Mai spațios, mai elegant, mai confortabil și mai plăcut este ceea ce oferă Falcon 10X nou dezvăluit. Producătorul francez de avioane Dassault Aviation și-a prezentat în lume noul său avion de afaceri cu rază ultra-lungă de acțiune. Acesta a fost prezentat la Paris pe 6 mai, așteptat să redefinească călătoriile de afaceri.
Jetul va avea o dimensiune a cabinei care măsoară 20 m în înălțime, 27 m lățime și o suprafață totală de 1000m. Acesta va fi împărțit între un lounge și o suită master cu duș. Vor fi 38 de ferestre care să permită o lumină naturală amplă, cu patru ferestre mari singure în spațiul de locuit privat. Mai mult, proprietarii pot personaliza, de asemenea, interioarele pentru a se potrivi gustului lor, inclusiv să poată împărți zona în patru saloane.
Aerul este purificat și reîmprospătat – un sistem de filtrare. Confortul este esențial în noul jet, cu presiunea aerului menținută la niveluri de confort chiar și la o înălțime de 15240m
Aeronava va folosi un material din fibră de carbon pentru aripile sale, înlocuind metalul – un swap care a fost deja practicat pe avioanele de luptă Rafale ale companiei. Un alt înlocuitor durabil este designul său bimotor – jetul va fi alimentat de motoare duble Rolls-Royce Pearl 10X. Acest lucru va genera suficientă împingere la 14000 km pe o singură încărcare de combustibil. Asta înseamnă că poate zbura de la New York la Hong Kong, sau de la Los Angeles la Sydney sau Paris la nord-vestul Australiei într-un timp record.
În cabina de zbor, jetul va avea un sistem digital de control al zborului de nouă generație. Astfel, computerul va putea monitoriza și controla motorul. Acest lucru va fi util dacă zborul se confruntă cu diferite condiții meteorologice dificile sau orice altă situație de urgență.
Jetul va utiliza, de asemenea, un sistem de viziune combinată FalconEye, care ajută la asigurarea unei viziuni îmbunătățite în timpul problemelor de vizibilitate. În plus, utilizând o funcție tactilă inteligentă, piloții își pot așeza scaunele în paturi atunci când trebuie să se odihnească în timp ce dorm pe rând.
Avionul este în curs de dezvoltare și se așteaptă să intre în circulație până în 2025.