
Într-o tranzacție de referință ce evidențiază fuziunea tot mai profundă dintre aviație și stilul de viață de lux, L Catterton – firma de investiții private axată pe consumatori, susținută de Bernard Arnault și afiliată grupului LVMH – a oferit o investiție de capital de 800 de milioane de dolari în Flexjet, al doilea cel mai mare operator de avioane private din lume. Aceasta este cea mai mare infuzie de capital din istoria aviației private, semnalând o schimbare strategică spre oferirea unor experiențe profund personalizate și exclusiviste la bord.
Investiția, anunțată de Flexjet în această săptămână, va sprijini nu doar extinderea globală a companiei, ci și dezvoltarea ofertei sale de lux atent curatoriate – de la interioare personalizate ale avioanelor, la evenimente exclusive și viitoare colaborări cu branduri de lux. Implicarea L Catterton deschide ușa unor sinergii unice cu cele 24 de branduri din ecosistemul LVMH, pregătind terenul pentru o fuziune între călătoriile private și moda de lux.
„Parteneriatul cu L Catterton ne oferă o oportunitate rară de colaborare în domenii precum analiza comportamentului consumatorului, strategii de brand și livrarea produselor de lux,” a declarat Kenn Ricci, președintele Flexjet. „Nu ne dorim să fim cei mai mari, ci cei mai deosebiți – oferind o experiență de aviație cu adevărat boutique.”
Alți participanți în runda de investiții includ afiliați ai KSL Capital Partners și Grupul J. Safra. Din totalul de 800 de milioane, 200 de milioane vor fi direcționate către acționarii existenți ai Flexjet, iar restul va fi investit în infrastructură și inițiative de dezvoltare strategică. Acestea includ construirea a 11 terminale private, extinderea facilităților de întreținere și îmbunătățirea operațiunilor globale – printre care se numără și un centru de comandă de 50 de milioane de dolari și o academie de instruire la Aeroportul Farnborough.
Bazată pe modelul proprietății fracționate, Flexjet a crescut constant alături de competitori precum NetJets, beneficiind de cererea sporită pentru zboruri private în timpul pandemiei. Astăzi, compania operează o flotă de peste 300 de aeronave, inclusiv Embraer Praetor 500 și 600, și Bombardier Challenger 350 și 3500. Expansiunea internațională continuă cu un nou terminal planificat lângă Londra în 2026.
Colaborarea cu L Catterton nu se limitează doar la capital. Sunt în desfășurare discuții pentru ediții limitate precum o experiență de cabină tematică LVMH sau acces exclusiv la produse de lux – inclusiv articole Louis Vuitton disponibile doar pentru clienții Flexjet.
„Personalizarea nu înseamnă producție de masă,” a subliniat Ricci. „Înseamnă unicitate – să faci unul sau două lucruri care nu pot fi replicate.”
Programul Red Label al Flexjet, lansat în 2015, a poziționat deja brandul ca promotor al individualității: fiecare avion din program are un interior unic, diferit de celelalte din flotă. Prin acest nou parteneriat, Flexjet își propune să ducă această filozofie mai departe, transformând aviația privată într-o poartă de acces către cele mai rafinate expresii ale luxului.
„Flexjet întruchipează abordarea noastră de pionierat pe segmentul de categorie,” a declarat Scott Dahnke, co-CEO global al L Catterton. „Istoria lor este una de inovație continuă în serviciul așteptărilor în evoluție ale clienților – exact ceea ce credem că definește viitorul luxului.”
Pe măsură ce aviația privată evoluează de la comoditate la stil de viață curatoriat, investiția L Catterton validează strategia Flexjet: nu de a urmări dimensiunea, ci de a redefini standardul de excelență în aer.