Designul său expresiv rămâne încă ascuns sub folia de camuflaj, proporţiile atletice sunt deja perceptibile, iar caracteristicile de performanţă extreme ale noului BMW XM fac din fiecare drive test o experienţă specială chiar şi pentru profesioniştii experimentaţi. În cadrul testelor de dinamică, primul automobil de înaltă performanţă cu propulsie electrificată al BMW M GmbH finalizează în prezent faza finală a procesului său de dezvoltare de serie. La doar câteva luni după prezentarea BMW Concept XM, prototipurile modelului de serie demonstrează nivelul ridicat de maturitate al tehnologiei de propulsie şi suspensie într-un program intensiv de testare. BMW XM este gata să redefinească performanţa înaltă şi luxul.
După modelele electrice de performanţă BMW i4 M50 şi BMW iX M60, BMW XM prezintă o altă faţetă a mobilităţii electrice în segmentul auto de înaltă performanţă cu primul sistem de propulsie M hibrid. Un motor V8 pe benzină nou dezvoltat, combinat cu o propulsie electrică, mobilizează o putere de sistem de 480 KW/650 CP. Cuplul combinat este de 800 Nm. Puterea este transferată eficient la drum prin primul sistem de tracţiune integrală M xDrive specific dezvoltat pentru un model sportiv, care asigură un răspuns foarte spontan.
Numărătoarea inversă până la premiera mondială a BMW XM însoţeşte perfect activităţile aniversare care marchează cea de-a 50-a aniversare a BMW M GmbH. În decembrie 2022, producţia de serie va începe la uzina BMW Group din Spartanburg, în SUA. „Odată cu debutul BMW XM la sfârşitul anului nostru aniversar, privim spre viitor, unde BMW M va continua să spargă convenţiile şi să depăşească limitele”, spune Franciscus van Meel, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW M GmbH. „Electrificarea ne oferă noi oportunităţi de a demonstra acel sentiment M inconfundabil într-un mod fascinant şi de a-l transfera pe şosele. Indiferent de tehnologia lor de propulsie, automobilele noastre de performanţă şi de înaltă performanţă vor continua să posede un caracter M inconfundabil şi autentic în viitor”.
Pentru testele pe drumuri publice, inginerii de dezvoltare şi de testare au stabilit un profil de traseu extrem de solicitant şi variat. Interacţiunea controlată inteligent dintre noul motor cu opt cilindri şi motorul electric deosebit de puternic poate fi testată şi rafinată în detaliu într-o gamă largă de condiţii: de la sprinturi intermediare pe autostradă la drumuri naţionale întortocheate şi trafic aglomerat în oraş. Pasajele abrupte de munte şi serpentinele înguste oferă terenul ideal pentru a demonstra potenţialul dinamic al sistemului M xDrive, inclusiv diferenţialul blocant controlat electronic din transmisia punţii spate.
Cu o autonomie electrică de aproximativ 80 de kilometri conform WLTP, noul BMW XM poate fi condus nu numai în zonele urbane, ci şi pe distanţe mai lungi, într-un mod de croazieră practic silenţios şi fără emisii la nivel local. Reacţiile spontane ale motorului electric la fiecare mişcare a pedalei de acceleraţie sunt perceptibile foarte clar. În modul Electric, livrarea instantanee a puterii asigură o accelerare dinamică, de exemplu la pornirea de la semafor sau la ieşirea dintr-un oraş.
Faptul că noul BMW XM a fost conceput ca un automobil BMW M pur este evident şi din distribuţia aproape perfectă a maselor pe punţi (50:50) şi tehnologia de suspensie. Noul BMW XM este echipat standard cu o suspensie adaptivă M Professional. Aceasta include o versiune specifică modelului a arcurilor şi amortizoarelor controlate electronic, precum şi – în premieră la un automobil BMW M – un sistem electromecanic de stabilizare a ruliului cu tehnologie 48V. Pe de-o parte, prin funcţia suplimentară Active Roll Comfort reduce mişcările de ruliu din cauza suprafeţelor denivelate ale drumului. În acelaşi timp, reglează activ înclinarea automobilului în viraje. De asemenea, direcţia integrală activă face parte în premieră din echiparea standard a unui automobil BMW M şi promovează agilitatea şi dinamica în viraje, precum şi stabilitatea la schimbarea benzii.
Cu această combinaţie, un sistem de frânare M specific modelului şi cea mai recentă generaţie a sistemului de frânare, precum şi jante opţionale M de până la 23 de ţoli, din aliaj uşor, noul BMW XM oferă o manevrabilitate care poate fi controlată cu precizie chiar şi în situaţii de condus extrem de dinamic. De asemenea, excelează prin confortul suprem de zi cu zi şi pe distanţe lungi. Echilibrul optim între performanţă şi confort de rulare este atins în programul intensiv de testare în condiţii de zi cu zi. Dezvoltatorii înregistrează cu exactitate modul în care sistemele de suspensie reacţionează la şosea, denivelări sau porţiuni murdare de drum şi care este răspunsul schimbările bruşte de direcţie, schimbările spontane de bandă sau coborârile lungi cu cerinţe mari de decelerare. Ca parte a aplicării integrate a tuturor sistemelor de propulsie şi suspensie, reglarea lor fină asigură că motorul termic şi motorul electric, precum şi toate componentele suspensiei şi sistemele de control ale BMW XM constituie un pachet general perfect coordonat pentru o nouă formă de performanţă M tipică.