Claude Monde, Monet, a făcut o vizită la Veneția pentru a produce o serie de 37 de picturi. Și, în timp ce artistul nu s-a întors niciodată în oraș, una dintre lucrările sale emblematice – Le Grand Canal et Santa Maria della Salute, se va întoarce în țara italiană înainte de a trece sub ciocanul la Sotheby’s.
Reprezentarea intens colorată a Bazilicii Santa Maria della Salute, care oferă iluzia ei plutind pe canal va face, de asemenea, parte dintr-o expoziție de o zi de la Palatul Gritti, după cum a raportat casa de licitații.
Nu a fost în ochii publicului de 35 de ani și va fi expusă în oraș pe 17 aprilie pentru a marca începutul Bienalei de la Veneția din acest an, unul dintre cele mai mari evenimente din lumea artei. Comentând despre aceasta, Julian Dawes, șeful departamentului de artă impresionistă și modernă la Sotheby’s, a spus:„A obține o piesă atât de semnificativă a lui Monet este un eveniment major, indiferent de subiect, dar acesta de la Veneția este deosebit de special. Majoritatea picturilor sale din Veneția se află în colecții de muzee… este o raritate extremă.Văzând pictura în realitate este singura modalitate de a o experimenta. Intensitatea culorii, electricitatea paletei este atât de perfect aliniată cu ceea ce caută oamenii pe piața actuală. Se simte contemporană, nervoasă și relevantă… Lucrarea vorbește de la sine. Nu trebuie să spui nimic.”
„Le Grand Canal” a fost expus ultima dată în 1997 la Muzeul de Artă Kimbell din Fort Worth, Texas. Înainte de a trece sub ciocan, lucrarea (care se așteaptă să câștige 50 de milioane de dolari) va face un turneu în Asia, făcându-și prima apariție în 25 de ani în Taipei, urmată de Hong Kong, Veneția și Londra în drum spre Sotheby’s Modern Evening. Licitația va avea loc la New York pe 17 mai.
După cum spune Brooke Lampley, președintele Sotheby’s și șeful mondial de vânzări pentru Global Fine Art, „Această pictură se evidențiază ca o lucrare esențială care face legătura între inovațiile impresioniste inovatoare ale artistului și evoluția lor continuă într-o abordare abstractă mai liberă.”