Fiamma – un nou parfum în portofoliul brandului Ferragamo

Scris de Cătălina Teodorescu
Publicat la data de: 21-03-2025

în: Beauty

Fiamma Ferragamo

Ferragamo anunță lansarea primului parfum de când designerul Maximilian Davis a fost numit director de creație al brandului italian. Davis ocupă acest post din martie 2022, iar planul de a lansa o nouă esență sub numele brandului există chiar dinainte ca acesta să ajungă la cârma creativă, mai exact din 2021, când Ferragamo a semnat un acord de licență cu producătorul și distribuitorul de parfumuri de lux Interparfums Inc.

„În mod normal, la Interparfums putem lansa o nouă esență de la zero în decurs de 18 luni. În cazul acesta, a durat aproape trei ani pentru că ne-am dorit ca această lansare să fie un blockbuster care să transmită trei mesaje: un nou parfum, o nouă eră pentru Ferragamo, și un nou logo”, a declarant Jean Madar, chairman, cofondator și CEO al companiei Interparfums Inc.

Astfe, după trei ani de când fanii Ferragamo așteapă ca liniei de parfumuri a casei să îi fie adăugată încă o esență, brandul italian introduce „Fiamma”. Denumirea parfumului are o dublă însemnătate – pe de o parte, face referire la cuvântul italian pentru „flacără”, simbolizând pasiunea care a fost pusă în crearea lui, dar și energia captivantă pe care o emană, iar pe de altă parte, este un omagiu adus fiicei cele mai mari ale fondatorului Salvatore Ferragamo, care se numea Fiamma Ferragamo. Aceasta a fost intens implicată în dezvoltarea imaginii casei de modă Ferragamo – a fost singura dintre cele patru fiice ale lui Salvatore care a apucat să lucreze alături de el, Fiamma având 19 ani când a survenit decesul tatălui său. Ulterior, a lucrat alături de mama sa, care s-a ocupat de reorganizarea companiei după moartea lui Salvatore, și alături de sora sa, care crea haine pentru brand. Fiamma Ferragamo a jucat un rol-cheie în cadrul casei de modă Ferragamo, fiind ambasador de imagine dar și creatoarea de pantfi și accesorii a brandului până la propria sa moarte, în 1998.  

Fiamma Ferragamo

Maximilain Davis, designerul care din 2022 încoace ocupă postul de director de creație pentru Ferragamo, a fost intens implicat în crearea parfumului Fiamma. Acesta a spus: [Parfumul Fiamma] este o expresie a designului, este inspirat de moștenirea și de eleganța casei”. Legat de forma sticlei în care esența este încapsulată, Davis a spus că „simbolizează mișcare, senzualitate și libertate”.

„Numai flaconul în sine a durat un an să fie creat”, a spus Madar, CEO-ul Intrparfums Inc. „Am vrut să mergem pe o formă clasică, dar Maximilian și-a dorit ca forma să fie una mai organică. Așadar, sticla nu este nici rotundă, nici dreptunghiulară, și nici plată, ci are un soi de valuri, este concavă și convexă în același timp. Am decis de asemenea să o înconjurăm de o bordură metalică, ceea ce a fost complicat de realizat. Toate aceste mici detalii fac ca acest proiect să fie unul dintre cele mai ambițioase din istoria Interparfums”.  

Parfumul în sine a fost creat în colaborare cu compania elvețiană de parfumerie Firmenich. Clement Gavarry, parfumier senior în cadrul companiei, a gândit o esență floral-lemnoasă, ce îmbină note de pară albă cu flori de gardenie și accente de ambră.