Dolce&Gabbana renunță la blănurile naturale pentru un viitor sustenabil

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 04-02-2022

în: Fashion

Dolce&Gabbana

Urmând modelul brandului Moncler, Dolce&Gabbana și-a confirmat angajamentul de a interzice blana în toate colecțiile viitoare și de a merge către un viitor mai sustenabil. Anunțul a fost foarte bine primit de către grupurile care militează pentru drepturile animalelor, precum In Defense of Animals (IDA), Humane Society International și Fur Free Alliance.

Chiar luna trecută, Senatul italian a votat în favoarea interzicerii creșterii creșterii animalelor pentru blana lor. Directorul de comunicații IDA Fleur Dawes a declarat că „utilizarea blănurilor provoacă cruzime extremă animalelor și apreciem eforturile Dolce&Gabbana de a stabili tendința de compasiune”.

Dolce&Gabbana

Anterior, Dolce&Gabbana a folosit blănuri de animale în modelele sale, dar acum optează pentru blana artificială mai mult ca niciodată. Casa de modă va continua să lucreze cu artizani  pentru a integra blana artificială, care este realizată în mod durabil din țesături sintetice și materiale reciclate – marca o numește „blană ecologică”.

Fedele Usai, ofițer de comunicare și marketing la Dolce&Gabbana, a afirmat că un viitor sustenabil în modă nu poate fi atins prin utilizarea blănii de animale.

„Întregul sistem de modă are o responsabilitate socială semnificativă care trebuie promovată și încurajată: vom integra materiale inovatoare în colecțiile noastre și vom dezvolta procese de producție ecologice, păstrând în același timp locurile de muncă și know-how-ul artizanilor, altfel în pericol de decolorare”.

În ultimii ani, mai multe case de modă de lux s-au alăturat acestei mișcări, cum ar fi Moncler, Gucci și Bottega Veneta. Celebrități precum Kim Kardashian West au trecut la blană artificială în 2019, iar Billie Eilish chiar a convins brandul american Oscar de la Renta ca apariția de la Met Gala din 2021 să nu includă blană naturală. Valul de sustenabilitate este de abia la început și ne așteptăm ca mai multe branduri să se alăture acestei cauze demne.