Test Drive BMW X7 M60i xDrive – Mai mare este și mai luxos

Cel mai mare SAV al mărcii oferă satisfacții pe măsură

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 07-01-2025

în: AutoWWW

Am mai testat X7 pentru paginile revistei LUXURY la generația anterioară și am fost impresionanți și atunci. Noua generație aduce un nou pachet M sport Pro, emblemele „BMW M 50  Years”, practic o echipare standard extinsă, motoare nou dezvoltate cu cea mai recentă tehnologie mild-hybrid 48 V, sisteme suplimentare de asistare a condusului, jante din aliaj uşor care măsoară până la 23 de ţoli (o premieră din fabrică pentru BMW) şi sistemul de control/operare iDrive de ultimă generaţie, care include ecran central curbat BMW şi sistem de operare BMW 8. Ce este mai important dincolo de toate aceste îmbunătățiri: se conduce și îți oferă aceleași satisfacții ca orice alt BMW, adică plăcerea condusului este mai prezentă ca niciodată.

Test Drive BMW X7 M60i xDrive

O impresie importantă: în ciuda dimensiunilor, mașina este agilă,elegantă și cool și, în continuare atrage toate privirile pe stradă și în parcare. Pănă nu deschizi uțile din spate sau portbagajul uiți mereu că ai șase locuri. Am fost cu mașina în weekend la o nuntă la malul mării și s-a dovedit a fi vehiculul ideal pentru a fura mireasa, au avut loc și domnișoarele de onoare, iar portbagajul a oferit spațiul ideal pentru toate navetele de băutură plătite de mire, în dulcea tradiție românească.

Test Drive BMW X7 M60i xDrive

Dar să revenim la plăcerea de a conduce. Pe autostradă, sub 100 de kilometri la oră, parcă stai pe loc. Să explic: mașina rulează atât de lin, de confortabil (mai ales în modul Comfort, dar și în cel Eco Drive), încât este o adevărată relaxare. Cum apeși pedala, monstrul se trezește, sălbatic pe Sport și doar fericit să zburde sau să asculte de comenzi în celelalte moduri. Mașina mi s-a părut încă și mai agilă față de generația anterioară. Și, practic, există o explicație științifică. Suspensia pneumatică adaptivă pe două punţi este combinată standard cu amortizoare controlate electronic pentru a oferi dinamica emblematică BMW, combinată cu un confort excelent în călătoriile lungi. Aveți acum noroc în viață: specificaţiile standard pentru noul BMW X7 M60i xDrive includ, de asemenea, direcţia integrală activă (cu punte spate directoare) şi sistemul Executive Drive cu stabilizare activă a ruliului. Ambele sunt disponibile ca opţiuni pentru modelele cu motorizări cu şase cilindri, la fel ca şi pachetul xOffrood. Recunosc, am mers și pe nisip, pe plajă – în zonă reglementată, practic o parcare imensă lângă restaurantul unui hotel, dar am ieșit și pe niște hârtoape cu noroi și bălți, totul a fost impecabil, parcă eram într-un vehicul utilitar sau militar de ultimă generație.

Test Drive BMW X7 M60i xDrive

Impunător la exterior, lux la interior

Girla luminată, adică în termeni corect tehnini „Iconic glow” este oferită în dotările standard pentru vârful de gamă BMW X7 M60i. Și ce efect de SF oferă seara și noaptea! Ți-e mai mare dragul s-o admiri, m-am dat jost din mașină de mai multe ori numai să fac poze și să filmez OZN-ul în întuneric. Acum, știu că mulți au obiecții cu noile faruri duble și întreaga parte frontală, eu personal cred că aceentuează și scoate în evidență caracterul vertical optic al designului mașinii. Nu poți fi trecut cu vederea pe drum, acesta este un fapt.

Test Drive BMW X7 M60i xDrive

Grupurile optice split îşi fac debutul la noul BMW X7. Elementele de lumini LED orizontale amplasate mai sus în partea din faţă găzduiesc luminile de poziţie, cele de zi şi semnalizatoarele. Unităţile LED situate sub ele, pentru faza scurtă şi cea lungă, dau impresia că se retrag în fundal prin carcasa întunecată şi poziţia adânc încorporată în spoilerul faţă şi ies în prim-plan doar atunci când sunt activate. Noile faruri LED cu funcţie matrix adaptivă, cu faza lungă cu efect antiorbitre şi distribuţie adaptivă a luminii, oferă acum şi funcţionalitatea de proiectoare de ceaţă faţă, cu lumină automată pentru vreme rea. În spate, blocurile optice super subțiri oferă un design tridimensional, care este întregit de bara cromată elegantă, aceasta fiind închisă sub un capac de sticlă, soluție extrem de elegantă, această bară conectând unitățile optice într-un design cu perosnalitate.

Test Drive BMW X7 M60i xDrive

 Luxul absolut este și în cockpit. Scaunele confort încălzite faţă sunt în echiparea standard. Avem parte de un panou de instrumente reporiectat, cu gurile de aerisire subţiri şi o bară de lumină ambientală inclusă standard în partea inferioară a planşei de bord a pasagerului, şi ecranul central curbat BMW aduc o notă modernă interiorului. Bara luminoasă inovatoare completează lumina ambientală. Iluminarea eficientă din spate cu ajutorul unităţilor LED şi a unui grafic care include inscripţia „X7” (sau sigla M la noul BMW X7 M60i xDrive) este un element care amplifică aura de exclusivitate din interiorul habitaclului. Maneta selectorului de viteze are, de asemenea, un design nou şi modern. Am remarcat climatizarea automată pe patru zone, volanul Sport îmbrăcat în piele, sertar nou de încărcare wirteless a telefoanelor, trapa panoramică Sky Lounge (din sticlă dar iluminată cu unități LED) sistemul de sonorizare Bowers & Wilkins Diamond Surround şi noul sistem Travel & Comfort pentru elemente de fixare în spătarele scaunelor faţă. Evident, ventilație și masaj la scaunele din față, ceea ce a făcut practic tot drumul un fel de sesiune de spa. Cei care vor comanda noul pachet Comfort, vor beneficia și pe scaunele din al doilea rând sau al treilea de scaune încălzite, precum și volanul și cotierele pentru primul rând de scaune.

Despre cea mai recentă tehnologie mild-hybrid 48 V vă pot spune doar atât: după un weekend de mers ca lumea pe tot litoralul, autostradă, aer condiționat, totul la maxim, am mai pus benzină de 100 de lei și parcă nu am consumat de toți banii aceștia. Sentimentul pe care îl ai când apeși frâna și vezi cum se încarcă bateria pentru motorul hibrid și își arată în bord și numărul de kilometri de autonomie cățtigați merită toți banii. Apropo, varianta testată are un cost total de 165 652 Euro, dintre care 35 290 sunt opțiunile. Și, da, merită toți banii pentru satisfacția, conforul și statutul pe drum oferite. Aveți mai mult de 2 copii? Alegerea este clară. Aveți un grup de prieteni cu care să mergeți la pescuit? Bifat. Sunteți ghid sau faceți transport de persoane? De ce să nu o faceți cu stil, în condiții de lux?