Made in Spartanburg, U.S.A.

Test Drive BMW X6 M60i X-Drive sau atunci când soția îți cere să cumperi această mașină

Scris de Alexandra Popescu
Publicat la data de: 04-01-2024

în: AutoWWW

BMW X6 M60i

Fascinația pentru SUV-ul coupe al companiei germane a debutat odată cu modelul în mentalul colectiv și dăinuie și bântuie și azi conștiințele automobilistice ale pasionaților. Există doar două opțiuni. Îl adori sau îl urăști. Cu toată patima și din tot sufletul. După acest test drive îl divinizez, mai ales că am prim it și temă de casă. Este pentru prima oară când soția mea vrea o mașină din cele testate!

În primul rând e mare. Mare-mare, dar într-un mod în care nu te face mpe tine să te simți mic. Parcă ești și tu mare odată ce intri în mașină. Senzația e plenară și nu te lasă, te uiți mereu pe geam după mașină și te simți iar mare. La stat, sfat și dat. Sfaturile clar sunt în direcția: viața e prea scurtă ca să nu îți cumperi un BMW. Se pare că am găsit și modelul preferat. E un simplu SUV veți spune, eu știu sigur că e Sports Activity Coupé (SAC).

BMW X6 M60i

Noua grilă? Cea mai tare, pentru că totul este studiat în cel mai mare detaliu. Ne mmirăm de ce ne place atât de mult. Păi, pentru că inginerii și-au dat cu adevărat silința.

Noul BMW X6 are blocuri optice subţiri, cu lumini de zi în formă de săgeată, la fel ca noul BMW X5. Ca şi până acum, Grila BMW Iconic Glow este oferită ca opţiune pentru modelele cu motorizare cu şase cilindri. Caracterul dinamic al noului BMW X6 este evidenţiat şi mai intens prin pachetul M Sport disponibil standard. Aici, un rol-cheie îl joacă semnătura frontală octogonală de sub grila BMW, cu deschiderile laterale generoase şi utilizarea extinsă a suprafeţelor negre. În plus, sculptura tridimensională a spoilerului faţă subliniază lăţimea şi statura robustă ale maşinii.

Pragurile laterale specifice M şi ornamentele M High-gloss Shadowline fac parte din pachetul M Sport. Difuzorul spate are o inserţie în Dark Shadow, în timp ce noile ornamente ale ţevilor de evacuare au formă trapezoidală.

Pachetul M Sport este disponibil ca o opţiune pentru noul BMW X5 pentru a transmite sentimentul de dinamică exclusivistă, aşa cum este standard în designul noului BMW X6. Aceste caracteristici de design iau o formă specifică modelului pentru vârfurile de gamă BMW X5 M60i xDrive şi BMW X6 M60i xDrive. Acestea includ bare duble şi o siglă M pentru grila BMW, capace M pentru oglinzile exterioare de culoare negru lucios, ornamente ale sistemului de evacuare în stilul distinctiv M cu patru ţevi şi un spoiler spate de culoare negru lucios pentru BMW X6 M60i. xDrive.

BMW X6 M60i

Ecranele sunt fantastice, dar cine are timp să se uite la ele?

De abia pe la finalul test drive-ului am început să mă bucur de toate realizările tehnologice digitale ale acestui tanc pe roți, adaptat zburatului pe șosea.  Interiorul noilor modele BMW X6 este definit de un accent mai mare pe soluţii digitale şi tehnologii smart. Integrarea sistemului de operare BMW 8 şi cea mai recentă generaţie a sistemului de control/operare iDrive  aduce şi ecranul central curbat BMW în modelele Sports Activity Vehicle şi Sports Activity Coupé. Este alcătuit dintr-un afişaj de informaţii de 12,3 inchi (31,24 cm) în spatele volanului şi un monitor de control cu diagonala ecranului de 14,9 inchi (37,85 cm) – ambele situate în spatele unei singure suprafeţe de sticlă. Funcţionalitatea touch a monitorului de control a adus o reducere semnificativă a numărului de butoane şi comutatoare în favoarea controlului digital pentru numeroase funcţii. Cockpitul inovator şi actualizările asociate ale panoului construieşte o imagine modernă.

Specificaţiile standard pentru acest model includ acum un panou de instrumente cu suprafaţă din Sensafin – un material de piele vegană – şi un element ornamental curbat elegant din lemn fin. O altă dotare nouă este bara de lumină ambientală cu iluminare de fundal LED extrem de eficientă, integrată sub elementul ornamental din zona pasagerului din faţă. Inscripţia relevantă de model – „X5” sau „X6” – este adăugată graficii barei luminoase; la cele două vârfuri de gamă afişează sigla M. Panoul de control de pe consola centrală include suprafeţe suplimentare sensibile la atingere şi o manetă de selecţie a vitezelor nou proiectată.

BMW X6 M60i

Scaunele confort pentru conducător şi pasagerul din faţă pot fi specificate ca alternativă la scaunele sport standard cu suprafeţe Sensafin. Opţional sunt disponibile şi tapiţeria BMW Individual cu piele Merino extinsă, tapiţeria BMW Individual integral cu piele Merino, ventilaţia activă a scaunelor şi o funcţie de masaj. Și da, am avutr masaj, care a fost mult mai puternci decât la alte mașini… mai scumpe.

Printre celelalte puncte de atracţie ale listei de opţiuni se numără noul pachet Comfort cu încălzire prin panou şi o funcţie „termo” pentru suporturile de pahare, trapa panoramică Sky Lounge din sticlă, iluminată de unităţi LED, aplicaţii din sticlă pentru anumite comenzi, sistemul de sonorizare Bowers & Wilkins Diamond Surround şi noul sistem Travel & Comfort.

BMW X6 M60i

Motoare noi, transmisie Steptronic Sport cu opt trepte nouă şi electrificare sistematică

Nu că fuge, zboară! Pe cât e de mare, dacă îngigi piciorul, e cel mai nevos BMW! Noile BMW X5 şi BMW X6 pot fi comandate la alegere cu motor pe benzină, cu opt cilindri, un motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, şi un motor diesel, cu şase cilindri dispuşi în linie – fiecare din cea mai recentă generaţie de propulsoare. Toate motoarele sunt combinate acum cu noua transmisie Steptronic Sport cu opt trepte, completată cu clapete de schimbare a vitezelor dispuse pe volan. Ele îşi transferă puterea prin sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive.

BMW X6 M60i

Și sașvăm și planeta. Toate motorizările dispun acum de sistem de propulsie plug-in hybrid sau tehnologie mild-hybrid de 48V. Sistemul mild hybrid de generaţia a doua include utilizarea unui motor motor electric integrat în cutia de viteze. Acest motor generează o creştere a puterii de până la 9 kW/12 CP şi un cuplu de 200 Nm, ajutând motorul termic să ofere o propulsie lină, dinamică, împreună cu o eficienţă ridicată.

La finalul test drive-ului am rămas tăcuți, eu și minuanta mea soție, care mă pozează și filmează în aventurile mele automobilistice. M-a întrebat cât costă și a zis să văd cum fac să pornesc de la prețul de bază de 87.287 Euro, pentru a-i adăuga toate opțiunile. Pentru că merită.

Text: Andrei Dimulescu

Energy Expo 10-13 octombrie