Bvlgari își consolidează semnificativ strategia de producție integrată. Manufactura Saignelégier, un pilon esențial al diviziei de ceasuri Bvlgari, a suferit o renovare și o extindere semnificative. Amplasată în Munții Jura, găzduiește producția de cadrane și carcase ale ceasurilor semnate Bvlgari.
Pe 14 noiembrie 2024, Bvlgari a inaugurat unitatea Saignelégier reproiectată și extinsă, care acum reunește producția de carcase de ceasuri și cadrane sub un singur acoperiș – o configurație unică în industrie.
Odată cu adăugarea unui nou etaj, amplasamentul a crescut de la 3.400 la 4.400 de metri pătrați. Amploarea sa, împreună cu diversitatea meșteșugurilor pe care le găzduiește, le permite celor de la Bvlgari să valorifice pe deplin sinergiile oferite de integrarea verticală.
Impulsionat de entuziasmul global pentru marcă, Bvlgari își extinde capacitatea de producție de carcase de ultimă generație, investind în echipamente industriale de ultimă generație, ținând astfel pasul cu cerințele pieței în continuă evoluție. Actualizările se concentrează pe modernizarea metodelor de producție, încurajarea colaborării interdisciplinare și sporirea versatilității și a formării cu competențe multiple. Acestea includ, de asemenea, măsuri de siguranță optimizate, bunăstare îmbunătățită la locul de muncă pentru angajați și măsuri direcționate pentru reducerea impactului producției asupra mediului. În special, un nou spațiu dedicat „Artmanship” – fuziunea dintre Artă și Craftsmanship – a fost înființat în centrul departamentului de producție.
Succesul colecțiilor emblematice ale Bvlgari – Serpenti, Octo Finissimo, Bvlgari Bvlgari și ceasurile sale de bijuterii de „haute jaoillerie” – determină o creștere semnificativă a cererii pentru cadranele sale realizate cu meserii tradiționale de artă (meșteșuguri și tehnici artistice). Aceste cadrane, născute dintr-o convergență de expertiză rară și tehnici artistice, vor fi acum realizate într-un atelier dedicat pentru „marqueterie” din piatră tare, ”marqueterie” din pene de păun, setare de pietre prețioase și micropictură. Acest nou spațiu se caracterizează prin ritmul său dinamic, receptivitatea și creativitatea inerente. Chiar mai mult decât în restul clădirii, unde s-au făcut eforturi semnificative pentru îmbunătățirea mediului de lucru, noul atelier Métiers d’Art asigură o atmosferă de liniște și calm, necesară meșteșugurilor artizanale.
Fabrica Saignelégier este echipată cu o gamă de mașini de producție la scară largă, organizate în ateliere capabile să se ocupe de producții mici și medii, cuplate cu aplicații artizanale complexe. Această configurație a necesitat o reproiectare a spațiilor existente pentru a îmbunătăți fluxul de oameni și procese, schimbul de idei și, în cele din urmă, nivelul de excelență în producție. Această combinație de procese industriale și artizanale este dusă la următorul nivel în Saignelégier, unde, de exemplu, cadranele lăcuite care nu vor tolera nici cea mai mică prezență de praf coexistă cu mozaicuri complicate din piatră tare.
În plus, Manufactura are acum și un etaj suplimentar cu un restaurant pentru personal și o terasă în aer liber, împreună cu o nouă zonă de wellness și recreere. Într-adevăr, unitatea reproiectată Saignelégier plasează bunăstarea celor 130 de angajați ai săi în centrul designului său.
Acoperișul, fațada și zonele de parcare au fost reproiectate pentru a găzdui generarea de energie solară. Aceste panouri solare asigură 25% din necesarul de energie al clădirii. Împreună cu fluxurile de lucru reproiectate care reduc consumul de energie electrică, acest lucru subliniază angajamentul față de sustenabilitate la site-urile Bvlgari, în conformitate cu cerințele din cadrul grupului LVMH.
Proiectul cuprinzător de renovare și extindere la Manufactura Saignelégier face parte din investițiile în curs de desfășurare ale LVMH în mărcile sale de ceasuri, desigur, în Elveția. În calitate de grup de lux mondial, LVMH și-a menținut o prezență puternică în producție în Confederația Elvețiană de peste 25 de ani, cu nu mai puțin de 16 site-uri dedicate pentru zece mărci. Condusă de Frédéric Arnault, divizia de ceasuri LVMH se bazează pe aceste site-uri de excelență cu o viziune pe termen lung, punând accent pe manufactură de tradiție, expertiza artizanală și, în special, Métiers d’Art (meșteșugurile artistice). Această strategie de investiții continue asigură o mai mare independență de producție atât pentru LVMH, cât și pentru Bvlgari, prin integrarea unei expertize din ce în ce mai cuprinzătoare.