Dintre toate gențile de lux de pe piață, una singură continuă să se mențină la loc de cinste. Hermès Birkin rămâne cea mai râvnită geantă din întreaga lume, conform datelor din căutările Google și Instagram, potrivit Women’s Wear Daily. Între 2020 și 2023, căutările pentru modelul emblematic al mărcii franceze au fost în medie de 159.208. Popularitatea acesteia a crescut cu 19%, întrucât în 2020 căutările au fost în medie de 149.000 lunar.
Aprecierea Hermès Birkin este remarcabilă având în vedere prețul său. Cele mai accesibile exemplare costă cel puțin 10.000 de dolari, în timp ce altele realizate din materiale mai rare pot ajunge și la sume de șase cifre. De exemplu, modelul Birkin 30 Himalaya care este realizat din piele de crocodil și diamante încrustate a fost vândut pentru 450.000 de dolari în 2022.
Prețul a contribuit la caracterul exclusivist al genții, ceea ce, la rândul său, a accentuat atractivitatea acesteia. La fel ca și în cazul anumitor ceasuri de lux, geanta nu este la îndemâna oricui, pentru că nu poate fi cumpărată de pe rafturile unui magazin Hermès. Un consilier de vânzări trebuie să ofere unui client posibilitatea de a achiziționa geanta, iar acest lucru se întâmplă de obicei după ce respectivul client și-a construit o reputație de cumpărător în cadrul companiei. În plus, magazinele individuale pot comanda doar un anumit număr de genți de două ori pe an. Toate motivele de mai sus ar putea fi motivul pentru care o geantă Birkin ar putea fi o investiție mai bună decât un Banksy.
Birkin se numără printre gențile preferate de femeile rapperi. Geanta își face apariția în videoclipul „Wamables” al lui Nicki Minaj. Cardi B a adunat o colecție mare de genți. Ea chiar i-a oferit lui Megan Thee Stallion cu care a interpretat piesa „WAP”, un Birkin personalizat atunci când cântecul a ajuns pe primul loc în Billboard Hot 100.
În ceea ce privește alte accesorii care completează podiumul, a doua cea mai populară geantă de designer a fost cea de la Louis Vuitton, cu un volum mediu lunar de căutări de 126.729, în creștere de la 114.833 în 2020, potrivit WWD. Geanta Marmont de la Gucci s-a clasat pe locul trei în listă, cu un volum mediu lunar de căutare de 82.375, devenind un articol de bază pentru casa de modă italiană.