
LVMH a raportat vânzări peste așteptări pentru întregul an, generând un venit de 84,68 miliarde de euro anul trecut. Aceasta este o creștere ușoară față de valoarea pe care analiștii de la compania financiară LSEG au prevăzut-o pentru proprietarul Louis Vuitton, și anume 84,38 miliarde de euro. Cifra este o veste bună pentru industria luxului în general, care s-a confruntat cu o încetinire globală anul trecut, LVMH fiind un indicator pentru sectorul high-end.
Potrivit LVMH, care mai deține companii precum Moët & Chandon, Dior și TAG Heuer, câștigurile companiei pentru 2024 arată o creștere organică de 1% față de 2023. De asemenea, vânzările au crescut peste așteptări în trimestrul al patrulea până în decembrie, a raportat CNBC. Această creștere a fost susținută de clienții din SUA, Europa și Japonia.
Cu toate acestea, LVMH a observat o slăbiciune persistentă în Asia în general, unde oamenii își reduc cheltuielile – în special în China, o piață masivă pentru sectorul de lux. Consumatorii din această țară au renunțat la poșete, parțial din cauza unei piețe imobiliare dificile și a slăbiciunii băncilor.
Aceste dificultăți din China au contribuit la scăderea vânzărilor în departamentul de modă și marochinărie al LVMH pentru prima dată de la pandemie. Și, deși mastodontul luxului a continuat să întâmpine dificultăți în această divizie, precum și în secțiunea de vinuri și băuturi spirtoase, a înregistrat succese în cadrul categoriei sale de vânzare cu amănuntul selectivă, care include mărci precum Sephora.
Un mod în care LVMH, precum și alte mărci de lux, schimbă lucrurile este prin punerea în lumină a ofertelor lor mai accesibile pentru a readuce cumpărătorii din clasa de mijloc în joc. Printre articolele în cauză se numără cele cu prețuri sub 500 de dolari, cum ar fi portofelul Louis Vuitton de 360 de dolari.
Va trebui să vedem dacă această strategie, printre altele, va da roade pentru sectorul luxului în 2025.