Malvina Cservenschi: „Această determinare și căutare continuă de mai bine mă ajută și mă obligă, inevitabil, să evoluez”

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 26-03-2022

în: The Famous

Malvina Cservenschi

Malvina Cservenschi nu mai are nevoie de nicio prezentare încă de pe vremea când o vedeam pe micile noastre ecrane, iar brandul său de bijuterii, Malvensky, este extrem de cunoscut datorită atât creațiilor cu gust, cât și galeriei virtuale cu lucrări ale artiștilor contemporani. Am vorbit cu Malvina despre business, dar și despre timp liber sau pasiuni.

Cum s-a concretizat Malvensky în businessul de succes care este astăzi?
Se spune că, pentru a avea succes, dorința trebuie să fie mai puternică decât frica. În cazul meu, deși au existat și temeri, dorința și determinarea au condus acțiunea. Și acest lucru se întâmplă și astăzi. Mă ajută să nu mă opresc, să mă înconjor de oamenii cei mai buni, să caut mereu strategii prin care să îmbunătățesc totul: de la echipă la produs, la actul meu de leadership, la experiența clientului cu Malvensky. Nu mă opresc din învățat, din explorare, din experimentare. Această determinare și căutare continuă de mai bine mă ajută și mă obligă, inevitabil, să evoluez. 

Malvina Cservenschi

Care au fost cele mai dificile momente?
Nu pot numi unul punctual, dar în zece ani de companie am trecut prin toate lecțiile care vin la pachet cu antreprenoriatul și dezvoltarea unui business, de la crize economice la investiții neinspirate sau colaborări nefericite. Însă nu regret nimic. Toate au fost profesori buni și le mulțumesc, în felul meu, prin a încerca să aplic lecțiile învățate. 

Cea mai dificilă a fost și va rămâne munca cu oamenii. Mai exact, să creezi constant o echipă așa cum o visez pentru Malvensky. Îi fac față, dar în continuare, deși lucrez mult și învăț intens pe zona de leadership, simt că mai este muncă permanentă și știu că va fi o provocare întotdeauna. 

Malvina Cservenschi

Care a fost cel mai fericit moment din istoria Malvensky?
Momentul în care am vândut primele două brățări. Momentul în care am găsit casa pe care o vedeam în viziunea mea, dar când am găsit-o și în realitate, cu toate detaliile din imaginația mea, a fost magic. În continuare, unul dintre cele mai fericite momente îl reprezintă reacția clienților, creșterea comunității Malvensky și răspunsul lor când poartă creațiile mele. 

Până la urmă, misiunea Malvensky este ca un cerc, mereu în acțiune, pentru că pleacă din trecut – interpretăm tradiții și folclor în bijuterii cu însemnătate, ajunge în prezent – unde cineva oferă un mesaj de iubire sau prietenie prin bijuteria-simbol, și se duce în viitor – noi toți știind că promovarea valorilor și tradițiilor prin aceste piese înseamnă că bijuteria devine una „heritage”. Trecut, prezent, viitor. Toți venim de undeva, suntem aici și vom ajunge acolo. Și acest ciclu al vieții este transpus atât de puternic în bijuteriile noastre! 

Malvina Cservenschi

Cum alegem bijuteria potrivită pentru persoana iubită, ce trebuie să avem în vedere? Există un tipar?
Când ne dorim să transmitem ceva atât de personalizat și, implicit, puternic, nu poate fi vorba de tipare, ci de o trăire unică. Sentimentul pe care îl porți e unic, relația pe care o trăiești e unică, persoana căreia îi dăruiești bijuteria e unică. Bijuteria Malvensky își face datoria din momentul în care se naște dintr-un simbol, o tradiție sau o cultură aparte și continuă să puncteze prin onorarea acestei legături în modul în care alegi tu să o facă. 

Care sunt factorii ce determină ca o bijuterie să fie reușită, frumoasă, de succes?
În cazul Malvensky, creațiile încep din istorie, din folclorul sau valorile culturii românești și simboluri cunoscute și apreciate în lume. Apoi le dau forma unei bijuterii, pe care o proiectez ca fiind nu doar valoroasă ca însemnătate, dar și prețioasă, purtabilă, specială. Îmi place să îmi imaginez o femeie purtând-o, să trăiesc experiența intimă a legăturii dintre bijuterie și purtătoarea ei. Totul face parte din procesul de creație. Apoi vorbim despre calitatea produsului, un alt proces unde petrecem la fel de mult timp în prototipare, în rafinare, în perfecționare. Următorul pas este campania, la care țin la fel de mult și unde mă implic personal, de asemenea, pentru că o campanie e vocea care vorbește în numele bijuteriei. Nu în ultimul rând, echipa Malvensky, care învață fiecare colecție ca pe o lecție de istorie și artă deopotrivă. Este un proces complex, dar necesar și drag nouă, și care a devenit deja parte din ADN-ul nostru. 

Malvina Cservenschi

Care este profilul clienților pentru bijuteriile marca Malvensky?
Fiecare dintre noi. În toate momentele vieții lui. Mii de bebeluși poartă îngerașul protector sau trifoiul norocos la mânuță încă de la naștere, unii au împlinit 5, 7, 10 ani și încă se întorc părinții să le schimbe șnurul. Zeci de mii de femei și bărbați aleg o bijuterie cu însemnătate pentru nunta lor, pentru majoratul lor, pentru ziua lor de naștere sau, pur și simplu, pentru bucuria lor. Fiecare client este Malvensky, iar Malvensky este fiecare client.

Ce surprize ne rezervă Malvensky în continuare?
E un paradox pentru că lucrăm și onorăm istorie, cultură, tradiții, folclor. Și, deopotrivă, investim în inovație. Însă cele două lumi sunt perfect egale ca valoare, iar Malvensky este podul care le unește. 

În continuare, investim în inovație și instrumente de „customer experience”, care să susțină misiunea noastră de a traduce folclorul și tradițiile în bijuterii cu însemnătate. De exemplu, tocmai am lansat de 8 martie un tool inovativ, menit să ofere un „customer experience” inedit pe piață. Se numește „My virtual jewelry box” și este o provocare în doi pași. În primul pas, tu îți selectezi de pe site-ul www.malvensky.com toate piesele și bijuteriile preferate la care visezi. În pasul doi, prietenii și familia nu se vor mai întreba oare ce îți dorești de ziua ta sau ce ți-ar plăcea să primești de Paște. Ci vor avea acces exclusiv la cutia ta de bijuterii virtuală și vor ținti la fix, pentru că pot alege exact din lista ta de visuri, transformându-ți dorințele în realitate. 

Malvina Cservenschi

Care sunt pasiunile cu care vă ocupați timpul liber?
Malvensky este pasiunea mea. Restul este despre familie, prieteni, călătorii, studiu și grijă de sine.

Ce ați schimba la lumea din ziua de azi?
Cred că singurul lucru pe care-l putem schimba în această lume și asupra căruia avem control suntem noi înșine. Să fim așa cum vrem ca lumea să fie. Împotrivirea, încrâncenarea, forțarea nu mai lasă ca totul să curgă într-un flow natural și plăcut, pe care, de fapt, ni-l dorim cu toții. Așa că, dacă îmi doresc să existe ordine, organizare, comunicare în relație cu cei apropiați, în compania mea sau la nivel mondial, totul începe, de fapt, cu mine. Și cu tine. Și tot așa. 

Ce înseamnă feminitate, eleganță și stil?
Am ajuns la momentul în care cred cu tărie că fiecare își alege stilul, dispoziția, starea și cine vrea să fie. Pentru mine, feminitatea și eleganța sunt despre lejeritatea, naturalețea și relaxarea de a te comporta, de a te îmbrăca, de a purta accesorii într-un fel potrivit pentru tine. Acest fler de a nu te concentra prea mult și încordat pe direcții care nu sunt despre tine. 

Ce știu însă sigur este că feminitatea e bine să continue. Eleganța e bine să dăinuie. Pentru că sunt deja valori, nu doar noțiuni de aspect, ci feluri de a fi, atât de prețuite și necesare azi, mai mult ca oricând. 

Care este definiția dumneavoastră pentru lux?
Vom auzi din ce în ce mai mult că cel mai mare lux sunt timpul și sănătatea. Și auzim bine. Mă număr printre cei care cred asta. Aș mai adăuga prietenia, dragostea sinceră, loialitatea, dedicarea unei misiuni cu sens. Toate aceste valori, pe cale de dispariție, au devenit un lux în viața fiecăruia și tare îmi doresc să conștientizăm cât de norocoși suntem cei care avem parte de toate aceste lucruri. 

Apoi, putem coborî o treaptă și, da, putem spune că lux înseamnă și diamante, de exemplu. Un lux, o bogăție, o moștenire, dar în final, tot un mesaj de iubire sunt și acestea. Și o investiție inteligentă, desigur! (râde – n.red.) 

Care sunt trendurile în materie de bijuterii pentru anul 2022?
Un lucru e cert: aurul va domina trendul, pietrele prețioase și semiprețioase vor fi în trend sub o formă sau alta, continuând să reprezinte o investiție sigură. 

Eu cred cu tărie că bijuteriile trebuie să îndeplinească trei aspecte ca să fie dorite: 1) să fie purtabile „day by day” și ușor de combinat între ele; 2) să aibă o semnificație și o poveste pentru purtător; 3) să provoace bucurie, să ne definească, iar acum, mai mult ca oricând, să ofere o speranță, o amuletă sau un talisman care să îți dea curaj, putere, credință.

Malvina Cservenschi

Cum s-a născut dragostea pentru bijuterii?
A fost inițial o dragoste pentru independență, pentru antreprenoriat, pentru dezvoltarea unei afaceri proprii, care să îmi confere libertate. Susținută de dorința de a oferi bucurie și dorințe împlinite oamenilor. Apoi, pasiunea pentru aur și pietre prețioase, dar și dorința de inovație și creativitate m-au condus spre această industrie. 

Dragoste pentru bijuterii a existat dintotdeauna, mereu am fost atrasă de bijuteriile pe care le avea mama mea în cutia ei, de piesele din operele de artă pe care le admiram în vitrinele muzeelor, de bijuteriile regăsite în povești, romane sau la regine și prințese. Cumva, dintotdeauna, bijuteriile au fost în centrul atenției mele, până au devenit protagoniste exclusive. 

Foto: Alexandru Roșieanu
www.malvensky.com