Tendințe în arhitectură și design pe piața de real estate din România

De vorbă cu Tamas Elekes, CEO Cosmopolit, trendsetter al segmentelor premium și superpremium

Scris de Luxury
Publicat la data de: 03-04-2020

în: Art & Design
cosmopolit
Iaki - Relaxation Delight

Care sunt principiile arhitecturale în funcție de care sunt structurate proiectele imobiliare ale Cosmopolit?
De fiecare dată când pornim un nou proiect, obiectivul nostru rămâne același: a ne păstra la nivel maxim integritatea creativă, fără a pierde vreodată din vedere faptul că, dincolo de unghiuri și proporții, spațiile pe care le concepem vor deveni curând căminul cuiva. Iar clienții Cosmopolit, deși au nevoi foarte diferite unii față de ceilalți, își doresc cu toții același lucru: apartamente adaptate perfect propriului lor stil de viață. Suntem aici pentru a le asigura acel confort de care au nevoie, cu o abordare arhitecturală inovatoare, conectată atât la tendințele pieței, cât și la dorințele viitorilor noștri clienți.

Cum se poziționează Cosmopolit în interiorul segmentului de premium real estate în România?
Dorința noastră de a redefini standardele pieței de real estate autohtone se face remarcată în toate elementele care compun un ansamblu rezidențial Cosmopolit, de la scheletul structural, care definește arhitectura clădirii, până la materialele utilizate în construcția propriu-zisă, cele care nu se văd, dar care influențează radical calitatea vieții într-un spațiu de locuit. De la primii pași pe care îi faci pe holul unui ansamblu rezidențial Cosmopolit, știi că ești unde trebuie să fii. Forma elegantă a cutiilor poștale, lemnul, care predomină în arhitectura casei scării, sau amenajarea spațiilor comune, toate sunt concepute pentru a oferi o experiență de fine living la superlativ. De asemenea, interioarele sunt concepute pentru a crea un sentiment de spațiu extins, cu o compartimentare optimă a camerelor, mai mult, acestea dispunând de spații vitrate de mari dimensiuni, pentru a crea mai mult spațiu interior și pentru a profita la maximum de aportul de lumină naturală.
Dar când vorbim de calitate premium și superpremium, vorbim și de finisaje de cea mai bună calitate, iar tâmplăria exterioară cu geam tripan, sistemul de încălzire prin pardoseală, cu automatizare și control al temperaturii digital pentru fiecare cameră în parte, sau parchetul triplu stratificat sunt doar câteva exemple în acest sens.
În aceste condiții, nu e de mirare că fiecare nou proiect Cosmopolit ne consolidează statutul de trendsetteri ai pieței de real estate nu doar din Brașov, ci din întreaga țară. Iar dacă ar fi să numesc un proiect de suflet în care am fost implicat, acesta ar fi Cosmopolit Magnolia. Prin formele atipice ale acestuia, cu o fațadă pe care cred că o poate recunoaște orice brașovean, prin lemnul pe care l-am utilizat la exterioare, dar și prin balcoanele mai mult decât generoase, cred că e statement-ul care definește cel mai bine angajamentul Cosmopolit: a oferi spații de locuit premium, care nu doar schimbă viața proprietarilor lor în bine, ci totodată dau o nouă viață orașului din care fac parte.

Ce tendințe se înregistrează pe piața imobiliară din România, din perspectiva designului proiectelor? Este un anumit stil preferat pentru locuințele din segmentul premium și superpremium?
Proiectăm în tihnă, apoi construim cu responsabilitate și discernământ, deoarece calitatea premium și superpremium atrage clienți pe măsură. Prin racordarea practicilor noastre la avanpostul inovației mondiale în arhitectură și design, prin spațiile largi pe care le propunem, dar și prin felul în care ne luăm lumina drept partener, am reușit să creăm propriul nostru stil. E stilul Cosmopolit de a construi și de a trăi. Dacă l-ar adopta mai mulți dintre jucătorii de pe piața autohtonă de real estate, cumpărătorul n-ar avea decât de câștigat.

Cum percep clienții Cosmopolit conceptul premium în materie de locuire?Feedback-ul de la clienți este unul atât de entuziast, încât ne-a uimit chiar și pe noi. Avem din ce în ce mai mulți clienți care apreciază eforturile noastre din poziția unor cunoscători și care, deși nu activează în domeniul real estate, sunt la curent cu principalele coordonate ale pieței. De regulă, aceștia prezintă un set de must have-uri foarte specific, pe care desigur că încercăm să îl respectăm întocmai. De asemenea, nu toți clienții noștri sunt 100% conectați la tendințele principale din arhitectură și design, drept urmare, o parte din aceștia merg fără rezerve pe recomandarea noastră, atunci când vine vorba de compartimentare sau finisaje. După acomodarea cu noul spațiu, același feedback îl primim și de la unii, și de la ceilalți: noul lor apartament Cosmopolit e decorul perfect pentru viața pe care și-au dorit-o. Ba chiar mai mult decât atât.
Nu poți să nu-ți dai seama de confortul suplimentar pe care îl introduce încălzirea în pardoseală, de pildă. Pe de altă parte, e greu să apreciezi zi de zi calitatea unei simple clanțe. Ceea ce nu înseamnă că nu constați, după ani buni de utilizare intensivă, că acea clanță nu doar că nu se strică, dar funcționează la fel ca în prima zi. Cu toate acestea, ceea ce e valabil pentru mai toți clienții noștri e faptul că mutarea într-un apartament Cosmopolit reprezintă un upgrade. Și că acel upgrade se reflectă în toate coordonatele noului spațiu, de la detaliile care trec neobservate, până la dispunerea camerelor și dimensiunea apartamentului. Iar de la un upgrade de lifestyle, la un upgrade de aspirații, e un singur pas. Dacă majoritatea competitorilor noștri vând apartamente, noi oferim aspirații. Asta ne-au mărturisit cei mai mulți dintre clienții noștri: spațiile de locuit Cosmopolit sunt locul ideal pentru ceea ce ei sunt acum, dar și pentru ceea ce ei își doresc să devină, într-un viitor pe care acum, mulțumită nouă, îl percep ca fiind din ce în ce mai apropiat.

Galerie Foto

The Grand Avenue - The home of Exclusive Brands