Jonathan Anderson devine director de creație pentru Dior Men

Scris de Cătălina Teodorescu
Publicat la data de: 17-04-2025

în: FashionNews

Jonathan Anderson

Designerul Jonathan Anderson a fost numit astăzi director de creație pentru Dior Men. Anderson este cunoscut pentru labelul său omonim, dar și pentru munca sa alături de brandul Loewe, pentru care a servit drept director de creație pe durata ultimilor unsprezece ani.

Plecarea lui Jonathan Anderson de la Loewe se zvonea a fi iminentă încă de anul trecut, când acesta și-a prezentat ceea ce acum știm că avea să fie ultima colecție pentru Loewe în cadrul Paris Fashion Week. La sfârșitul show-ului, Anderson a avut parte de aplauze furtunoase din partea invitaților, printre care se numărau nume importante din industria modei, precum Sarah Burton (fost director de creație pentru Alexander McQueen, iar acum pentru Givenchy), Pieter Mullier (director de creație pentru Alaïa), Kris Van Assche (fost director de creație la Berlutti și Dior Homme), sau Pharrell Williams (director de creație pentru linia de menswear a casei Louis Vuitton). Anderson a fost înlocuit la cârma creativă a brandului Loewe de duo-ul de designeri Jack McCollough și Lazaro Hernandez. La Dior Men, îl va înlocui pe Kim Jones, care a părăsit postul de director de creație în luna ianuarie a acestui an, după șapte ani în acest post.

Jonathan Anderson deține de asemenea un brand sub numele său – JW Anderson. Lansat în 2008, labelul a devenit parte din grupul LVMH în 2013. Acesta va continua să rămână sub direcția creativă a designerului.

În dimineața aceasta, Anderson a postat pe contul său de Instagram o fotografie cu o etichetă Dior, acompaniată de un caption cu numele casei de modă alături de un emoji cu un trifoi cu patru foi. Speranța LVMH, care deține atât Dior cât și Loewe, pare să fie că Anderson va reuși să ridice profiturile companiei la fel cum a făcut-o în cazul brandului spaniol. Pe durata timpului cât acesta a fost director de creație, profiturile Loewe au crescut considerabil (de la aproximativ 230 milioane de dolari în 2014 la o cifră între 1,5 și 2 miliarde de dolari în 2024, conform estimărilor agenției Bernstein).  De asemenea, Anderson a sporit considerabil popularitatea și dezirabilitatea brandului prin campanii, colaborări și lansări ingenioase de produse în ton cu zeitgeist-ul, făcând ca Loewe să fie privit drept unul dintre cele mai cool labeluri ale momentului.

Prima colecție a lui Jonathan Anderson pentru Dior Man este deja în lucru – este vorba despre colecția pentru vară 2026 – și va fi prezentată în cadrul Paris Fashion Week, pe 27 iunie 2025.