#BMWPhotoCamp la a treia ediţie – arta fotografică întâlneşte designul BMW în Portugalia

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 22-08-2023

în: AutoWWW

Continuând tradiţia unor serii de evenimente de fotografie organizate în ultimii ani de BMW România, #BMWPhotoCamp a ajuns la a treia ediţie şi a marcat o evoluţie importantă – pentru prima oară evenimentul s-a desfăşurat în afara României, în Lisabona, cu sprijinul BMW Portugalia.

Prin #BMWPhotoCamp, BMW România îşi doreşte să aducă în prim-plan fotografii auto şi munca lor. De multe ori, lucrările acestora aduc un important plus de valoare atât pentru presa auto, cât şi pentru proiectele de comunicare ale industriei. În egală măsură, #BMWPhotoCamp îşi propune să creeze un dialog despre designul mărcii susţinut de perspectivele diferite ale protagoniştilor.

„De fiecare dată ne propunem să creăm un context care să încurajeze creativitatea şi exprimarea liberă. Suntem foarte fericiţi că am reuşit, cu ajutorul partenerilor noştri, să organizăm pentru prima dată o ediţie #BMWPhotoCamp în afara României. A treia ediţie marchează astfel un nou pas îniante după ce anul trecut am fost pentru prina dată prezenţi cu proiectul într-o galerie de artă. Mai mult, începem să avem o vizibilitate internaţională tot mai consistentă prin menţiuni extinse pe conturile social media BMW de pe mai multe continente, dar şi o serie de articole de presă. În numai trei ani, #BMWPhotoCamp a devenit un brand puternic”, explică Alexandru Şeremet, Corporate Communication Manager BMW Group România.

România are o tradiţie bogată a fotografiei auto, cu un prim nucleu format la finalul anilor ’90 prin proiectul Freelancer, iniţiat de unul dintre pionierii în domeniu, Dan Beşliu. În 2023 au răspuns invitaţiei şase profesionişti care au un istoric bogat de colaborare cu industria şi presa auto, unii având începuturile în carieră chiar cu „Freelancer”. Fiecare dintre aceştia are un stil de lucru şi o viziune personală bine definită, formate puternic pe baza unei experienţe valoroase. Cei şase fotografi implicaţi în proiect sunt: Adrian Cobzaşu, Ramona Copil, Ciprian Mihai, Bogdan Paraschiv, Dragoş Savu şi Andrei Toboşaru. Aceştia au avut de-a lungul timpului colaborări cu majoritatea publicaţiilor auto importante din România, incluzând titluri precum 4x4Adventure, auto motor şi sport, autocritica.ro, Autoexpert, automarket.ro, RacingWheels, TopGear, Supercar sau WhatCar!. Invitaţii au în portofoliu şi alte proiecte, aşa cum sunt fotografia în domeniul modei, fotografia de publicitate sau reportaj sportiv.

Cinici modele BMW foarte diferite oferite de BMW Group Portugalia au fost vedetele din acest an. Timp de trei zile, echipa a avut la dispoziţie limuzina ed lux electircă BMW i7, ultrasportivul BMW M3 Touring, versatilul SUV BMW X3, precum şi coupé-urile BMW Seria 4 şi BMW Seria 2 Gran Coupé. Gama variată de automobile a fost completată de diversitatea generoasă a cadrelor pe care le oferă Lisabona şi împrejurimile: de la zone urbane moderne şi sofisticate, la zone în care natura dezlănţuită impresionează; de la street art-ul din Lisabon la aşezări idilice precum Azenhas do Mar. În Lisabona Podul Ponte 25 de Abril, şi promenada Sant Maria de Belem au fost unele din cadrele urbane cel mai des folosite. Zona de coastă de la Nord de Cascais a oferit multe decoruri exotice, aşa cum este plaja Praia da Adraga.

„Este o mare onoare să îi avem alături de noi pe unii din cei mai buni fotografi de auto din România. Portugalia a fost o şansă frumoasă, locurile sunt minunate şi ofertante, dar nu a fost o excursie relaxată. Cei şase au fotografiat cu o implicare extraordinară, s-a dormit foarte puţin, aproape deloc. A fost o căutare şi un efort continuu pentru a obţine rezultate valoroase în numai câteva zile. Ce nu se vede în fotografiile frumoase este munca şi pasiunea din spate ale celor şase şi ale echipei mici care i-a susţinut. În final sunt fascinat şi încântat de rezultat pentru că ne oferă şansa unică să vedem aceleaşi obiecte din perspective minunate, dar atât de diferite”, a completat Alex Şeremet

Rezultatele #BMWPhotoCamp sunt şase seturi de fotografii diferite şi personale, care valorifică libertatea de expresie pe care proiectul o oferă. Acestea includ exprimarea pură prin capacităţile aparatului de fotografiat, până la imagini care folosesc grafica pe calculator şi inteligenţa artificială; de la abordarea exclusivă alb-negru la cadre dedicate pline de culoare dedicate mişcării. Unele din cele mai spectaculoase fotografii ale ediţiei #BMWPhotoCamp 2023 vor putea fi admirate pentru prima dată în format mare în cadrul expoziţiei găzduite de  Galeria Galateca în perioada 21-30 septembrie în centrul Bucureştiului.

Canon România s-a alăturat proiectului BMW Photo Camp cu remarcabila gamă EOS R, totul pentru ca „Imposibilul să devină posibil”. Canon EOS R5, EOS R7 și EOS R6 Mark II au făcut parte din aventura BMW România, al cărei punct de pornire a fost Lisabona, împreună cu cei şase fotografi auto şi modele BMW. „Suntem onorați să contribuim la această experiență ce susține fotografii din industria auto și pune în valoare potențialul artistic al acestui domeniu, în egală măsură creativ și inovativ”, a declarat Petronius Secăreanu, director general Canon România.

Wizz Air este singura linie aeriană care operează zboruri directe între Bucureşti şi Lisabona, câte trei pe săptămână. Wizz Air a susţinut deplasarea echipei în Portugalia.

 

#BMWPhotocamp2023 #Portugalia
6 fotografi, 6 perspective diferite, 5 automobile, o nouă ţară.

Adrian Cobzaşu

 
#BMWPhotoCamp 2023, Andrei Cobzasu (08/2023)


www.facebook.com/cobzasu
www.instagram.com/adriancobzasu
www.adriancobzasu.com
https://www.mechanism.ro/

Adrian este un profesionist cu multe valenţe -de-a lungul timpului a avut colaborări cu mai multe publicaţii de auto şi moto, pentru care a semnat ca redactor şi fotograf. Între colaborările sale se numără Racing Wheels, AutoExpert, 4×4 Wheels sau BMW Blog. Mai mult, Adrian a debutat acum doi ani în campionatul naţional de motociclism viteză pe circuit şi îşi doreşte o participare la una dintre cele mai dificile competiţii moto din lume, Romaniacs. În portofoliul de automobile exotice pe care le-a condus se poate mândri cu legende BMW precum BMW 328, BMW 507, BMW Z8, BMW M1 şi BMW 3.0 CSL, toate pentru o serie de articole făcute pentru revista RacingWheels în colaborare cu BMW Group Classic.

Adi este mereu în căutarea de a se îmbunătăţi în tot ce face şi în căutarea permanentă de noi tehnici şi abordări. În ultimul an, Adi a lansat proiectul https://www.mechanism.ro, un spaţiu unde se exprimă atât prin fotografie, cât şi prin scris şi video.

„Nu sunt un vânzător nativ şi nici n-am îmbrățișat de la început rețelele sociale online, care au un potențial enorm de promovare. Astfel că proiectele de suflet şi colaborările importante au venit mai încet şi au avut la bază niște nebuni frumoşi, celebri sau nu. Sunt mândru de oamenii pe care i-am întâlnit pentru că fotografia mi i-a scos în față.

La început, #BMWPhotoCamp a însemnat fix ce-i spune și numele: participarea la o tabără în care ne jucam de-a fotografia în jurul unor modele BMW. Apoi lucrurile au devenit în mod natural mai competitive, iar atmosfera de tabără a trecut în plan secund. Ce înseamnă acum participarea acest eveniment? Ocazia să-ți pui ideile fotografice în practică având susținere logistică din partea companiilor direct implicate în proiect. Faptul că ești recunoscut ca unul dintre cei mai buni fotografi este și o confirmare că nu ți-ai pierdut degeaba nopțile căutând unghiuri, lumini și cadre care să spună ceva.

Mișcarea este ceea ce defineşte proiectul meu în 2023, căci până la urmă despre asta e vorba când vorbim de automobile. Surprinsă prin diferite abordări sau insinuată suficient de puternic încât privitorul să completeze involuntar imaginea pe care o are în față. Este o temă flexibilă care îți permite să te joci cu orice găsești de-a lungul unui drum care trece prin locuri pe care le descoperi pentru prima oară. Cărțile poștale sau imaginile spectaculoase dintr-o anumită regiune nu înseamnă și că respectivele locuri sunt ofertante pentru a fotografia automobile. Din simplul motiv că nu poți ajunge pe roți până la ele.”

 

 

Ramona Copil

   
#BMWPhotoCamp 2023, Ramona Copil (08/2023)

www.instagram.com/enginequeen
www.instagram.com/ramona.copil

Ramona a făcut o facultate tehnică, apoi s-a îndreptat spre arte plastice, exersându-şi latura creativă. A absolvit UNArte Bucuresti, secţia Sculptură, dar preferă fotografia, pe care o consideră o formă de artă rapidă – sau, în orice caz, mai rapidă decât pictura sau sculptura. Când s-a decis să se apuce de fotografie la modul serios, a început de la bază – fotografia pe film. A făcut un curs dedicat, studiind toată procedura, de la setarea aparatului la developare și expunerea imaginii pe hârtie fotografică. Îi place să experimenteze tehnici mai aparte pe film. Fotografiază uzual cu aparate DSLR, dar folosește cu aceeași plăcere și camera telefonului sau camere rudimentare din secolul trecut – chiar dacă din când în când trebuie să „ia la pilă” un film de 120 ca să-l facă de 620. La un moment dat și-a făcut chiar și o cameră artizanală dintr-o cutie de bijuterii. Se folosește de tot ce îi oferă tehnologia modernă, plăcându-i mai mult imaginile frumoase care spun în primul rând o poveste versus pozele într-o tehnica perfectă, dar golite de conținut.

A publicat în OZB, a participat în diverse expoziții colective (RGB Photography, f64, PHOS Street Photography days, Biblioteca Națională), a expus în Germania și Spania, iar cea mai importantă distincție a fost câștigarea trofeului VSLO, secțiunea fotografie, în 2019. Preferă stilurile „street”, portretistică și auto, pentru că este pasionată de oameni și de mașini. În domeniul auto a colaborat cu auto motor și sport, iar acum fotografiază pentru TopGear România. Este pasionată de mașini în general, dar are o afinitate pentru BMW în particular. A condus de-a lungul timpului mai multe modele BMW Seria 3.

„Am absolvit UNArte București, secția Sculptură, dar prefer fotografia, pe care o consider o formă de artă rapidă – sau, în orice caz, mai rapidă decât pictura sau sculptura. Când mă uit în urmă, mi se pare că nu eu am ales fotografia, ci că fotografia m-a ales pe mine. Se întâmpla în august 2016, o dată cu participarea mea la un festival de fotografie internațional numit VSLO, când am învățat să «văd» în alt mod, în cadre fotografice. Abundența de informații, participarea la workshopuri, conținutul și calitatea surselor m-au făcut să vreau mai mult de la mine în fotografie. Anul următor am obținut certificarea de profesionist și am continuat formarea participând la diverse cursuri, prin documentare și investiții suplimentare în echipamentele foto.

A face parte din acest proiect fotografic înseamnă pentru mine mult mai mult decât o ședință foto clasică. A fost o oportunitate de a-mi exprima creativitatea într-un mod unic, liber, de a explora noi unghiuri și de a căuta detalii care să transmită «sufletul» fiecărei mașini și de a le integra în atmosfera locală. Peisajele, arhitectura locală, culoarea și atmosfera aparte au definit o experiență unică. Este evident că acest proiect evoluează, creând oportunități diverse pentru a obține imagini inedite, pentru a ieși din zona de confort a cadrelor și locațiilor tradiționale uzitate în România.

BMW Photo Camp 2023 mi-a dat posibilitatea să construiesc imagini care să pună accent pe eleganța și performanțele modelelor BMW prezente, iar eu am abordat acest proiect din două perspective. Prima cu cadre curate, în care am lăsat mașinile să-și dezvăluie formele, iar cea de-a doua de tip fotografie de stradă, în care am pus accent pe recompensa destinației – fie că vorbim de coasta Portugaliei, străduțele pitorești ale Lisabonei sau locuri încărcate de istorie.

O surpriză foarte plăcută a fost atitudinea oamenilor. Am simțit că portughezii apreciază valoarea artistică a fotografiei înțelegând că aceasta poate contribui la promovarea destinațiilor și culturii lor.

Îmi plac cadrele în mișcare – pentru mine, acestea simbolizează cel mai bine ideea de mobilitate, sugerând scopul și utilitatea vehiculului în contextul mișcării, plăcerii de a-l conduce. Dar îmi plac și ipostazele care includ oameni, deoarece, în final, noi, oamenii, suntem cei care trebuie să ne bucurăm de aceste bijuterii motorizate. În Portugalia am simțit că oamenii caută să intre în imagini, să facă parte din ele, nu să iasă din cadru. Și poate cel mai bine exemplifică asta bărbatul care ridică paharul spre obiectivul camerei foto, la terasa în fața căreia oprisem BMW 440i”.

 

 

Ciprian Mihai

 
#BMWPhotoCamp 2023, Ciprian Mihai (08/2023)


www.ciprianmihai.com
www.instagram.com/ciprianmihai
www.facebook.com/ciprian.mihai1
Behance : AutomotiveArt

Pasiunea pentru a fotografia maşini a început dinainte de vârsta minimă pentru a avea carnet de conducere.

Prima dată a început cu fotografii la evenimente auto underground din Bucureştii anilor 2000. A urmat colaborarea cu www.voom.ro şi www.4tuning.ro şi afirmarea ca fotograf cu un stil unic. De-a lungul timpului a deţinut numai modele BMW, începând cu a doua generaţie BMW Seria 3 (E30), urmat de un BMW Seria 3 din a patra generaţie (E46) şi acum un superb Seria 7 (E38). Începuturile lui Ciprian în lumea fotografiei sunt reflectate de pasiunea pentru pregătirea şi tuningul maşinilor pe care le deţine şi pentru proiectul „Low Society”.

Acum, Ciprian a trecut dincolo de fotografia editorială şi face proiecte comerciale, fotografie publicitară pentru producători şi importatori auto în întreaga lume, bucurându-se de recunoaştere şi apreciere internaţională. Arta fotografică a lui Ciprian este definită şi de munca şi calitatea de postproducţie, dar şi de armonia culorilor şi luminii din fiecare cadru. Ciprian evoluează continuu şi explorează noi tehnici, cel mai recent îmbinând fotografia cu grafica 3D, programe de editare foto şi inteligenţa artificială pentru a duce proiectele vizuale într-o nouă dimensiune.

Cariera mea de fotograf începe undeva in 2004, când am descoperit Virtual Tuning, în 2009 am început să lucrez în presa auto ca fotograf, iar de atunci am ajuns treptat să semnez campanii publicitare naționale şi apoi internaționale, în Europa, Orientul Mijlociu şi China. În portofoliu meu se regăsesc atât reclame, cât şi proiecte editoriale, lifestyle, imagini din drone sau imagini făcute in totalitate pe calculator (CGI). Proiectele cu care mă mândresc nu sunt neapărat imaginile folosite pentru campanii internaţionale. Dar printre ele se numără şedinţe unde am putut să mă exprim liber şi să experimentez, aşa cum sunt o serie de proiecte pe care le-am făcut cu BMW în Romania, Dubai, Portugalia.

Asta am găsit şi la #BMWPhotoCamp – libertatea de a creea ceea ce îţi place, «no rules», atmosfera, plăcerea de a conduce şi a descoperi locuri noi. În 2023, proiectul a devenit mult mai complex pentru mine – pentru că imaginile au fost făcute prin multe metode şi tehnici -fotografie, editare, CGI şi AI. Ceea ce mi-a plăcut pentru că am putut crea ceva mult mai complex pe baza imaginilor pe care le-am făcut în Portugalia. Aici, probabil, lumea va fi împărțită, însă integrarea AI în Photoshop pentru mine este un plus pentru că asta făceam şi înainte prin compoziţii şi colaje. Acum, AI doar mă ajută în realizarea acestora mult mai realistic şi cu o viteză ceva mai bună.

Fotografiile mele preferate din #BMWPhotoCamp 2023: „BMW i7 Pool Side”, „BMW i7 – Night at the bridge”, „BMW i7 – apusul pe coasta Atlanticului”, BMW M3 – driving shots, BMW M3 – graffiti art.

 

 

Bogdan Paraschiv

 
#BMWPhotoCamp 2023, Bogdan Paraschiv (08/2023)


https://bogdanpara.com
https://www.instagram.com/bogdanpara
https://www.facebook.com/bogdanpara

Deşi are peste 20 de ani de experienţă ca fotograf profesionist, stilul lui Bogdan evoluează şi se transformă continuu şi este dovada efortului de a fi mereu tot mai bun. Pe pagina lui de Facebook poţi găsi mereu share-uite fotografii ale unor mari fotografi, semnul căutărilor continue.

Este renumit pentru rapiditatea cu care reuşeşte să realizeze şedinţele foto, fără să facă rabat de la calitate. Aşa au fost realizate, sub presiunea apăsătoare a timpului, proiecte legendare, aşa cum a fost şedinţa foto cu trei modele BMW emblematice – BMW 328, BMW Z8 şi BMW 507. În numai câteva ore, Bogdan avea un set complet şi valoros de fotografii, care includea cadre dinamice, exterior, interior şi detalii. Apoi, fotografiile au fost baza mai multor articole în revistele RacingWheels şi 4x4Wheels.

Stilul lui Bogdan este definit de suprafeţe puternic conturate şi de culori contrastante, de linii puternic definite. În acelaşi timp, lumina joacă un rol important, umple de culoare liniile pe care le trasează camera lui Bogdan.

„Am început să iau fotografia în serios destul de târziu, adică pe la 20 ani, însă impactul pe care l-a avut asupra mea şi bucuria de a o descoperi, satisfacțiile imediate m-au ajutat sa asimilez într-un timp relativ scurt ceea ce s-a dovedit a fi esențial pe parcurs. Sunt unul dintre norocoșii pentru care pasiunea/hobby-ul şi profesia coincid. După câteva colaborări în zona presei scrise, cu cotidiane, am avut șansa sa activez în zona «automotive», prilej cu care s-au îmbinat două pasiuni – fotografia şi sportul, mai precis motorsportul. Am făcut parte din agenţia Freelancer, alături de oameni care-mi sunt colegi şi astăzi. Parcursul a continuat în print şi online, în zona auto. Au urmat colaborări şi cu importatori auto şi, poate deloc întâmplător, colaborările cu BMW Romania au fost cele mai importante şi cu impact.

Am făcut parte din grupul de fotografi invitați la #BMWPhotoCamp încă de la prima ediţie şi sunt recunoscător pentru asta. Suntem deja la cea de-a treia, iar asta certifică faptul că lucrurile se propagă într-o direcție bună. E un prilej excelent de a pune în practică idei, de a face parte dintr-o întâmplare frumoasă, alături de colegi fotografi, de a observa stiluri de lucru, abordări diferite. Se creează cu ocazia asta premisele şi se naşte atmosfera benefică realizării unor imagini bune şi foarte bune.

Ediția aceasta am abordat proiectul un pic diferit, în sensul în care am considerat oportun ca imaginile mele să adauge o mai mare varietate conținutului colectiv final. În consecință am optat pentru un stil mai puțin comercial şi mai mult fotojurnalistic, lucru accentuat şi de imaginile alb-negru.

Noutatea absoluta a fost destinația, evident. Portugalia e foarte ofertantă şi pentru mine a fost o premiera contactul cu acest loc, aşa că pericolul de a «scăpa» zone şi peisaje nu a existat. Acasă asta se mai întâmplă, pentru că nu mai ești receptiv întotdeauna la ce te înconjoară, fiind foarte familiarizat cu mediul ambiant. Așadar, o destinație noua m-a ajutat să fiu mai conectat cu locul. Am căutat ca măcar o parte din fotografii să fie făcute la lumina de apus. La capitolul «culoare» asta nu a contat, însă la capitolul unghiul din care venea lumina, poziția, lungimea umbrelor etc. a fost important.

Îmi plac mașinile frumos desenate, desigur. Pentru mine, designul e esențial. Apoi discutam despre performante şi întreaga paletă de caracteristici. Acum fiecare are noțiunile sale despre «frumos» şi e o discuție subiectivă, însă un automobil cu adevărat frumos nu prea lasă loc de dezbateri. Brandul BMW îmi este aproape de suflet şi am tras cu plăcere întreaga flotă pusă la dispoziție, însă preferatul meu a fost BMW M3 Touring, pe care am şi ținut să-l conduc, nu doar să-l fotografiez, așa ca satisfacțiile au fost duble – şi din perspectiva șoferului, nu doar din cea a fotografului.

Când am de fotografiat un automobil, caut să realizez un întreg, un tot unitar. Caut ca subiectul şi locația să fie parte a aceluiași «film» şi să «bage» privitorul în acest film, să-i genereze o stare bună, să se simtă parte din poveste, poate să se transpună acolo pentru câteva secunde. Sincer, împrejurimile Lisabonei mi-au facilitat acest demers”.

 

Dragoş Savu

 
#BMWPhotoCamp 2023, Dragos Savu (08/2023)


https://www.instagram.com/sssdragos
https://www.facebook.com/dragos.savu.3
https://www.facebook.com/Cars-Photo-409242939183679

Dragoş trebuia să continue tradiţia familiei şi să fie profesor de matematică. A ales însă să se exprime prin imagini. Pasionat de munte şi drumeţii montane, a început cu fotografia de peisaje. De aici a venit şi prima fotografie publicată – era în 2001, pentru revista „Munţii Carpaţi”. Apoi a răspuns la un anunţ misterios în ziar: „Dacă ai ceva minte, o trusă foto şi eşti pasionat de maşini, vino să vorbim”. Aşa începea colaborarea cu Dan Beşliu şi Freelancer şi trecerea de la fotografia de peisaj la dinamica lume a motorsportului. „Aici am avut destul timp să învăț că o imagine bunicică făcută la timp e deseori mai fericită decât fotografia perfectă care a ratat publicarea.”

Dragoş construieşte fotografia „în aparat” şi lasă puţin pe seama postproducţiei. Fotografia lui se remarcă prin detalii şi încadrări surprinzătoare, foarte expresive. Una din expresiile cele mai interesante a acestei abordări este colaborarea cu Retromobil Club România pentru diferite evenimente, inclusiv renumitul „Concurs de Eleganţă de la Sinaia”, de unde Dragoş extrage fotografii pline de poveste cu arome istorice.

Cu un portofoliu mare de colaborări, Dragoş a semnat ani buni şi pentru două dintre publicaţiile auto cele mai spectaculoase vizual din România – TopGear şi Supercar. Ultima avea să îi ofere şi bucuria primei fotografii publicate pe copertă – un cadru dinamic cu legendara Honda NSX, tras pe film.

„După diplomă, sunt matematician. După suflet, sunt fotograf. Am adunat 18 ani de fotografie de maşini, de sport, de presă, de stoc, de aventură şi de plăcere. Câteva dintre peisajele şi portretele mele au călătorit şi au fost premiate în saloane de artă fotografică din Austria, Germania, Spania şi România.

Știu că orice lucru bine făcut necesită extrem de multă muncă, implicare, organizare și comunicare. BMW România organizează de trei ani #BMWPhotocamp, o întâlnire de care mă bucur de fiecare dată. Sunt alături de cei mai buni și pasionați fotografi de auto din România şi datorită lor evoluez profesional, iar energia și creativitatea din photocamp mă încarcă și mă face să-mi forțez limitele.

Portugalia și mașini BMW: ca fotograf auto, nu poți să-ți dorești mai mult. Însă tocmai faptul că mă aflam într-un cadru natural care-ți tăia răsuflarea a însemnat, cel puțin pentru mine, o provocare: idea din fotografie să întreacă peisajul spectaculos.

Locations scouting în miez de noapte, emoții, tresăriri, cadre apărute de unde nici nu mă așteptam, frustrări, plaje spectaculoase, mașini excepționale – în câteva cuvinte ce a însemnat #BMWPhotocamp în Portugalia pentru mine”.

 

Andrei Toboşaru

 
#BMWPhotoCamp 2023, Andrei Toobşaru (08/2023)


https://www.instagram.com/andreitobosaru

Andrei s-a născut în 1981, iar debutul în fotografie avea să vină 18 ani mai târziu. A început ca fotoreporter la un ziar cotidian, la un an după ce s-a înscris la Şcoala Populară de Arte, secţia fotografie, unde l-a avut profesor pe celebrul Paul Agarici.

După ce a lucrat la Curentul, Andrei a trecut pe la Cronica Română, Ziarul, Lumea Magazin, pentru ca apoi să ajungă în redacţia unui ziar local: Telegraful de Prahova. A fost ultima experienţă în domeniul fotojurnalismului pentru el. Ceea ce a dus la o schimbare a fost tragedia de la Mihăileşti, când un autotren plin cu azotat de amoniu a explodat în dimineaţa zilei de 24 mai 2004, omorând 18 oameni. Andrei a fost unul dintre primii fotoreporteri ajunşi la faţa locului şi, deşi nu este un om slab de înger, priveliştea care l-a întâmpinat acolo l-a marcat profund. A decis să renunţe la fotoreportaj şi să caute noi oportunităţi. Trei luni mai târziu, în România se lansa revista MotorXtrem, care ulterior avea să devină Top Gear România. Aşa începea aventura în lumea fotografiei auto.

Pentru Top Gear a dat imagine aventurilor nebune ale redacţiei care au adus şi multe poveşti nebune care reflectă atmosfera şi spiritul echipei de atunci. De-a lungul timpului a făcut fotografie de produs, fotografie de eveniment, fotografie comercială şi, ca o expresie a dragostei lui pentru câini, a organizat un studio foto care le-a fost dedicat – DogStudio.

Andrei are capacitatea de a recunoaşte încadrările care spun o poveste, sunt puternice şi de a le pune în lumina perfectă. Calităţile fotografiei lui i-au adus o lungă colaborare cu Mercedes-Benz România, unde pune în valoare evenimentele şi modele mărcii de la Stuttgart.

„Am început în 1997, când din greșeală am ajuns la Școala Populara de Arte, secția fotografie, la regretatul maestru Paul Agarici.

Aveam 17 ani, spărgeam semințe cu băieții în faţa blocului. După primul an la Şcoala Populară de Arte, m-am angajat la cotidianul Curentul ca fotoreporter şi am primit acreditare la Cotroceni. Brusc salt, nu?

Mai departe, am tot trecut pe la diverse ziare timp de 10 ani până când a apărut revista TopGear în Romania şi am zis că este de ajuns cu ziarele, mă retrag la o revistă. Unde mai bine decât la una de maşini?

Dacă mă pui să privesc înapoi, după atâţia ani, nu am neapărat proiecte cu care să mă mândresc sau colaborări importante, fiindcă fiecare job este important in felul lui. Cât timp am fost fotoreporter am preferat partea de social/politic, astfel încât, de la Papa Ioan Paul până la Gabriel Cotabiță, am tot fotografiat.

Să fiu la #BMWPhotoCamp înseamnă O ONOARE. Nu folosesc cuvinte mari, dar să fii invitat lângă asemenea colegi de breaslă, până la urmă cei mai buni dintre cei mai buni, este cu siguranță o onoare.

În acelaşi timp, ediţia de anul acesta a fost una foarte dificilă. Cuvântul care ar defini-o – «frustrare», fiindca peisajul este uluitor, mașinile sunt mai mult decât spectaculoase, iar senzația cu care rămâi este că sigur se putea mai bine. Foarte greu să te hotărăşti asupra unei locaţii.

BMWPhotocamp, aşa cum am mai spus-o, este singurul eveniment dedicat fotografilor, ceea ce este ceva absolut ieșit din comun pentru o piaţă cum este cea din România. Noi, fotografii, nu suntem de obicei în prim-plan. Poate aşa este şi normal. Mă bucur însă să fac parte din proiectul ăsta”.