Miele

Juliette Has a Gun, arma seducției feminine

Scris de Ozana Mazilu
Publicat la data de: 26-11-2019

în: News & Features

Romano Ricci, creatorul brandului de parfumuri Juliette Has a Gun, este strănepotul marii creatoare Haute Couture, Nina Ricci, moștenire care i-a deschis porțile în lumea designului și a parfumurilor. Dincolo de aceasta, însă, Romano Ricci are o viziune personală asupra parfumeriei, care s-a concretizat prin creațiile sale originale.

Numele brandului face referire la eroina lui Shakespeare, Juliette, un portret de feminitate „rock”, dar, în același timp, plin de „eleganță”, iar arma sugerează puterea parfumului, el fiind considerat o adevărată armă a seducției. De la New York la Paris, Los Angeles sau Berlin, brandul Juliette Has a Gun intrigă lumea printr-o colecție de parfumuri cu note romantice ce întruchipează diferite tipuri de feminitate. Am discutat cu Romano Ricci despre sursele lui de inspirație, despre procesul creativ al esențelor sale și despre parfumurile preferate.

Cum ți-a influențat descendența cariera?
Într-adevăr, am crescut într-un mediu creativ, fiind strănepotul celebrei Nina Ricci. Bunicul meu, Robert Ricci, a fost „nasul” parfumurilor Nina Ricci. El m-a introdus în tainele parfumeriei, m-a învățat regulile parfumeriei, dar și cum să le încalc! Călătoria mea olfactivă a început la vârsta de 18 ani, cu Fragrance Resources, o casă de parfumuri din New York. Mi-a luat șase ani să învăț totul despre industria parfumeriei.

Cum a luat naștere Juliette Has a Gun?
Juliette Has a Gun s-a conturat în mintea mea ca o interpretare personală a parfumeriei – eroina lui Shakespeare, transpusă în secolul XXI, cu arma ei de seducție, parfumul.

Vorbește-ne despre procesul creativ al parfumurilor tale.
Mă gândesc, inițial, la forma olfactivă. Creez parfumuri ca o garderobă de rochii invizibile, pentru a fi aleasă, câte una, în funcție de dispoziția zilei. Înainte de a începe să lucrez la o esență, îmi imaginez o femeie care mă va ghida pe tot parcursul procesului creativ. Îmi imaginez stilul, nuanțele care-i plac, coafura, machiajul, zâmbetul, personalitatea, atitudinea și, cel mai important, aroma sa. Apoi, trebuie doar să pun rezultatul gândurilor mele într-o sticluță, într-un ambalaj și într-o campanie de publicitate care să corespundă ideilor mele. Așadar, atunci când încep să compun un parfum, am o idee foarte clară asupra rezultatului pe care vreau să-l obțin. Lansez parfumul doar atunci când obțin ceea ce mi-am dorit.

Povestește-mi despre colecțiile tale. Ce ai vrut să exprimi prin ele și de unde îți iei inspirația?
Spre exemplu, pentru Classic Collection, inspirația a fost femeia ideală pentru mine. Gândirea mea creativă diferă, totuși, pentru Luxury Collection, care este un adevărat tribut adus materiilor prime ce îmi traduc inspirațiile individuale provenite din lumi imateriale.

Juliette Has a Gun oferă o abordare modernă și îndrăzneață pentru parfumeria de nișă. Cum răspund oamenii la acest lucru?
Oamenii apreciază această metaforă intrigantă. Îmi place că fiecare își creează propria interpretare a brandului și, de asemenea, se identifică în mai multe creații ale mele, deoarece fiecare în parte reprezintă câte un portret olfactiv particular și, prin urmare, corespunde unor stări de spirit diferite.

Care este sfatul tău pentru cineva care dorește să-și achiziționeze primul parfum Juliette Has a Gun?
Să-și urmeze starea de spirit și să încerce mai multe parfumuri, observând cum evoluează pe piele. Cel mai bun mod de a-și da seama ce li se potrivește este să fie sfătuiți în boutique-ul nostru.

Poate este o întrebare dificilă, dar care este esența ta favorită?
Este, într-adevăr, o întrebare grea. E ca și cum ai întreba: „Care dintre copiii tăi îți place cel mai mult?”. Cu toate acestea, trebuie să recunosc că Not a Perfume, o formulă originală, este una dintre preferatele mele. Ingredientul de bază este unul monomolecular, fără alergeni, o notă de bază liniară, fără note de vârf sau de mijloc. Este o esență care se dezvăluie doar în contact cu pielea, foarte greu îți dai seama de aromă pe un carton. Un alt parfum care-mi place foarte mult și de care sunt mândru este White Spirit, unde nota de chihlimbar uscat împletită cu acordul de tuberoză formează un mix special în care te cufunzi cu toată ființa ta. Lady Vengeance este, de asemenea, foarte apropiată de inima mea, pentru că a fost prima mea creație și încă se află în top 5. Poate a fost norocul începătorului! Aș mai vrea să menționez și parfumul Gentlewoman, pe care îl port cu mult drag.

Care este cea mai veche amintire olfactivă a ta?
Prima mea amintire olfactivă este Phileas, o esență masculină creată de bunicul meu, Robert Ricci.

Ce înseamnă luxul pentru tine?
Luxul înseamnă să-ți iei visurile în propriile mâini! Nu văd luxul ca pe ceva inaccesibil și scump, ci ca pe ceva de o calitate incontestabilă.

The Grand Avenue - The home of Exclusive Brands