Irina & Olga Sundukovy: „Un hotel de lux are un design grozav, cu idei noi și un element îndrăzneț”

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 01-02-2023

în: Art & Design

Sundukovy

Gemenele Irina și Olga Sundukovy sunt fondatoarele celebrului studio de design și arhitectură Sundukovy Sisters sau, mai simplu, S+S. Talentate și extrem de muncitoare, cele două surori au cucerit mapamondul cu ideile lor inovatoare și cu poveștile spuse prin design. Irina și Olga au câștigat nenumărate premii, printre care Gold Key Awards for Excellence in Hospitality Design pentru cel mai bun lobby și cel mai bun restaurant Casual Dining, dar și Gold Key Designer of the Year în New York. De asemenea, surorile Sundukovy sunt experți în cadrul reputatului Council of Experts of Interior Design and Architecture Environment și sunt adesea invitate să jurizeze gale de premii internaționale în design și arhitectură.

Ce v-a determinat să deveniți designeri hotelieri?

Designul de interior este pasiunea noastră. Am început prin a proiecta interioare de apartamente pentru majoritatea oamenilor înstăriți din Rusia. Însă, la un moment dat, am realizat că această nișă nu ne mai caracterizează și că ne dorim să facem o schimbare. Întotdeauna ne-am dorit să inspirăm oamenii și să îi facem fericiți, așa că am început să lucrăm cu spațiul public și am înțeles că aceasta este nișa noastră și că astfel putem face o mulțime de oameni fericiți. Așa că ne-am oprit definitiv din a proiecta interioare private. Mai întâi am început să lucrăm cu restaurante, dar a apărut oportunitatea de a lucra și la designul spațiilor de hotel și am acceptat provocarea. De atunci am realizat o mulțime de proiecte în această zonă.

Care este diferența dintre designul de restaurant și designul hotelier?

Atunci când proiectăm restaurantele este ca și cum am construi clientela, publicul restaurantului. Dar atunci când proiectăm interiorul unui hotel știm exact care este publicul-țintă, care sunt clienții noștri din întreaga lume. Fie că sunt turiști internaționali sau locali, scopul nostru este întotdeauna de a face oaspeții fericiți.

Sundukovy

Cum vă alegeți furnizorii? Aveți cerințe speciale?

Mereu căutăm furnizori care ne pot oferi o calitate premium la un preț bun. De obicei este un efort de echipă și noi avem o echipă în cadrul studioului care încearcă să găsească cea mai bună soluție pentru fiecare proiect.

Ce factori speciali trebuie să luați în considerare atunci când creați spații hoteliere?

În primul rând trebuie să delimităm spațiul public și camerele. Și există două tipuri de hoteluri. În prezent, acestea acordă o mare atenție spațiului public pentru a-l face să fie plin de viață, pentru a atrage mai multă lume, nu doar oaspeți ai hotelului, ci și localnici. Actualmente, noi încercăm să concepem lobbyul ca un spațiu multifuncțional în care se pot desfășura activități tot timpul. Dar depinde de obiectivul hotelului, dacă vorbim despre un loc unde să te refugiezi, care să-ți ofere intimitate, sau despre un loc care să te inspire și să-ți ofere experiențe noi. Nouă ne place să oferim oaspeților noștri experiențe inedite în toate spațiile hotelului, fie că vorbim de lobby, de bar, de Spa, de restaurant sau de camerele propriu-zise. Suntem fericite atunci când oaspeții au un sentiment de uimire și descoperă lucruri la care nu s-ar fi așteptat.

Care este partea cea mai grea în meseria voastră?

Probabil că partea cea mai grea este să ne aducem ideile la viață. Atunci când construiești hoteluri, trebuie să realizezi machete de camere și să ai în vedere calitatea lucrurilor pentru diferite spații. Aceste machete se construiesc cu aceleași documentații și există cel puțin trei camere diferite.

O altă parte dificilă a muncii noastre este verificarea calității de la început până la sfârșit și pentru toate spațiile. Trebuie să ne asigurăm că părțile ascunse ale hotelului asigură aceeași calitate ca și spațiile publice.

Sundukovy

Ce vă inspiră în realizarea designului hotelier?

Ne place să spunem povești prin munca noastră. Întotdeauna încercăm să aflăm care este cea mai interesantă poveste a locului, dar nu poți spune același lucru pentru toate hotelurile dintr-un anumit oraș. De aceea trebuie să verificăm și să săpăm mai adânc în istorie și să amestecăm povestea nu numai a orașului, ci și a locului, a clădirii, încercând să spunem o poveste nouă care se bazează pe istorie, pe cultura locală.

Cum arată o locație de lux în opinia voastră?

Există o mulțime de tipuri de lux. Există luxul spațiului, există luxul calității materialelor, există un lux al ideilor grozave, care este și unul dintre cele mai importante. Nu trebuie să fie un interior realizat într-un stil istoric sau clasic pentru a spune că acesta este unul de lux. O locație de lux poate fi caracterizată prin materiale grozave, un design grozav, spații interesante. De asemenea, un hotel poate oferi luxul unei noi experiențe, un pat foarte confortabil, perne de calitate. Din punctul nostru de vedere, un hotel de lux are un design grozav, cu idei noi și un element îndrăzneț. Iar dacă în urmă cu 20 de ani luxul însemna clasic, acum clienții iubesc noul și modernul. În ziua de azi sunt și clienți foarte tineri care știu să trăiască luxul, să călătorească, să se distreze și cer ceva interesant, ceva modern, ceva de lux. Au bani și vor să își trăiască viața. Așa că, astăzi, luxul este distractiv.

Sundukovy

Care este cea mai recentă tendință în designul hotelier?

În designul hotelier nu există un anumit trend sau alb și negru, există curcubeu. Tendința pentru designul artistic este designul atemporal. Cu un design îndrăzneț poți face hotelul să fie în tendințe o lungă perioadă de timp. Atunci când folosești designul artistic, nu poți folosi cele mai recente tendințe. Noi întotdeauna încercăm să evităm trendurile, pentru că atunci când construiești hoteluri trebuie să gândești cu 15 ani înainte. Dar suntem de părere că în zilele noastre, după pandemie, lumea călătorește mai rar și preferă o ședere mai lungă. Așa că, în ziua de astăzi, trebuie să ne gândim la camere mai confortabile și mai liniștite, dar cu un design foarte frumos și interesant.

Cum ați defini succesul?

Succesul este atunci când te trezești în fiecare dimineață cât se poate de fericit și munca ta îți aduce bucurie.

La ce proiecte lucrați în prezent?

Avem proiecte foarte interesante. Tocmai am terminat Raffles în St. Petersburg și acum lucrăm la MGallery din Nairobi, care este inspirat din istoria familiei proprietarilor, aceștia având afaceri cu pietre prețioase. Deși am realizat un design predominant alb, am adăugat accente strălucitoare, care să reflecte afacerea familiei. Ne place acest brand pentru că ține cont de istorie și de poveste.

De asemenea, lucrăm la Sofitel din Benin, unde clientul nostru este chiar președintele țării, și mai avem proiecte în Bangkok, Vietnam și în Dubai pentru Four Seasons.