Tehnicile conducerii către succes, cu managerul clinicii Dental Experts, Camelia Bratu

Scris de Ozana Mazilu
Publicat la data de: 24-09-2020

în: Beauty

Clinica Dental Experts din Timișoara intră în istoria medicală din vestul ţării prin povestea, tradiţia şi realizările sale. Dar istoria medicilor stomatologi din orașul de pe Bega începe acum mai bine de 70 de ani şi ar putea fi transpusă într-o veritabilă peliculă cinematografică, datorită obstacolelor şi situaţiilor pe care le-au traversat doctorii pentru a-şi îndeplini un jurământ făcut din cele mai vechi timpuri. Dovadă în acest sens stă anul 1974, atunci când prof. dr. Dorin Bratu a inserat primul implant endoosos şi a pus medicina şi ştiinţa în filele ghidurilor chirurgicale folosite astăzi. În continuare, am discutat cu managerul Dental Experts, Camelia Bratu, despre cum gestionează clinica în dificilul context global în care ne aflăm.

Clinica s-a dezvoltat şi continuă să crească de la an la an, oferind astăzi facilităţi de clasă internațională. Ce înseamnă performanța într-un business și cum ați ajuns să duceți clinica Dental Experts la acest nivel?
Performanța în business înseamnă să nu lași niciodată ca lucrurile să scape de sub control. Să știi mereu cum să ții frâiele în mâini și să fii mereu cu un pas înainte. Performanța nu poate fi obținută decât prin multă muncă, investiții permanente și cu o echipă foarte bună în spate. Din punctul meu de vedere, echipa are 95% din merite.

Ați primit premiul de excelență în management pentru Dental Experts, Clinica Dentară Prof. Dr. Bratu, în cadrul Galei I Success „Celebrity Awards – Femei de Succes”. Care sunt tehnicile unei organizări ireproșabile a unui business de succes?
Pentru mine, tehnica cea mai importantă este managementul timpului și stabilirea unor target-uri care trebuie îndeplinite pentru ca un business să prospere în permanență. Prezența fizică și implicarea în toată activitatea clinicii este cheia succesului pentru o coordonare impecabilă la toate nivelurile. În primul rând, trebuie să cunoști fiecare membru al echipei pentru a ști cum să-i repartizezi sarcinile și ce target-uri să-i dai fiecăruia, pentru a te menține întotdeauna în topul preferințelor pacienților. Până la urmă, toată activitatea din clinica noastră se învârte în jurul pacienților, pentru ca rezultatul final să fie unul impecabil și de lungă durată.

În contextul dificil în care ne aflăm pe plan național și global, în ceea ce privește sănătatea tuturor oamenilor periclitată de noul virus Covid-19, cât de important este să știi să gestionezi, ca medic, o astfel de criză medicală și cum depășește Dental Experts acest lucru?
Contextul actual de pandemie este ceva complicat, dar este ceva alături de care trebuie să învățăm să trăim, pentru că viața nu se oprește aici. Dental Experts a fost mereu pregătită și a avut măsuri ieșite din comun în ceea ce privește dezinfectarea aerului și sterilizarea tuturor spațiilor și suprafețelor. S-au făcut mereu investiții în acest sens, însă, având în vedere contextul actual, am suplimentat bugetul și am investit în aparatură care să ne ajute și mai mult în prevenirea Covid-19. Ca medic, trebuie să știi să-ți instruiești în permanență echipa cum să respecte protocoalele Covid-19, cum să protejăm pacienții și cum să ne protejăm și pe noi înșine. Respectând cu strictețe regulile bine puse la punct, suntem încrezători că vom trece cu bine și peste această pandemie, așa cum reușim și atunci când ne confruntăm cu cele mai complicate și complexe cazuri de restaurări dentare. Așa cum spune și citatul: ,,Unde există unitate, există întotdeauna victorie” (Publilius Syrus). După acest principiu ne ghidăm și la Dental Experts.

Care au fost cele mai mari impasuri și provocări peste care ați trecut, în conducerea echipei dumneavoastră? Cel puțin în ultimele luni, situația medicală a fost una extrem de dificilă.
Cel mai mare impas a constat în cele două luni de carantină, în care am tratat strict urgențele dentare, și faptul că nu știam când ne vom relua activitatea. Stresul cel mai mare a fost că a trebuit să oprim toate tratamentele în derulare ale pacienților și nu știam ce efecte negative vor fi și care va fi evoluția din punct de vedere medical. S-a ținut legătura telefonic cu pacienții, însă situația era extrem de complicată, atât pentru noi, cât și pentru pacienți. În acest moment, pot spune că suntem recunoscători că ne putem desfășura activitatea, cu toate regulile și măsurile impuse, în condiții de siguranță. De asemenea, optimizarea fluxurilor financiare în balanța venituri/cheltuieli. Este ceva pentru care medicii nu au fost pregătiți și care multora le ridică dificultăți. Deciziile investiționale, studierea atentă a pieței și adaptarea la cerințele ei în continuă schimbare, marketingul online, și nu numai, fac parte din munca managerului și sunt la fel de importante ca relația cu pacienții. Cerințele lor sunt tot mai ridicate, atât legat de actul medical în sine, cât și de experiența de care au parte în afara cabinetului. O clinică medicală are succes doar dacă toate aceste experiențe sunt pozitive. Cu toate acestea, suntem oameni și lucrăm cu oameni. Din acest motiv nu există perfecțiune, ci doar o muncă neobosită de a tinde spre ceva mai bun în fiecare zi.

Ce calități îi trebuie unui manager bun? Ce calități credeți că ați dobândit în experiența dumneavoastră de până acum?
Un manager bun trebuie să știe să asculte mereu părerile din jur, să fie disponibil și să nu ia niciodată decizii fără a analiza fiecare factor și toate riscurile. Eu m-am format în Dental Experts, aici am învățat ce înseamnă răbdarea, ascultarea, am învățat fiecare termen medical din stomatologie, pentru că doar înțelegând munca celor din jur poți face ca un business să fie în continuă creștere, în continuă dezvoltare.

Cum credeți că se face managementul la nivel medical în România și ce credeți că ar trebui îmbunătățit?
Cred că România se confruntă cu o criză de forță de muncă și îi lipsesc oamenii bine pregătiți, în ceea ce privește managementul medical. Din punctul meu de vedere, ar trebui să se pună mai mult accent pe partea umană și să existe mai multă empatie în clinicile medicale, pe lângă partea profesională. Personalul auxiliar din țara noastră mai are mult de învățat în ceea ce privește interacțiunea umană și ce înseamnă organizarea și managementul timpului, dar și cum trebuie respectat timpul pacienților.

Cum plănuiți să dezvoltați clinica în viitor?
Clinica Dental Experts se află într-o continuă dezvoltare prin investițiile atât umane, cât și în aparatură și tehnologie de ultimă generație. Suntem și ne dorim să fim mereu cei mai buni în ceea ce facem, tocmai de aceea investim și ne perfecționăm mereu. Există și planuri de dezvoltare într-o altă direcție, însă, din păcate, le-am stopat din cauza pandemiei. Momentan, așteptăm să vedem ce se va întâmpla și care va fi evoluția pandemiei de Covid-19 și ulterior vom lua decizii noi.

Aveți un program extrem de încărcat și vă doriți continuu să vă implicați pentru a face bine. Care sunt schimbările la care considerați că ați contribuit la nivelul sistemului medical?
În ceea ce privește sistemul medical, vorbind punctual despre clinica Dental Experts, consider că am reușit să creez un mediu relaxant pentru pacienți, având în vedere protocoalele bine definite pe care le aveam implementate, încă de la prima vizită a pacientului și până la finalizarea tratamentului. Pentru mine este foarte important ca pacientul să se simtă confortabil de fiecare dată când vine la noi și să fie în permanență informat corect. Tocmai de aceea, în cadrul clinicii există „Patient Care”, program prin care clinica este în permanență în legătură cu pacientul, chiar și după finalizarea tratamentului.

Ce vă inspiră și vă relaxează, în timpul liber?
Pentru mine, relaxare înseamnă timpul petrecut cu familia, cu soțul și fetița noastră, Sophia, în vârstă de 4 ani. Cea mai mare relaxare este să pot vedea lumea prin ochii Sophiei, pentru că este o lume plină de fericire și multe zâmbete. Zâmbete de bucurie, precum cele redate la Dental Experts.