Noul showroom SOHO Design propune soluții pentru arhitecți și designeri

Scris de Ovidiu Posirca
Publicat la data de: 19-08-2019

în: Art & Design
SOHO Design

SOHO Design a inaugurat recent primul său showroom din București în urma unei investiții de 80.000 de euro, la circa doi ani după deschiderea magazinului online. Cu o gamă extinsă de produse de design interior, compania vizează lansarea propriei linii de sisteme de iluminat, extinderea prezenței la nivel național și dezvoltarea relației cu comunitatea de designeri și arhitecți, spune Mehmet Hortoglu, director general SOHO Design.

SOHO Design

Cum ați decis să dezvoltați showroom-ul SOHO Design și cât ați investit în locație?
Ideea a venit, în principiu, în urma feedback-ului primit din partea clienților în prima fază, când proiectul era axat doar pe comerț online. După ce am reglat tot ce înseamnă back-end, front-end la site, furnizori și așa mai departe, în urma campaniilor și a conversiilor, ne-au sosit foarte multe propuneri din partea clienților de a avea un magazin. Majoritatea lor au vrut să și vadă produsul înainte să-l cumpere. Din acel moment am început să mă gândesc oarecum, într-un mod fictiv, să-mi creez scenariul acesta. Ideea a pornit foarte serios în septembrie 2018, atunci am început căutări, vizionări de spații.

SOHO Design

Într-un final, în noiembrie 2018, am semnat contractul de închiriere pentru locația din Bulevardul Ștefan cel Mare. Cred că este o zonă bună, unde ne avantajează și vadul. Este singura arteră de pe această porțiune a bulevardului care are și parcare publică, ceea ce este un avantaj. Suntem limitați oarecum de dimensiunea spațiului, nu am reușit să expunem chiar o bună parte din toate modelele pe care le avem, dar am încercat să expunem câte ceva din fiecare stil.

Toată amenajarea a durat cam patru-cinci luni, iar investiția se ridică la o valoare de aproape 80.000 de euro. Ne-am asumat-o de la bun început pentru că am vrut să creăm ceva diferit, chiar dacă este spațiul mai mic, să evidențiem conceptul SOHO mai degrabă decât produsele. Cred că am reușit acest lucru și se văd culorile noastre, stilul pe care îl abordăm. Din acest punct de vedere, am reușit să facem o treabă destul de bună.

Oficial, magazinul s-a deschis pe 28 aprilie, iar prima lună de funcționare o consider mulțumitoare din punct de vedere al cifrelor, poate chiar puțin peste așteptările noastre. Se simte un potențial destul de promițător.

SOHO Design

Cum ați gândit partea de design a showroom-ului?
Brandul SOHO Design are fix doi ani, iar tot designul a fost în principiu implementat de către Creativ Interior, o companie de design cu care noi am mai colaborat și în trecut. Eu am fost destul de sigur că ei ar putea să ne pună în realitate tot conceptul. Practic, ideea principală pe care am încercat să o dezvoltăm în showroom este de a oferi cât mai mult spațiu în volum.

De aceea am renunțat la bună parte din plafon, am încercat să-l facem cât se poate de simplu, în același timp să punem în evidență și culorile brandului. Produsele pe care le-am ales pentru showroom sunt oarecum în temă cu tot conceptul brandului în sine. Am mers foarte mult pe materiale naturale, adică lemn, am lăsat foarte vizibil, într-un mod foarte natural, betonul. Elementele de mobilier, din punct de vedere al culorilor, cât se poate de pastel și deschise, astfel încât să nu bulversăm mintea clientului, ci să facilităm o atmosferă zen.

Cum abordează SOHO Design comunitatea de specialiști din România?
Mă gândesc să-i apropiem prin implicarea în brandul nostru. Cam acesta este conceptul – de la anumite evenimente pe care le vom organiza în acest an, chiar în showroom, la workshop-uri, la anumite excursii în afara țării la furnizorii noștri sau la furnizori noi pe care să-i abordăm împreună. Totul ca să-și facă o idee despre produse și calitatea pe care noi o promovăm. Avem astfel de planuri deja concepute și sper ca până în luna octombrie să avem deja câteva evenimente și workshop-uri împreună cu arhitecții la noi în showroom.

Cum vedeți dezvoltarea SOHO Design în următorii trei-cinci ani?
Un pas foarte probabil în viitorul apropiat este deschiderea unui nou magazin sau extinderea magazinului existent. Avem nevoie de mai mult spațiu. Practic, acest showroom va rămâne mai mult o zonă de inspirație, pentru workshop-urile arhitecților, când vom deschide celălalt magazin. Căutăm un spațiu de minimum 800 de metri pătrați în București. Suprafața din actualul showroom este de 220 de metri pătrați.

De asemenea, vrem să inaugurăm o nouă platformă de comerț online destinată doar produselor de iluminat, pe care sper să o inaugurăm în septembrie. În principiu, vizăm și dezvoltarea pe plan național după ce deschidem încă un showroom în București. Mă gândesc că orașe precum Cluj-Napoca sau Constanța ar fi opțiuni destul de bune pentru noi. Aș vrea să ajungem la o cotă de piață bună în România și poate ulterior să ajungem și în afara granițelor.

Puteți oferi soluții complete pentru clienții care vin în showroom?
Pentru clienții care doresc niște amenajări, care vor să schimbe efectiv bucătăria, zona de living sau dining de la zero, avem câțiva designeri cu care colaborăm foarte strâns și îi putem ajuta astfel. Fără niciun cost de proiectare, totul fiind in-house. Le putem aduce anumite randări, propuneri reale conform măsurătorilor.

Galerie Foto

The Grand Avenue - The home of Exclusive Brands