Luna trecută a fost anunțat faptul că actrița Dakota Johnson, muza designerului Alessandro Michele, îl urmează la Valentino, devenind ambasadoare globală de imagine a brandului. Johnson are o colaborare de lungă durată cu Michele, căruia i-a fost muză la Gucci pe durata anilor în care acesta a fost director de creație, ba chiar a devenit ambasador de imagine pentru Gucci în 2017, la doi ani după ce designerul a preluat cârma creativă a casei. După plecarea lui, Dakota a rămas fidelă brandului Gucci, însă acum că Alessandro Michele a devenit director de creație pentru Valentino, cei doi revin la colaborarea lor profesională.
În calitate de ambasador global de imagine, Dakota va face parte din campaniile publicitare Valentino și va purta pentru aparițiile sale publice ținute create de Alessandro Michele. Prima campanie Valentino a Dakotei este cea pentru colecția Valentino Cruise 2026, care se lansează astăzi.

„Nimic nu îmi aduce mai multă bucurie decât colaborările cu oamenii pe care îi iubesc, îi admir și îi respect”, a spus Dakota. „Sunt recunoscătoare și foarte fericită să mă alătur familiei Valentino. Alessandro este unul dintre oamenii care mă inspiră cel mai mult și mă simt onorată să lucrez din nou alături de el”.

În imaginile de campanie, realizate de fotografa Marili Andre, Dakota Johnson apare alături de o serie de alte figuri publice: Marisa Berenson, actriță și model; Tate McRae, cântăreață și dansatoare; Dev Hynes, cântăreț, compozitor și producător de muzică; Anne Imhof, artistă; Devon Teuscher, balerină. Toți aceștia apar pe lângă o suită de alte modele.

Campania este denumită „Nocturne”, dând tonul tematicii imaginilor – protagoniștii apar într-un decor retro, în interiorul unui spațiu care recreează aspectul unui apartament de lux în care aceștia sunt surprinși relaxându-se pe canapele din catifea, îmbrățișându-se în pat sau, în cazul Dakotei, stând pe podea și vorbind la telefon.

Alessandro Michele a menționat că imaginile de campanie au fost realizate în interiorul unui hotel, un „spațiu de tranziție prin excelență, unde intimitatea și anonimitatea coexistă și unde efemeritatea se transformă în permanență”.

„Există un moment, fix înainte de așternerea nopții, în care conștiința se pregătește să se predea. Este un spațiu blocat între două lumi, în care bariera dintre starea de a fi treaz și cea de a fi în inconștiența somnului începe să se estompeze. Lucrurile din jur capătă o aură mai soft, cuvintele își pierd greutatea, iar luminile încetează să mai judece realitatea. În această stare de suspensie, totul este orientat către o senzație de abandon în brațele visării. Campania ‘Nocturne’ își propune să ilustreze această stare.”, a explicat Alessandro Michele. „Fiecare cameră este fragmentul unui univers, populat de câte o existență anume. Vieți care trăiesc separat se întâlnesc pentru a lua parte la un ritual comun: gestul de a te abandona somnului, de a da drumul tensiunilor adunate peste zi și de a accepta liniștea nopții ca un sanctuar față de lumea din afară”.
Conceptul este continuat într-un clip ce însoțește fotografiile de campanie, regizat de Renell Medrano. În el, personajele apar plimbându-se pe coridoarele hotelului, intrând în camere, sau jucând jocuri de cărți, pe fundalul piesei „Nocturne In E Flat” a lui Frederic Chopin, interpretată de Angus Pendergast.