Băneasa Shopping City este una dintre cele mai dorite destinații de shopping din România, peste 24 de milioane de vizitatori trecându-i anual pragul. Am avut ocazia să stăm de vorbă cu Răzvan Marcu, cel care ocupă în prezent poziția de Chief Commercial Officer în cadrul companiei Băneasa Developments, companie care a construit și care administrează astăzi acest proiect de excepție.
Oameni din toată țara, dar și foarte mulți turiști vizitează zilnic Băneasa Shopping City pentru cumpărături și distracție sau, pur și simplu, pentru a lua un prânz delicios ori pentru a bea o cafea bună cu prietenii. Are un vibe cool. Din perspectiva celui care este în mijlocul acțiunii, care este „secretul” Băneasa Shopping City? De ce este atât de special acest loc?
Nu este un secret, din punctul nostru de vedere oamenii sunt cei care îl fac special. Încă de la început, ne-am impus să dezvoltăm un proiect ambițios și să ne poziționăm ca lideri de piață. Vizitatorii, așa cum ați menționat, sunt cei care ne spun ce branduri își doresc în mall, iar noi îi ascultăm și le îndeplinim dorințele. Cei care ne ajută în acest demers sunt retailerii care au crezut în Băneasa Shopping City și care au venit în întâmpinarea noastră aducând de fiecare dată brandurile dorite de public. Împreună facem ca acest loc să fie unul special, și nu doar un loc de shopping. Este locul unde te simți bine, cu o atmosferă aparte, unde vrei să revii cu plăcere.
Ai menționat noutăți, deschideri noi și lansări de branduri. Muzică pentru urechile noastre. Ce noutăți a adus 2019?
Anul 2019 a fost unul extraordinar pentru noi, din mai multe puncte de vedere. Multe branduri au ales Băneasa Shopping City pentru a deschide în premieră în România primul lor magazin. Cel mai recent exemplu este deschiderea flagship store-ului Victoria’s Secret, un brand vedetă, extrem de așteptat de clienți. Asta s-a văzut în ziua inaugurării, când mii de clienți au vizitat magazinul. În luna noiembrie deschidem un alt brand ancoră: este vorba despre Topshop Topman, care deschid în Băneasa Shopping City cel mai mare magazin al brandului din sud-estul Europei. Ne bucurăm să avem noi exclusivități în zona premium – vorbim de magazine monobrand din segmente diferite: brandul elvețian de ceasuri Longines a inaugurat recent primul boutique monobrand din România, în zona de premium beauty urmează o lansare Giorgio Armani Beauty, un brand cunoscut pasionatelor de modă care se declină și într-o linie exclusivistă de make-up și skincare, și Mövenpick, un nou loc pentru socializare și pentru reîncărcarea bateriilor.
Ce surprize aduce 2020 în materie de new comers?
Nu o să fac dezvăluiri, spun doar că suntem în discuții avansate cu branduri internaționale, nume cu notorietate în rândul publicului nostru, care consideră că Băneasa Shopping City este locul ideal pentru a deschide primul magazin din țara noastră.
Există o formulă care vă ghidează în selecția brandurilor care fac parte din povestea Băneasa Shopping City?
Ai pus o întrebare-cheie pentru mine. Este una dintre preocupările noastre principale, aceea de a aduce în mod constant brandurile așteptate de public. Sigur că este un număr de factori care trebuie îndeplinit cumulativ pentru a deveni parte din povestea Băneasa Shopping City, precum: notorietatea, potențialul și, mai ales, performanța fiecărui magazin, împreună cu dorința clienților. Provocările nu se opresc însă aici. De cele mai multe ori, strategia de dezvoltare a brandurilor dorite de noi nu tratează cu prioritate zona Europei de Est, ceea ce îngreunează acest proces de selecție a brandurilor. Este și cazul brandului Victoria’s Secret, pe care ni l-am dorit încă de la inaugurarea mall-ului și, cu toate acestea, am avut nevoie de 11 ani pentru a deschide un magazin aici. Este o reușită și o bucurie pentru noi să avem Victoria’s Secret, exclusiv în România.
Am observat că anul acesta v-ați concentrat pe comunicarea brandurilor exclusive. Ne puteți spune mai multe despre conceptul vostru?
În ultimii ani, strategia noastră privind mixul de chiriași a fost concentrată pe aducerea unor branduri cu renume internațional, iar acest proces susținut a dus la crearea unui avantaj competitiv, pe care îl comunicăm prin intermediul unei platforme dedicate. Vizitatorii noștri se pot bucura de branduri exclusive, de colecții capsulă sau produse lansate în ediție limitată, pe care retailerii aleg să le prezinte doar în magazinele găzduite de noi. Băneasa Xclusive își propune să integreze toate aceste informații, care prezintă interes nu doar pentru vizitatorii fideli, ci și pentru specialiștii în domeniu, publicații de profil, vedete și influenceri. Toate acestea contribuie la un interes crescut din partea clienților, care aleg să ne viziteze din toate zonele Bucureștiului, dar și din provincie, ceea ce poziționează Băneasa Shopping City ca un jucător relevant la nivel regional și chiar internațional.
Băneasa Shopping City este considerat cel mai performant centru comercial din România. Cum faceți acest lucru să se întâmple?
Încă de la inaugurare, obiectivul nostru principal a fost acela de a crea un mix de chiriași care să reunească cele mai dorite branduri locale și internaționale, sub același acoperiș. Și de atunci, continuăm cu tenacitate să facem același lucru. Cu toate acestea, nu pot să nu menționez că succesul nostru se datorează și unei echipe extraordinare, oameni pasionați, care răspund cu plăcere provocării de a se menține printre cei mai buni.
Suntem în prag de Crăciun, încă puțin și vin sărbătorile. Aveți un mesaj pentru cei care citesc acum interviul?
Este una dintre cele mai frumoase perioade din an, poate chiar cea mai frumoasă. Avem multe surprize pregătite pentru toți cei care ne vizitează, dar vă lăsăm să le descoperiți. Vă pot spune însă că decorațiile de Crăciun vor fi o încântare pentru toată lumea, iar clienții vor simți magia Crăciunului la fiecare vizită. Cele peste 350 de magazine vor fi pregătite cu o ofertă pe măsură ca să îndeplinească dorințele tuturor, așa că vă așteptăm să petreceți sărbătorile cu noi, într-un cadru de poveste.