Motorul turboventilator Trent 1000 al lui 747 a funcționat exclusiv cu biocombustibil fără amestec, care reduce emisiile de carbon cu 80%, într-un prim zbor de test.
Lumea este cu un pas mai aproape de călătoriile aviatice mai curate și acest lucru este posibil datorită Rolls-Royce. Vorbim de compania aeronautică, total diferită de cea de auromobile, care face parte de ceva ani din portofoliul celor de la BMW.
Compania aeronautică tocmai a finalizat cu succes un zbor de testare cu un avion Boeing Jumbo, folosind 100% combustibil sustenabil pentru aviație (SAF). Modelul 747 în cauză era echipat cu un motor turboventilator Trent 1000, care funcționează exclusiv cu SAF fără amestec, în timp ce restul de trei fabrici RB211 foloseau combustibil standard pentru avioane, potrivit Rolls-Royce. Boeing a fost disponibil pentru a oferi suportul tehnic, în timp ce World Energy a furnizat combustibilul cu emisii scăzute de carbon pentru acest zbor.
Aeronava a zburat de pe aeroportul Tuscon din Arizona, traversând New Mexico și Texas, înainte de a ajunge înapoi la aeroport la doar patru ore mai târziu. Rolls-Royce a spus că nu au existat probleme de inginerie în timpul testului, ceea ce este o dovadă suplimentară că SAF este o alternativă viabilă la combustibilul fosil pentru avioane și ar putea fi potrivit pentru uz comercial.
Pentru conformitate, SAF este fabricat din deșeuri, cum ar fi uleiul de gătit sau grăsimile animale folosite în restaurante. În loc să inunde gropile de gunoi, deșeurile sunt transformate în acest combustibil durabil, care reduce emisiile de dioxid de carbon cu până la 80 la sută. Biocombustibilul are ca rezultat, de asemenea, cu 90% mai puține particule (acea chestii albe pe care le vedeți pe cer) și elimină oxidul de sulf.
În prezent, aeronavele sunt certificate să opereze doar cu maximum 50% SAF amestecat cu combustibil convențional pentru avioane, deși Rolls-Royce spune că continuă să sprijine eforturile de a da undă verde SAF fără amestec. De fapt, chiar săptămâna trecută, compania a anunțat planuri de a face toate motoarele Trent compatibile cu 100% SAF până în 2023.
„Credem în călătoriile aeriene ca o forță pentru binele cultural, dar recunoaștem și nevoia de a lua măsuri pentru decarbonizarea industriei noastre”, a declarat Simon Burr, director de dezvoltare de produse și tehnologie pentru industria aerospațială civilă Rolls-Royce, într-un comunicat. „Acest zbor este un alt exemplu de colaborare de-a lungul lanțului valoric pentru a ne asigura că toate soluțiile tehnologice ale aeronavelor sunt disponibile pentru a permite o introducere fără probleme a 100% SAF în industria noastră.”
World Energy este primul (și singurul) producător SAF din lume care lucrează în prezent la scară comercială, deși acest lucru se poate schimba în curând. Președintele american Joe Biden a recunoscut recent necesitatea creșterii semnificative a producției de SAF, lansând o mare provocare durabilă a combustibilului pentru aviație pentru a produce 3 miliarde de galoane de combustibil pe an până în 2030. Aceasta face parte dintr-un plan mai larg de acțiune pentru climă pentru aviație, care urmează să fie lansat în lunile următoare. Este o idee bună și pentru industria aeronautică de la noi, nu credeți?!