Cu un adevărat apetit pentru rafinament și o pasiune înnăscută pentru arta parfumului, Marc-Antoine Barrois străbate frontierele inovației și eleganței în lumea luxului olfactiv. Tilia, noul parfum al brandului, ne invită într-o călătorie ce se întrepătrunde cu natura și subtilitatea, descoperind esența pură a fericirii simple, transpusă în note delicate și rafinate. Într-un interviu în exclusivitate, Marc-Antoine ne-a introdus în universul său înmiresmat și ne-a dezvăluit care este inspirația din spatele ultimului său parfum, dar și relația sa cu parfumurile.
Felicitări pentru lansarea noului parfum! Ce ne poți spune despre inspirația din spatele Tilia și ce anume diferențiază acest parfum de creațiile tale anterioare?
Îți mulțumesc! Inspirația din spatele Tilia a pornit din dorința de a ne provoca pe noi înșine și de a trece de la parfumul pe bază de piele la ceva diferit – astfel am ales direcția florală. În timp ce lucram la el, floarea de mătură scoțiană și floarea de tei mi-au adus senzația de vară și l-am conceput astfel încât să transmită emoția fericirii simple de care cred că avem foarte multă nevoie în zilele noastre!
Care au fost elementele sau experiențele-cheie care au influențat dezvoltarea acestui parfum?
Unul dintre elementele-cheie care au influențat acest parfum este dragostea noastră pentru natură și poezia florilor proaspete și delicate.
Care sunt notele de bază ale noului parfum și cum se îmbină ele pentru a crea o experiență olfactivă unică?
Aducerea laolaltă a ingredientelor este partea parfumierului Quentin Bisch, dar pot să vă spun că pentru acest parfum a creat un acord minunat de tei, care evocă cele mai frumoase amintiri pe care le am în legătură cu floarea de tei. Floarea de mătură vine cu o prospețime tonică, în timp ce iasomia sambac și heliotropul conferă o senzație caldă și luminoasă. Baza de Ambrofix și Georgywood adaugă un rafinament lemnos și un accent difuz de lungă durată.
Colaborarea ta cu parfumierul Quentin Bisch este una îndelungată. Care este particularitatea parteneriatului vostru care continuă să dea naștere unor parfumuri atât de speciale?
Ingredientele-cheie ale colaborării noastre fructuoase sunt încrederea și plăcerea de a lucra împreună. Iar acestea ne ajută să creăm parfumuri unice și să avem rezultate impresionante.
Cum se desfășoară procesul de creație între tine și Quentin Bisch atunci când dezvoltați un nou parfum? Au existat provocări sau momente de revelație deosebite cu care v-ați confruntat în timpul creării acestui parfum?
Crearea acestui parfum a fost mai ușoară comparativ cu altele. În formula inițială a parfumului ne gândeam la altă rețetă și la alte flori, dar Quentin Bisch a venit cu această compoziție de tei plus mătură scoțiană de care m-am îndrăgostit imediat. Acesta a fost punctul de plecare și tot ce a trebuit să facem a fost să transformăm această combinație de arome într-un parfum.
Ce anecdote personale sau momente memorabile au inspirat crearea Tilia?
Venirea copiilor în familia noastră în ultimii doi ani m-a făcut să mă concentrez pe momentele simple. Mi-am dat seama cât de importante sunt aceste clipe, iar prin noul parfum mi-am dorit să transmit acest lucru. Astfel a devenit sursa de inspirație care stă la baza Tilia și mi-a făcut o deosebită plăcere să lucrez la noul parfum.
Parfumurile tale evocă adesea un sentiment de eleganță și rafinament. Cum îți imaginezi că vor integra oamenii acest nou parfum în viața lor și ce emoții sau amintiri speri să le stârnească?
Tilia înseamnă fericire simplă… O fericire simplă, cu un sentiment de eleganță, așa cum evocă filme precum „Call Me by Your Name”.
Cu Tilia, urmăriți să surprindeți simplitatea și optimismul zilelor fericite. Cum crezi că rezonează acest parfum cu consumatorii, în special în lumea de astăzi?
Cu ceea ce se întâmplă în ceea ce privește conflictele din întreaga lume? Cred că este ceea ce își doresc mulți oameni! Pace și momente simple. Mi-aș dori să pot oferi pace.
Tilia este primul dintr-o constelație de parfumuri florale. Ne putem aștepta la note similare în cazul viitoarelor lansări?
Da, bineînțeles – am lucrat la alte compoziții și esențe florale cu diferite tipuri de flori. Însă momentan nu avem nimic finalizat, așadar nu pot spune când va apărea următorul parfum sau ce note de bază va avea.
Într-o industrie în care tendințele evoluează în mod constant, cum reușești să găsești un echilibru între a rămâne fidel identității brandului tău și în același timp să inovezi și să satisfaci dorințele publicului?
Luxul meu este să fac ceea ce-mi place și ceea ce vreau. Sunt de părere că, întotdeauna, clienții mei vor prefera să aștepte un parfum excepțional în loc să aibă o mulțime de noutăți medii. Oricum, mulți dintre clienții mei sunt deja încântați de unul dintre parfumurile mele existente.
Sustenabilitatea și aprovizionarea etică devin din ce în ce mai importante în industria parfumurilor. Ce ne poți spune despre eforturile pe care le-ai făcut pentru a te asigura că parfumurile tale se aliniază acestor valori?
În magazinele noastre este menționat faptul că oferim „produse excepționale, sincere și prietenoase”. Aprovizionarea etică și compoziția prietenoasă cu mediul reprezintă una dintre preocupările mele principale de ani de zile. Ne procurăm toate produsele de pe plan local, producem fără ambalaje din plastic și ambalajele noastre sunt complet reciclabile. De asemenea, lucrăm cu persoane cu dizabilități pentru a pune fiolele în cutii și colaborăm cu organizații caritabile care oferă un loc de muncă femeilor ce nu au lucrat niciodată, pentru a le ajuta să intre din nou în sistem. În plus, parfumurile noastre sunt compuse fără conservanți sau filtre UV controversate. Multe alte mici acțiuni mă fac să fiu foarte mândru de compania mea.
Cum continui să inovezi și să te autodepășești cu fiecare nouă lansare de parfum?
Suntem conștienți de faptul că suntem o companie mică și independentă, așa că fiecare nouă lansare este o oportunitate de a ne îmbunătăți, de a face mai bine, adesea în ceea ce privește reglementarea, dar și în ceea ce privește ambalajul.
Care este relația ta personală cu parfumurile și ce rol crezi că joacă acestea în îmbunătățirea experiențelor cotidiene?
Pentru mine, parfumul este un accesoriu esențial… este o semnătură olfactivă. Port B683 de șapte ani! Îmi place ideea că unii oameni se vor gândi la mine atunci când vor întâlni pe cineva care poartă parfumul meu. De exemplu, când simt Arpège de la Lanvin pe stradă, urmăresc persoana respectivă câțiva metri și mă gândesc la bunica mea.
Privind în viitor, ce anume te încântă cel mai mult în legătură cu viitorul casei Marc-Antoine Barrois și al industriei parfumurilor în general?
Visul de a fi actorul unei industrii mai performante. Trebuie să o schimbăm pentru a fi mai prietenoasă cu planeta. Este interesant să vezi cum afacerea crește și cum putem oferi mai mult înapoi.
Finalmente, ce urmează pentru Marc-Antoine Barrois Perfumes? Există proiecte sau colaborări viitoare pe care le poți împărtăși cu noi?
2024 a început cu un proiect uimitor: tocmai am deschis un nou magazin în Paris, 14 Rue du Faubourg Saint-Honoré, chiar în mijlocul Triunghiului de Aur. Dar ce este special aici este faptul că e aceeași adresă unde eu mi-am început cariera acum 20 de ani. Este o poveste de vis pentru mine!
Colecția de parfumuri Marc-Antoine Barrois se găsește în exclusivitate în magazinele Beautik Haute Parfumerie sau pe site-ul www.beautik.ro.