Creativitate la cele mai înalte standarde, cu international make-up artistul Claudia Neacșu

Scris de Ozana Mazilu
Publicat la data de: 06-03-2020

în: Beauty
Claudia Neacsu
Iaki - Relaxation Delight

Claudia Neacșu, international make-up artist, este unul dintre cei mai talentați make-up artiști din noua generație a modei românești. Câștigătoare, la doar 19 ani, a competiției internaționale de make-up The New Talent, Claudia își pune în practică abilitățile dobândite de-a lungul timpului, tehnica ei esențială de make-up urmărind sublinierea trăsăturilor naturale ale unei femei, așa încât aceasta să se simtă drept cea mai bună versiune a sa. Pasiunea și dorința de a excela i-au oferit Claudiei șansa de a-și exprima viziunea artistică la cel mai înalt nivel, lucrând cu nume mari din industria de fashion & beauty, precum Murmur, Anastasia Beverly Hills, Almaz Clothing, Manon Chemise, Iconic London, Fenty Beauty, MAC, Sephora, Splend’or etc. Fashion style-ul său natural a atras mii de fani pe conturile de socializare, ea devenind un trendsetter pentru generația Z și un adevărat influencer în domeniul machiajului. Claudia Neacșu ne-a dezvăluit, în interviul care urmează, unele dintre secretele sale, dar și ce plănuiește în viitor, în cariera sa de make-up artist.

Cum ai început în acest domeniu? A fost pasiune de la bun început?
Încă de când eram mică, eram atrasă de tot ceea ce înseamnă artă – am fost (și sunt) pasionată în special de modă, pictură, fotografie și muzică. Simt că acest proces a fost unul firesc pentru mine, nu a fost nevoie niciodată să mă întreb ce mi-aș dori să devin când cresc, fapt pentru care mă simt norocoasă. Desigur, nu știam de la început care va fi latura artistică pe care mă voi axa, însă toate opțiunile făceau parte din aceeași categorie.
Așadar, am început cu pictura, încă de la o vârstă destul de fragedă, apoi, în școala generală, am descoperit moda și fotografia, urmând ca în liceu să creez primul meu ,,business” – confecționam și vindeam accesorii făcute din lut și fimo (foarte populare la vremea aceea). Tot în perioada liceului, am descoperit produsele de machiaj, mai mult dintr-o necesitate, deoarece aveam mici imperfecțiuni pe ten pe care îmi doream să le acopăr, ca orice adolescent. Bineînțeles, atunci nu existau pe piața din România nici 10% dintre produsele cosmetice pe care le găsim astăzi în magazine, nu aveam foarte multe variante, nici nu mă descurcam prea bine, însă mă fascina modul în care aceste produse de make-up îmi schimbau complet starea de spirit și mă făceau să mă simt mai bine cu mine. Prin clasa a XI-a, țin minte că am început să îmi chem prietenele și colegele de liceu ca să le machiez și să le fac fotografii, urmând ca în clasa a XII-a să decid că acesta este drumul pe care vreau să pornesc. Industria de beauty din România nu era atât de dezvoltată cum este în prezent, așa că îmi luam inspirația din piața internațională în proporție mai mare – video-uri pe YouTube, prezentări de modă, muzică etc.
Au trecut aproximativ șase-șapte ani de atunci, dar țin minte că, de când am decis că asta îmi doresc să fac, am avut aceeași hotărâre că voi face tot ce îmi stă în putință să creez un job din cea mai mare pasiune a mea, determinare pe care o am și în prezent. Mă consider o norocoasă pentru că pot face asta. Consider, de asemenea, că este crucial să faci ceea ce îți place pentru a fi un om fericit. Un alt aspect important este faptul că industria de beauty este una extrem de dinamică și inovatoare, tocmai de aceea nu cred că m-aș putea plictisi vreodată. Mă fascinează!

Claudia Neacșu
Claudia Neacșu

Care este atuul care crezi că te diferențiază pe piața de profil?
Într-o industrie atât de dezvoltată la momentul actual este foarte important să ai un stil propriu, foarte bine definit, pe care oamenii îl pot recunoaște. Tehnica mea de make-up subliniază frumusețea naturală a femeii și nu sunt adepta transformărilor drastice. Consider că, în momentul în care te machiezi, trebuie să te simți ca cea mai bună versiune a ta, trebuie să te iubești și să te admiri pe tine, nu numai machiajul. De asemenea, exact ca moda, machiajul este un mod de exprimare a mesajelor pe care ne dorim să le transmitem în public – el poate fi folosit pentru a sublinia diverse stări de spirit, tocmai de aceea, mereu când urmează să realizez machiajul cuiva, port o scurtă discuție cu persoana respectivă, pentru a mă asigura că look-ul va fi corelat cu ceea ce dorește să exprime în ziua respectivă și cu restul styling-ului. Adaptez întotdeauna machiajul în funcție de persoana pe care lucrez, iar clientele mele îmi mărturisesc tot timpul cât de mult apreciază asta. Ca elemente definitorii, după care lucrările mele au început să fie recunoscute de la sine, sunt sprâncenele pline, periate ascendent, cu un aspect effortless, și pielea proaspătă cu un aspect sănătos și cu un finish glowy.
În altă ordine de idei, pe lângă machiajul propriu-zis, pentru mine este extrem de important să fiu un profesionist în domeniul în care activez și să mă comport ca atare. Țin foarte mult la seriozitate, punctualitate și igienă în tot ceea ce fac. Îmi doresc să ofer clientului o experiență de lux.

Care este stilul tău de make-up și cine apelează la serviciile tale?
După cum am menționat și anterior, stilul meu de make-up subliniază frumusețea naturală, atunci când vine vorba despre machiajul de înfrumusețare, însă pe lângă această categorie, sunt foarte atrasă și de machiajul fashion, care este un concept diferit. Aici îmi pot exprima mult mai bine latura artistică – machiajul este unul conceptual, nu de purtat neapărat pe stradă într-o zi normală, ci de fotografiat sau de purtat într-un context care permite astfel de apariții.
Am o regulă de aur pe care o respect în orice look realizez: dacă pielea și sprâncenele arată impecabil, atunci tot machiajul va arăta bine. Tocmai de aceea, minimum 50-60% din timpul alocat unui machiaj îl petrec asigurându-mă că cele două arată perfect în viziunea mea – pentru că „perfect” poate avea foarte multe valențe.
Alte elemente care mă caracterizează sunt genele lungi și bogate, cu un aspect natural, buzele conturate cu contur cremos care imită umbra naturală, pentru un aspect mai plin, și obrajii de păpușă – colorați subtil pentru un look fresh & young.
Sunt mândră să mărturisesc faptul că femeile care apelează la serviciile mele sunt niște persoane deosebite, sunt femei de succes din diverse domenii: designeri, stiliști, PR, femei din industria beauty – iar acestea sunt doar câteva exemple. De asemenea, am multe cliente tinere, poate chiar la liceu, care aduc tot timpul un aer fresh încăperii, care mă mențin la curent cu toate noutățile și care au o energie pozitivă și onestă. Persoanele care apelează la serviciile mele au deseori pasiuni și valori comune cu mine, ele reprezintă o mare inspirație pentru mine, iar convorbirile pe care le purtăm sunt adesea foarte relaxante și chiar fascinante.

Fotograf Anca Cheregi, model Ana Elena – MRA

Ce studii te recomandă? Te-au ajutat în a-ți promova business-ul?
Am absolvit Facultatea de Comunicare și Relații Publice în cadrul SNSPA și masteratul Social Media și Online Marketing tot în cadrul SNSPA – FCRP. Sunt foarte mulțumită de alegerea făcută și consider că a fost un cadru ideal în care am învățat atât să-mi promovez business-ul și să transmit publicului-țintă mesajul meu, cât și să privesc acest business dintr-o altă perspectivă, cea a omului de PR. De asemenea, contextul universitar mi-a oferit oportunitatea să cunosc oameni cu care păstrez legătura și în prezent – de la profesori cu o experiență vastă în domeniu, până la colegi și tineri antreprenori, ca mine, cu care pot colabora mai departe. Chiar în cadrul unui workshop organizat de o asociație de studenți am reușit să obțin primul meu job în industria de beauty – pe poziție de PR, de data aceasta – pentru brandul internațional Anastasia Beverly Hills. Am colaborat cu ei aproximativ un an de zile, a fost o experiență din care am învățat foarte multe și care m-a ajutat să descopăr industria modei și a frumuseții din altă perspectivă, nu numai ca make-up artist, și țin și acum legătura cu persoanele din echipa în care am lucrat.
Promovarea brandului meu este axată în prezent, în cea mai mare măsură, pe canalele de social media, în special Instagram – acest canal mi-a oferit, practic, oportunitatea de a fi descoperită și remarcată de profesioniști și branduri atât naționale, cât și internaționale.
Atât lucrarea mea de licență, cât și cea de disertație au fost, de asemenea, axate pe modă și frumusețe în contextul noilor canale de comunicare.

Ce proiecte ai derulat cu branduri, designeri și ce planifici în viitor, în acest sens?
Prin prisma meseriei mele, am avut ocazia să întâlnesc și să colaborez cu oameni deosebiți, foarte dragi mie. Câteva dintre brandurile cu care am colaborat sunt Murmur, Anastasia Beverly Hills, Almaz Clothing, Manon Chemise, Iconic London, Fenty Beauty etc. Îmi doresc ca pe viitor să mențin colaborările pe care le am în prezent, desigur, dar și să descopăr noi designeri, noi branduri, atât din România, cât și la nivel global. Orice colaborare nouă este o experiență din care învăț ceva, care mă ajută să mă dezvolt și să cresc.

Povestește-ne despre competițiile de make-up la care ai participat, despre workshop-urile pe care le susții.
Prima competiție internațională de make-up la care am participat a fost The New Talent, în anul 2014, în cadrul târgului Make-up Fest, care era, în vremea aceea, la prima ediție, iar în juriu erau make-up artiști profesioniști atât din România, cât și din țări precum Italia sau Rusia. Pentru mine a fost ca o confirmare a faptului că asta trebuie să fac. Eram la început de drum, mă apucasem de make-up de aproximativ un an, însă, cu toate acestea, am câștigat premiul întâi. Pe lângă machiajul propriu-zis, realizat în cadrul competiției, provocarea era să creez o imagine unitară, completă. Îmi amintesc și acum că abia intrasem la facultate și aveam o colegă foarte frumoasă în grupă, care mi-a atras atenția, așa că am rugat-o să îmi fie model. De aici urma să creez conceptul – ținuta, părul, accesoriile, tot. Aici au intervenit celelalte pasiuni ale mele, pasiunea pentru styling și fotografie.
Susțin ședințe individuale și masterclass-uri de make-up și îmi doresc să încep să mă extind și pe piața internațională.

Fotograf Iulia David, model Elenna Owen

Ai călătorit în vederea jobului tău, dar și a relaxării? Care este destinația preferată de până acum și unde ți-ai dori să ajungi pe viitor?
Da, călătoria este o altă pasiune a mea, ador să descopăr noi culturi și să cunosc oameni și ideologii diferite. Deja simt că aceste două componente vin la pachet pentru mine, pentru că, de fiecare dată când vizitez un loc nou, mă conectez automat cu persoane din industria de beauty de acolo. Simt că nu pot rata ocazia, așa că mereu îmi găsesc ceva de lucru, chiar dacă sunt în vacanță. De obicei, îmi împart vacanțele pe jumătate în relaxare și vizitare, cealaltă jumătate constând în colaborări și proiecte de beauty, și ador asta! Tocmai pentru că jobul meu este și cea mai mare pasiune a mea, îmi este foarte dificil să separ viața personală de cea profesională. Am colaborat cu fotografi din Germania, Anglia și SUA, iar anul acesta am avut proiecte în Londra și Los Angeles. Este un sentiment plăcut, sunt foarte entuziasmată de această oportunitate de a lucra la nivel internațional și simt că asta îmi doresc cel mai mult să fac în prezent.
Ca destinație preferată, este dificil să aleg una singură, însă locul care a rămas cu siguranță în sufletul meu și în care m-aș întoarce oricând este Los Angeles. Îmi doresc mult să ajung la New York și Barcelona.

Ce înseamnă luxul pentru tine? În ce produse și servicii de lux te regăsești?
Luxul pentru mine reprezintă o stare de spirit, modul în care ne tratăm și ne privim atât pe noi, cât și pe cei din jurul nostru. Consider că este un mindset de la care pornești, cu ajutorul căruia ajungi să creezi un stil de viață. Luxul nu stă întotdeauna în lucruri materiale, deși simt că așa este privit deseori, ci în detalii. Pentru mine, detaliile sunt cele care fac întotdeauna diferența.
Desigur, calitatea este un element care nu lipsește atunci când vine vorba de lux – calitatea comportamentului, calitatea discursului, calitatea posturii, calitatea produselor și serviciilor pe care o ofer în cadrul business-ului meu, profesionalismul și seriozitatea cu care îmi tratez clienții. Ca atare, îmi doresc ca atunci când apelez la servicii sau produse de lux să fiu tratată în aceeași manieră, să simt că eu sunt o prioritate, că atenția este axată în acel moment exclusiv pe mine.

The Grand Avenue - The home of Exclusive Brands