Despre tainele succesului târgului V for Vintage, cu Laura Călin

Scris de Luxury
Publicat la data de: 20-04-2017

în: Fashion

Laura Călin este creatoarea celui mai important eveniment ce adună designerii români și colecționarii de piese vintage, V for Vintage, a zeci de evenimente conturate și organizate, zeci de mărci feminizate în decursul carierei sale în PR, cu implicare, pasiune și multă muncă. Laura este, totodată, unul dintre bloggerii veterani din România. Pasiunea pentru frumos i-a îndemnat întotdeauna pașii – așa a fost inspirată să creeze V for Vintage ca eveniment de referință ce promovează designul românesc și cultura vintage. Laura Călin este o persoană care acceptă provocările, iar acest lucru a făcut-o să ne vorbească despre pasiunea ei și despre ce înseamnă pentru ea V for Vintage.

Ce reprezintă pentru tine proiectul V for Vintage și cum anume ar trebui să fie acesta privit de către vizitatori?
V for Vintage este cel mai longeviv târg de design românesc contemporan şi cultură vintage din ţară, primul şi cel mai mare atât ca expunere, cât şi ca număr de vizitatori.

Bineînţeles, aceasta este definiţia oficială sau promisiunea poziţionării care descrie personalitatea proiectului. Însă adevărul este că V for Vintage este mult mai mult decât o simplă definiţie pe care o spunem în cadrul interviurilor de dragul etichetelor şi mai mult decât un happening în oraş. V for Vintage este un proiect antreprenorial, o planşă colaborativă, un loc de experimentare, o pauză de la fast fashion, o conectare la contemporan, un playground al designerilor, un loc în care facem schimb de know-how, un social event care ne încurajează să luăm pulsul unei industrii şi un sharing hub de trenduri şi tendinţe.

V for Vintage este un eveniment cu tradiţie, un pionier, iar datorită iniţiativelor pe care le-am demarat de-a lungul ultimilor nouă ani sub aceeaşi umbrelă, a devenit un conector al iniţiativelor locale în materie de design şi cultură vintage.

Proiectul V for Vintage are o istorie de nouă ani, iar în fiecare an reușiți să îl reinventați și să abordați idei noi. Ce anume aduceți nou în acest an pentru a vă menține la standardele cele mai înalte?
La ediţia a 18-a ne concentrăm pe îmbunătăţirea experienţei de târg prin investiţii tehnice şi parteneriate. Comunitatea noastră este una activă şi vocală, ne-am educat publicul să participe prin feedback, noi implementăm, apoi testăm împreună, iar variantele câştigătoare ridică constant standardul organizatoric.

Cea mai mare provocare este şi va fi mereu să ne reinventăm. Fiecare ediţie V for Vintage are o altă tematică ce se regăseşte în colecţiile capsulă ale expozanţilor şi în conceptul ediţiei: denumire, comunicare, decor, activări speciale, asocieri etc. Totul e făcut să maximizeze experiența vizitatorului, să îl ducă într-un loc în care designul vestimentar, bijuteria de autor, accesoriile, vintage-ul autentic şi designul de obiect sunt într-un mix complet, menit să ducă mai mult în zona artistică, dar cu o latură pragmatică.

După cum știm, vintage nu înseamnă doar vintage, înseamnă istorie, dar și încărcătură emoțională. Cum reușiți să transmiteți acest lucru consumatorilor?
Ne place să mixăm trecutul cu prezentul, piesele vintage cu designul contemporan. Istoria pieselor vintage dă savoare prezentului. Aducând vintage într-un târg unde predomină tinerii designeri, reuşim să creăm un melanj armonios, experiența unui shopping alternativ, o provocare a realităţii.

Care sunt motivele pentru care oamenii ar trebui să aleagă produsele vintage?
Pentru unicitate, pentru istoria pe care o poartă fiecare piesă, pentru că poate să dea acel „je ne sais quoi” celei mai simple ţinute.

Care e raportul ideal între vintage, old school, (re)interpretare, îndrăzneală, experiment şi atenţie pentru detalii? Există un raport ideal între aceste elemente atunci când vrei să generezi valoare?
Nu există o rețetă perfectă, viziunea diferită a fiecărui designer, background-ul lui, experiența în joaca cu materialele și culorile și chiar felul în care își trăiește viața personală este ceea ce creează valoare.

Atunci când cumperi o rochie, nu cumperi doar o bucată de material, cumperi experiența unui designer și modul lui unic de a privi lumea din jur, viziune care se poate intersecta cu a ta sau nu. Valoarea înseamnă timp investit, cunoaștere, implicare și pasiune.

După cum se știe, V for Vintage este unul dintre cele mai mari târguri de design contemporan și cultură vintage. Având în vedere acest lucru, care a fost sursa inspirației ce a dus proiectul pe culmile succesului?
V for Vintage a fost primul târg de design românesc și vintage autentic din România – a adus termenul „vintage” către publicul larg, a creat un spațiu pentru creativitate și inovație și, în scurt timp de la apariţie, a ajuns cel mai mare târg de design românesc şi cultură vintage de la noi.

Fiecare ediție V for Vintage a avut o tematică nouă, a promovat designeri fresh, interesanți și colecții dedicate, a fost mereu un loc al creativității reale și, de asemenea, un loc în care lumea s-a simțit bine, confortabil, un eveniment în care atmosfera a fost mereu un element esențial.

Dacă ar fi să sumarizăm cei nouă ani de V for Vintage şi să privim sursa inspiraţiei acum, ajunşi la cea de-a 18-a ediţie, aş spune pasiune, creativitate şi hard work. Inspiraţia vine din bucuria de a trăi conştient şi asumat, din dorinţa de a ne depăşi status quo-ul.

www.vforvintage.ro