Dior subliniază legăturile cu arta feminină într-un film de lungmetraj

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 18-03-2025

în: Art & Design

Dior

Casa de modă franceză Dior își arată angajamentul față de incluziune în cadrul celei mai recente lansări de conținut. Pe 8 martie, brandul a lansat Her Dior, un documentar axat pe colaborările directorului de creație al departamentului de îmbrăcăminte pentru femei, Maria Grazia Chiuri, cu artiste feminine proeminente. Filmul de 70 de minute, regizat de aclamatul documentarist francez Loïc Prigent, prezintă pașii pe care Chiuri i-a făcut în construirea unor relații durabile cu artiști din întreaga lume de la numirea sa în urmă cu aproape un deceniu.

Dior a adus-o pe Grazia Chiuri în 2016 pentru a-i succeda lui Raf Simons, devenind prima femeie care ocupă această funcție în istoria de 70 de ani a casei. În timpul mandatului său, colecțiile și show-urile de pe podium s-au axat puternic pe teme legate de feminism și expresii ale feminității, un mesaj care a început cu prima sa prezentare și a evoluat în anii următori.

O piesă din selecția sa de debut a prezentat în mod proeminent fraza „ar trebui să fim cu toții feministe”, declanșând discuții progresiste în întreaga lume, o conversație pe care directorul de creație a continuat-o de atunci.

Deși Grazia Chiuri a fost criticată pentru alegerile sale artistice în timpul perioadei în care s-a aflat la cârma segmentului de îmbrăcăminte pentru femei al Dior, ea a adus, de asemenea, un mare succes și un număr de imitatori, pe care brandul îi consideră o formă de flatare a inițiativelor și acțiunilor sale privind diversitatea.

După stabilirea acestei tematici progresive, casa a început să colaboreze cu o mulțime de creatoare influente. O varietate dintre aceste artiste și autoare feministe apar în filmul Her Dior pentru a-și împărtăși versiunea lor, inclusiv Judy Chicago, Joana Vasconcelos, Chimamanda Ngozi Adichie, Tomaso Binga, Robin Mrogan, Eva Jospin și Isabella Ducrot, printre multe altele.

Moment cultural

Her Dior a avut premiera de Ziua Internațională a Femeii, servind drept lansarea specială a mărcii pentru această ocazie. Alte mărci de lux au luat parte, de asemenea, la sărbătoare, încurajând membrii personalului lor și talentele externe deopotrivă.

Compania-mamă a Dior, LVMH, s-a numărat printre aceștia, continuând inițiativa de lungă durată „EllesVMH” cu o campanie internă axată pe egalitatea de gen și emanciparea femeilor în cadrul grupului.

Conglomeratul francez de lux Kering a participat, de asemenea, comandând ilustratoarei și tipografei franceze Malika Favre lucrări de artă care simbolizează susținerea corporației pentru drepturile femeilor (a se vedea articolul).

Totodată, compania franceză YSL Beauty a adoptat o abordare diferită, readucând în prim-plan programul său „Abuzul nu este iubire” cu o nouă campanie globală care educă spectatorii cu privire la semnele de avertizare ale violenței între parteneri intimi