Lamborghini Squadra Corse începe cu o dublă victorie campania de apărare a titlului în GTWC America

Caldarelli și Pepper de la K-PAX Racing obțin ambele victorii la Sonoma într-o manieră dominantă, în timp ce Altoè și Goikhberg ajung pe podiumul Cursei 2

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 20-04-2022

în: AutoNews & Features

Lamborghini a pornit în apărarea titlului său Fanatec GT World Challenge America Powered by AWS în cel mai bun mod posibil la Sonoma Raceway, unde Andrea Caldarelli și Jordan Pepper de la K-PAX Racing și-au asigurat o dublă victorie. Lamborghini Huracán GT3 EVO numărul 1 a terminat primul la clasa sa, în 90 de minute de la plecarea din pole position, în timp ce Cursa 2 a fost câștigată datorită muncii rapide la boxe din partea echipei, în urma unei întreceri dificile în momentele de start.

Piloții de la Lamborghini Factory Caldarelli și Pepper au început weekendul stabilind cel mai rapid timp în prima sesiune de antrenamente de vineri, înregistrând un timp de 1m36.241s, cu aproximativ jumătate de secundă mai rapid decât mașina de pe locul doi. #1 a fost imbatabil și în a doua sesiune, mergând cu doar două zecimi mai încet decât în ​​FP1, cu un sfert de secundă mai puțin față de cel mai apropiat competitor.

Lamborghini Squadra Corse începe cu o dublă victorie campania de apărare a titlului în GTWC AmericaCalificările de sâmbătă dimineața s-au desfășurat pe un asfalt umed, în condiții de manevrabilitate dificile pe tot circuitul. Pepper a preluat volanul în primul dintre cele două segmente și a ocupat pole-position cu un tur senzațional, cu 3.594 de secunde mai repede decât Mercedesul lui Winward, deși condițiile meteo s-au deteriorat semnificativ după terminarea turului pilotului sud-african. Mașina sora #3 K-PAX Racing a lui Misha Goikhberg s-a calificat pe locul cinci pe grilă, pentru prima cursă.

În cea de-a doua sesiune de calificări, Caldarelli a ocupat locul 1 pe grilă, la puțin peste o zecime de secundă în spatele Mercedesului care se afla în pole-position, cu mașina cu numărul 3 pilotată de Giacomo Altoè ocupând ce-a de-a treia poziție la start.

Până la începutul cursei, pista s-a uscat complet, iar Pepper a preluat conducerea la startul lansat, construind rapid un avantaj confortabil față de grupul de urmăritori. Dominația #1 a fost evidentă în primul sfert de oră, în care Pepper a stabilit un decalaj de aproape 17 secunde.

Pepper i-a predat apoi mașina lui Caldarelli la oprirea obligatorie pentru schimbarea pilotului, care a reușit să extindă și mai mult avantajul. În cele din urmă, diferența față de următorul clasat a crescut la 51.88s, pe locul doi venind Mercedesul pilotat de Philip Ellis și Russell Ward.

Caldarelli și-a menținut locul al doilea la startul Cursei 2, făcând față atacurilor lui Altoè la primul viraj și, ulterior, stabilind cel mai rapid tur în timp ce urmărea Mercedesul lider al lui Loris Spinelli. Altoè a fost implicat într-o luptă animată pentru locul al treilea, cu Acura în față și Mercedes în spate și a terminat pe locul patru în urma unei scurte ieșiri în afara pistei, la șicană.

În față, Caldarelli l-a urmărit pe Spinelli apropiindu-se, la sfârșitul primei jumătăți de oră, dar nu a reușit să găsească o cale să treacă de Mercedes. Lamborghini a fost mai rapid în viraje și aproape a intrat primul în acul de păr final, de mai multe ori. În cele din urmă, Caldarelli a ales să aștepte până la opriri și, cu Pepper acum la volan, numărul 1 a ieșit primul pe pistă.

Pepper a trebuit să facă față unei intervenții cu mașina de siguranță cu 35 de minute înainte de final, dar a reușit să adune o marjă de 21,753 secunde pentru a câștiga cursa. Altoè și Goikhberg au completat podiumul după un traseu excelent în Huracánul #3.

Vorbind despre lupta sa din Cursa 2, Caldarelli a spus: „Am vrut să mă distrez și am făcut-o. Au fost 45 de minute de urmărire, dar am fost puțin dezamăgit că nu am găsit suficient spațiu pentru a depăși. Am încercat să salvez cauciucurile pe final. Am avut mai mult ritm, dar a fost foarte greu să depășesc. Chiar îmi doream să îmi asum niște riscuri mari. Dar a fost distractiv. Știam că vrem să facem o pasă în timpul opririi la boxe cu strategia noastră și asta s-a întâmplat – totul a mers conform planului.”

Coechipierul său, Pepper, a adăugat: „A fost o decizie grozavă din partea echipei (strategia de oprire la boxe). Chiar dacă cealaltă mașină nu avea probleme, tot cred că i-am fi învins pentru că am făcut un mega pit-stop. A fost vorba doar de conservarea anvelopelor la început, apoi am avut mașina de siguranță și după aceea am împins limitele. M-am distrat și am avut o mașină incredibilă. Băieții au făcut o treabă grozavă. Nu pot să mulțumesc suficient echipei.”

Următorul sezonare loc pe Ozarks International Raceway din Missouri, în weekendul 21-22 mai.

Informații despre Automobili Lamborghini: www.lamborghini.com