
Maison Margiela lansează Line 2, o inițiativă centrată în jurul colaborărilor creative și a experiențelor culturale. Spre deosebire de toate celelalte așa-numite „linii” ale brandului, toate numerotate între 0 și 22 și toate centrate pe obiecte tangibile, precum haine sau accesorii, în cazul acesta este vorba despre ceea ce labelul numește produse „intangibile”, mai exact colaborări artistice, de impact cultural.
Sistemul de numerotare al brandului Maison Margiela de la 0 la 22 a început încă de la lansarea primei colecții de modă feminină, în 1988. Aceasta a fost comercializată ca Line 1. Un deceniu mai târziu, s-a născut Line 10, colecția de modă masculină. Line 0 reprezintă colecțiile Artisanal sau, mai precis, divizia de haute couture a casei. Line 8 reprezintă colecția de optică, Line 12 este cea de bijuterie fină, iar 22 corespunde liniei de încălțăminte. Până în prezent, 2-ul nu fusese asociat niciunui proiect Maison Margiela.
Debutul Line 2 are loc în Seul, Coreea de Sud, sub forma unei instalații de artă menită să facă un statement important, care cimentează relația strânsă a casei de modă cu lumea artei și comunitatea culturală. Intitulat „Elsewhere, Rhema, Open Torso”, proiectul de debut al Line 2 este o colaborare cu artista vizuală Heemin Chung și cu sound designera Joyul. Instalația este o experiență senzorială care blurează granițele dintre modă, artă și mediul înconjurător. Prin intermediul sunetului și al imaginilor video, cele două artiste creează o junglă metaforică ce îmbie publicul să participe într-un joc al imaginației și să își exploreze propria creativitate.
Instalația este găzduită de flagship store-ul Maison Margiela din Seul între 3 și 28 septembrie 2025. Aceasta marchează însă numai începutul, Maison Margiela Line 2 luându-și angajamentul să dezvăluie, de-a lungul timpului, alte proiecte culturale.