
Vacheron Constantin a ajuns la Roma. Casa elvețiană de orologerie fină a deschis un nou magazin pe Via Condotti (în curtea unei clădiri istorice), o destinație comercială de lux din capitală. Cu această inaugurare, numărul magazinelor monobrand Vacheron Constantin din Italia crește la trei. Deschiderea buticului coincide cu un moment important pentru brand, care sărbătorește 270 de ani de la înființare, o etapă care aduce un omagiu excelenței orologere. Fondată în 1755 de Jean-Marc Vacheron la Geneva, marca a vizat întotdeauna excelența, transmisă din generație în generație, combinând măiestria tehnică și sensibilitatea artistică.
Noul magazin, cel mai mare din Italia, se întinde pe o suprafață de aproximativ 200 de metri pătrați pe două niveluri. Spațiile propun un nou concept decorativ care reflectă identitatea istorică și contemporană a mărcii și în care reapar simbolurile emblematice ale acesteia. Se remarcă combinațiile de culori neutre și sobrietatea mobilierului. De asemenea, boutique-ul se inspiră din frumusețea Romei prin detalii și mobilier care amintesc de grandoarea orașului etern.
Pentru a sărbători deschiderea magazinului din Roma, Vacheron Constantin prezintă o colaborare artistică, prima de acest gen din Italia. Compania a comandat o lucrare exclusivă lui Denis Di Luca (Di Luca Ceramics), un ceramist și artist italian din Urbino a cărui cercetare se concentrează pe fuziunea tehnicilor tradiționale și contemporane, cu o puternică legătură cu ceramica ca mijloc de expresie. Rezultatul este o sculptură maiestuoasă, intitulată Momenti, care întruchipează conceptul de timp și continuitate și celebrează legătura dintre brand și capitala Italiei. Lucrarea, expusă în noul butic, este inspirată de Crucea Malteză, simbolul mărcii, și amintește de grandoarea Imperiului Roman și de geometria piețelor istorice ale Romei.
În prima cameră dedicată expunerii colecțiilor, un tapet delicat cu un model de balon cu aer cald, conceput de Fornasetti, aduce un omagiu temei călătoriei, atât de dragă lui Vacheron Constantin. Pe peretele opus, se află o boiserie decorată cu o jumătate de cruce malteză iluminată de profile LED. În centru, o masă din lemn și travertin cu vitrine și un birou. Candelabrul din sticlă de Murano și covorul din mătase care se potrivește cu culoarea lemnului completează mobilierul. În camera alăturată, dedicată de asemenea expunerii colecțiilor de ceasuri, se remarcă o piesă de mobilier din colecția Fornasetti, modelul Palazzo, de culoare albă, un accesoriu de mobilier prețios care aduce un omagiu splendidei arhitecturi a Romei.
De asemenea, magazinul include un salon VIP, cu un perete din lemn și oglinzi care extind percepția spațiului. Aici, o lumină caldă și difuză pune în valoare tonurile moi ale pereților și mobilierului. Tapetul Fornasetti cu fundal albastru este asociat cu un perete cu o bibliotecă din lemn și un contor cu blat din travertin și bază din lemn. Ecranul plasat în colțul opus este foarte eficient. În centrul spațiului este amplasată o măsuță de cafea și scaune joase.
Un ecran mare așezat într-un dulap mare de perete afișează imagini ale creațiilor Vacheron Constantin. Toate materialele exprimă delicatețe datorită tonurilor neutre de alb, bej și maro.
O scară lungă conduce la al doilea nivel rezervat unei săli mari caracterizate de o serie de elemente de impact, o zonă concepută pentru a găzdui evenimente exclusive rezervate clienților. Pereții de culoare burgundy sunt decorați pe de o parte cu Crucea Malteză, iar pe de altă parte cu celebrul motto al casei, exprimat în franceză și engleză: faire mieux si possible, ce qui est toujours possible și do better if possible, and that is always possible.
Noul magazin este un sanctuar al artei orologere, oferind o experiență memorabilă cunoscătorilor de ceasuri care întruchipează cultura, istoria și angajamentul Vacheron Constantin pentru excelență.