Bijuteria de pe Bulevardul Magheru strălucește din nou!

Scris de Luxury
Publicat la data de: 13-04-2020

în: Travel
lido

Dacă în ultimul an ați avut drum pe Bulevardul Magheru din București, cu siguranță nu ați putut rata grandoarea unei clădiri care pare că emană istorie prin toți porii ei. Vorbim, desigur, despre hotelul Lido by Phoenicia, emblema interbelică a Bucureștiului, care la începutul anului trecut și-a redeschis porțile, după aproape un deceniu în care a stat, din păcate, închis și abandonat.
Cel care a pariat pe acest proiect este investitorul de origine libaneză Mohammad Murad, președintele Grupului Phoenicia, cel mai mare lanț hotelier din România. Acesta a închiriat clădirea de la moștenitorii proprietarului de drept, Constantin Angelescu, pe o perioadă de 15 ani, cu drept de cumpărare.

Monumentul Bucureștiului de altădată
Încă de la intrare, Palatul Lido îți taie respirația. Vara, toate balcoanele sunt decorate cu jardiniere pline de mușcate roșii, asemenea hotelurilor pariziene cu ștaif, iar noaptea, fațada luminată scoate în evidență elementele arhitecturale, dându-i clădirii un aer de muzeu.
Odată ce pășești în interior, intri într-o lume fascinantă care combină atât de frumos interbelicul cu modernul și care te duce cu gândul la cele mai luxoase hoteluri ale lumii. Întregul lobby este plin de artă și culoare. Aici există un pian de mare valoare și o bibliotecă, unde poți merge să alegi o carte de care să te bucuri pe durata șederii tale la Lido.
Hotelul, clasificat acum la 4 stele, are 115 camere, dintre care 18 apartamente și un apartament prezidențial, care surprinde prin dimensiunile sale impunătoare. Camerele au fost proiectate într-un stil similar, dar niciuna nu seamănă în totalitate cu cealaltă. Mobilierul este de diferite forme, culori și inspirații, iar decorațiunile sunt, de asemenea, diferite. Arhitecții și designerii implicați în acest proiect au dorit să păstreze aerul rafinat al vechiului Lido, care, să nu uităm, a fost un simbol al rafinamentului din Micul Paris. Așa se face că s-au păstrat elemente de valoare, cum sunt ușile din lemn ale camerelor, marmura din lobby, tavanele din două apartamente, care par broderii din ipsos, dar și casa liftului, originală, din 1930, pe care investitorul libanez le-a recondiționat.

Visul din studenție devenit realitate
După o investiție de aproape șase milioane de euro și o renovare care a durat un an și jumătate, Mohammad Murad a reușit ceea ce și-a propus: să îi readucă Palatului Lido splendoarea de altădată. „Încă de pe vremea când eram student, de fiecare dată când treceam prin fața hotelului Lido, îmi închipuiam cum ar fi ca într-o zi să fie afacerea mea. Era și este o clădire cu o arhitectură deosebită și îmi plăcea de pe atunci să o admir. Proiectul Lido nu se oprește însă aici, cu siguranță! Dorim să ne extindem și să finalizăm și piscina. Țin foarte mult la acest proiect, pentru că știu că foarte mulți români sunt legați de Lido și mai ales de piscina Lido, care este și va rămâne un simbol pentru București. Este prima piscină cu valuri din Europa de Est și este foarte important să o readucem la viață, pentru toți cei care au amintiri ce îi leagă de acest loc special din București, care, în perioada lui de glorie, atrăgea cele mai mondene și luxoase petreceri din Micul Paris”, spune Mohammad Murad.
De curând, în portofoliul Phoenicia a intrat și Brands’War, un fashion outlet în care poți găsi cele mai mari branduri, la prețuri excelente. Mohammad Murad nu a stat pe gânduri și, în urmă cu câteva luni, a deschis în incinta hotelului Lido un astfel de magazin, reușind astfel să îi dea acestuia un plus de valoare.

Patrimoniul României merită salvat!
Investitorul libanez dorește să readucă la viață toate valorile turistice ale României, lăsate în degradare. În 2016 a achiziționat complexul Amfiteatru-Panoramic-Belvedere din Olimp, iar vara aceasta se pregătește să îl inaugureze. Din păcate, acest complex, care are o istorie bogată și care pe vremuri concura cu cele mai importante destinații europene, a fost lăsat de izbeliște, iar Murad dorește să-i readucă faima de altădată. „Turismul nu se poate face doar cu bani și în jurul unor calcule, turismul se face cu implicare directă, iar eu exact asta fac”, adaugă acesta.
Mohammad Murad a venit în România în 1982, din Liban, ca să studieze medicina și a ajuns după 30 de ani să fie cel mai mare investitor din turismul românesc.

The Grand Avenue - The home of Exclusive Brands