Sunseeker aduce în prim-plan noua barcă rapidă Hawk 38 și voluminosul Project 8X, concomitent cu lansarea tehnologiei hibride MTU.
Producătorul britanic de ambarcațiuni, deținut de chinezii de la Wanda Group, a testat deja pe mare modelul Hawk 38, ce poate atinge o viteză maximă de 62 de noduri. Acesta va fi lansat alături de Project 8X în cadrul Festivalului de Yachting de la Cannes de anul viitor. Noile ambarcațiuni vor completa actuala gamă de modele Manhattan, Predator, Sport Yacht și Yacht a constructorului.
„Planul este să mărim investițiile în inovație și produse noi cu 50%, lucru menit să-i încânte atât pe consumatori, cât și pe angajații noștri”, a spus Andrea Frabetti, noul CTO al companiei.
Barca de înaltă performanță Hawk 38 este echipată cu două motoare Mercury 400R care au atins 69 de noduri pe mare în perioada de teste. Renumitul Fabio Buzzi, deținător a 43 de recorduri mondiale de viteză și a 55 de titluri mondiale, a realizat designul carenei în trepte. Italianul a mai colaborat cu Sunseeker în urmă cu aproape două decenii, la modelele XS2000 și XS Sport.
Dacă Hawk 38 semnifică o întoarcere a Sunseeker la originile sale caracterizate de performanță și întreceri, noul 8X va reprezenta pasul spre viitor al producătorului, care se concretizează în primul rând prin creșterea dimensiunii ambarcațiunilor.
Rezervoarele de combustibil și apă vor fi mai mari la noul model, iar autonomia lui 8X va fi mărită cu 20%. Pe punte va exista un cinematograf, iar zona de bar va fi una extinsă.
Totodată, compania urmează să lanseze anul viitor un nou model, practic primul iaht de producție proprie echipat cu tehnologia hibridă MTU care oferă operațiuni silențioase, zero emisii și niveluri scăzute ale vibrațiilor. Noul sistem va fi inclus în premieră pe modelul 161 Yacht, aflat în producție în Olanda și care va fi cea mai mare ambarcațiune din istoria Sunseeker.
Sistemul MTU oferă până la 40 de minute de propulsie și 120 de minute de electricitate la bord, pentru fiecare pereche de baterii instalată. Emisiile ambarcațiunii sunt zero.
„Într-o mașină, trăiești înăuntru. Pe un iaht, trăiești afară. Așadar, proprietarul unui iaht nu alege varianta hibridă doar pentru că vrea să fie perceput ca fiind prietenos cu mediul, ci fiindcă el efectiv trăiește și respiră în mediul înconjurător. Conștientizând importanța calității aerului și a apei în care înoată, tehnologia hibridă va deveni tot mai atractivă pentru client. Navigarea silențioasă este, de asemenea, atrăgătoare”, afirmă Frabetti.
Acesta adaugă că trendul hibridizării ambarcațiunilor își va continua parcursul ascendent, urmând tendințele din segmentul auto.
„Prima întrebare pe care clienții o pun acum se referă la autonomie, întrucât oamenii vor să petreacă cât mai mult timp la bord și nu vor să piardă jumătate de zi realimentând”, a conchis executivul.