Caracterul unic Porsche Design este atribuit fondatorului companiei, Ferdinand Alexander Porsche, care a gândit și a dezvoltat celebrele creații ale brandului. Având în vedere competiția acerbă de pe piața orologeriei de lux, Porsche Design este unul dintre brandurile ce se reinventează continuu. Astfel, o inovație pe care Porsche Design a prezentat-o la Baselworld anul acesta este inspirată de modelele din motorsport. Cea mai nouă tehnologie în materie de mașini de curse a fost încorporată într-un mod ingenios în crearea ceasurilor. Despre noutățile etalate la Baselworld 2017, despre istoria brandului, dar și despre succesul Porsche Design am avut onoarea de a discuta cu Rolf Bergmann, Chief Operating Officer Porsche Design Timepieces AG, care a fost încântat să ne povestească despre călătoria spre excelență a unui brand legendar.
– Brandul Porsche Design este recunoscut ca unul de lux, cu un design excepțional și o funcționalitate perfectă a produselor sale ce utilizează materiale inovatoare. Care sunt cerințele atunci când creați un ceas?
Cerințele sunt foarte mari atunci când creăm ceasuri. Rădăcinile brandului Porsche Design vin de la Ferdinand Alexander Porsche, talentatul designer al faimoasei familii Porsche și întemeietorul legendarului studio de design F. A. Porsche din Austria, una dintre cele mai renumite case de design la nivel mondial. Așadar, cerințele tuturor produselor noastre, pe care ni le-a insuflat domnul Porsche, sunt designul clar și funcționalitatea la cele mai înalte standarde. Astfel, noi respectăm aceste valori de bază, care sunt cruciale pentru Porsche Design.
– Aveți o gamă vastă de produse. Având în vedere faptul că ați început această frumoasă călătorie construind mașini sport, spuneți-ne, vă rog, cum ați demarat producția de cronometre de înaltă calitate și cum v-au inspirat mașinile Porsche în crearea ceasurilor.
Domnul Porsche nu a fost doar designer de ceasuri, ci a fost și un mare fan al mașinilor, îmbinând așadar cele două pasiuni. Primul cronograf creat de Porsche Design, în 1972, a fost cel dintâi cronograf cu un design „all black” mat din lume, cu indici albi creând un contrast interesant și oferind lizibilitate și a fost inspirat de mașinile de curse. De asemenea, un alt ceas care a fost inspirat din motorsport este P´6530 Titanium Chronograph, realizat din titan, un material rezistent, utilizat în construcția mașinilor. Titanul are proprietăți antialergice, de aceea este un material pe care noi îl preferăm.
– Care este diferența dintre ceasurile special create pentru șoferi și cele obișnuite?
Nu sunt diferențe majore între cele două tipuri de ceasuri, deoarece noi ne inspirăm foarte mult din caracteristicile tehnice ale mașinilor noastre în crearea cronografelor. Colecționarii și cei pasionați de ceasuri știu faptul că Porsche Design ocupă o nișă mică, dar distinctă și interesantă în istoria proiectării de cronografe. O noutate pe care am lansat-o anul acesta și pe care o prezentăm acum la Baselworld 2017 este Monobloc Actuator Chronograph, care are un design asemănător cu Titan Chronograph din anul 1980, primul cronograf din titan cu o brățară din titan integrată – o colaborare cu International Watch Co. Un aspect interesant la acest ceas este că, atunci când dorești să activezi funcțiile cronografului, trebuie doar să apeși pe carcasă. Despre acest tip de funcționalitate vorbeam mai devreme – noi punem accentul pe precizie și rapiditate. Acest mecanism este întâlnit și la motoarele mașinilor. Iar o altă specificație a acestui cronograf se referă la faptul că este rezistent la apă, o caracteristică rar întâlnită la cronografe. Nu ne-am propus să revoluționăm sistemele orologere, dar credem că am reușit într-o oarecare măsură să aducem o inovație în ceea ce privește funcționalitatea unui cronograf.
– Porsche Design este un brand renumit, iar produsele dumneavoastră sunt ușor de recunoscut, datorită campaniilor de marketing foarte bine gândite. Care credeți că este cea mai bună modalitate de a promova produsele și ce strategii folosiți?
Personal, cred că cea mai bună modalitate de a promova un ceas este de a crea modele de calitate. Da, este adevărat, multă lume cunoaște numele Porsche Design, iar asta se datorează faptului că am rămas fideli strategiilor clasice de producție a ceasurilor.
– Potrivit statisticilor, câștigurile Porsche Design au crescut substanțial în 2016. Cum ați reușit impulsionarea vânzărilor anul trecut?
Da, suntem foarte încântați pentru această evoluție. Avem parte de o continuă îmbunătățire în ceea ce privește vânzările, iar comparativ cu anul trecut, anul acesta avem de două ori mai multe programări pentru interviuri, prezentări de produse și conferințe de presă la Baselworld. De aici reiese că interesul pentru brandul nostru este din ce în ce mai mare și suntem mândri și onorați de acest lucru.
– Care considerați că este cea mai de succes piață pentru dumneavoastră?
Nu este doar o singură piață de succes, exporturile fiind foarte importante pentru noi. Europa este zona în care ne-am dezvoltat cel mai bine, unde sunt cei mai mulți clienți, la fel ca și în Statele Unite. Și vrem în continuare să ne extindem cât mai mult și în Asia.
– Ce proiecte de viitor aveți?
Avem proiecte de viitor foarte multe și interesante, dar pentru a le afla, va trebui să ne întâlnim și anul viitor aici, la Baselworld 2018!
Interviu realizat de: Ozana Mazilu