precum și o brățară din aur alb de 18 carate cu diamante de 13,2 carate, toate din colecția Haute Joaillerie. Un inel din aur galben de 18 carate, încrustat cu diamante din colecția Ice Cube, a întregit lookul. Ariana Greenblatt, care a jucat în „Barbie” și promite o carieră prodigioasă în viitor, a purtat o serie de coliere și inele cu diamante de la Chopard pe covorul roșu, la prima sa ceremonie de acest fel.
Cât despre Taylor Swift, deși nu a luat acasă premiul pentru filmul „Taylor Swift: The Eras Tour”, multe voci au spus că a bifat cele mai multe sclipiri pe covorul roșu. Swift a purtat o mulțime de piese de la De Beers pentru a-și completa lookul fenomenal, adică rochia verde Gucci. Aceste piese remarcabile au inclus cerceii Arpeggia cu diamante montate în aur alb de 18 carate, însumând 9,09 carate, și inelul cu diamante în formă de pară OBS, încrustate în platină, însumând 5,45 carate.
Boucheron a avut prin Jennifer Lopez o reprezentare pe măsura valorii mărcii. Deși J.Lo este o admiratoare Harry Winston, pentru Globurile de Aur din 2024 ea a ales bijuterii de la casa Boucheron. Vedeta s-a împodobit cu colecția Hopi, incluzând cerceii cu pandantiv colibri înnobilați cu un morganit, pavați cu safire și diamante și realizați din aur alb, inelul colibri din aur alb și roz, încrustat cu un morganit, pavat cu safire și diamante, și brățara din aur alb Plume de Paon, cu un diamant tăiat în formă de trandafir și pavată cu diamante. Combinația a fost completarea perfectă pentru rochia ei ultrafeminină de tip sirenă, semnată Nicole + Felicia Couture. Costul total al bijuteriilor: 450.000 de euro.
Harry Winston a apelat la grația veteranei Helen Mirren pentru o prezență de neuitat. Actrița, nominalizată de 17 ori și de trei ori câștigătoare a Globului de Aur, a purtat bijuterii Harry Winston pe covorul roșu de mai multe ori de-a lungul anilor. Pentru această ediție, ea a optat pentru colierul din platină cu diamante Wreath, totalizând 48,39 carate, și pentru cerceii din platină cu diamante Cluster, de 16,04 carate.