Noua jucărie a milionarilor- primul hovercraft de lux din lume

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 22-02-2022

în: AutoNews

hovercraft

Startup-ul britanic VonMercier a lansat Arosa, un vehicul amfibie sportiv despre care se spune că este „primul aeroglisor de lux din lume”. Acest hovercraft este proiectat să arate ca un roadster sportiv îmbinat cu elemente de design de la bărci cu motor și de la avioane de luptă.

hovercraft

Planul hovercraftului a fost dezvăluit pentru prima dată în 2014 sub numele de „Supercraft” și a fost îmbunătățit și perfecționat de-a lungul anilor. Fabricat din fibră de carbon, vehiculul are o caroserie elegantă și arată ca o încrucișare între un supermașină și o barcă cu motor de lux. Modelul cu două locuri are o carenă inferioară și o punte superioară, făcându-l ușor accesibil de pe un doc sau pe apă. Cu designul său futurist și performanța electrică, VonMercier va atrage iubitorii de tehnologie și mașini precum și pasionații de bărci.

hovercraft

Arosa are un grup motopropulsor complet electric și un motor suplimentar pe benzină. Primul include trei motoare electrice care produc în total 88 kW – permițând creșteri de putere pentru „performanță rapidă în accelerare și manevrare”. În partea din față sunt două rotoare pentru conductele ventilatorului care acționează ca perne de aer, permițând vehiculului să plutească la șapte centimetri de apă sau de pământ solid. Călătorind cu o viteză maximă de aproximativ 60 mph, VonMercier susține că hovercraftul este cel mai rapid vehicul amfibie creat vreodată.

hovercraft

Potrivit fondatorului Michael Mercier, sistemul de control direcțional avansat brevetat de la Arosa îl face „cel mai manevrabil aeroglisor personal din lume”. El spune că proprietarii vor experimenta călătorii confortabile prin schimbări directe de direcție.

hovercraft

De asemenea, compania susține că acest hovercraft de lux este gata să intre în producție și ar putea ajunge pe piață în vara acestui an. Von Mercier intenționează producă 50 de exemplare Arosa și susține că până acum 180 de clienți și-au „exprimat dorința de a cumpăra vehiculul.” Deși nu a fost comunicat prețul de achiziție, se pare că acesta va fi aproximativ de 100.000 de dolari, dar ar putea crește în funcție de alegerea vopselei, a tapițeriei și a sistemului de infotainment.