
O rară mașină de curse Mercedes-Benz 1954 W 196 R Stromlinienwagen condusă de legendarii Juan Manuel Fangio și Stirling Moss a fost vândută cu peste 52 de milioane de dolari la o licitație organizată la începutul lunii, informează Bloomberg. Această sumă, care include o primă considerabilă a cumpărătorului, face din mașina de viteză decapotabilă a doua cea mai scumpă mașină vândută vreodată la licitație.
W 196 R Stromlinienwagen – sau Streamliner – a fost vândut în timpul unei licitații speciale cu o singură mașină, organizată la Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart, Germania, pe 1 februarie. Automobilul, care făcuse parte din colecția Indianapolis Motor Speedway Museum, a fost vândut pentru 46 500 000 de euro, dar, datorită unei prime de 10% din prețul de vânzare, prețul total de vânzare a ajuns la 51 155 000 de euro.
Acest preț face din Streamliner a doua cea mai scumpă mașină vândută vreodată la licitație, după Mercedes-Benz 300 SLR „Uhlenhaut Coupe” din 1955, vândut pentru 142 de milioane de dolari în primăvara anului 2022. Vehiculul respectiv a fost vândut în cadrul unei licitații caritabile care a avut loc și la muzeul constructorului auto. A treia cea mai scumpă mașină vândută la licitație este un Ferrari 330 LM / 250 GTO din 1962 care a fost vândut pentru 51,7 milioane de dolari în toamna anului 2023. Toate cele trei vânzări au fost supervizate de RM Sotheby’s.
Prețul final al Streamliner a fost în conformitate cu așteptările casei de licitații pentru acest vehicul. Și este ușor de înțeles de ce monopostul a obținut o sumă atât de spectaculoasă. Curbilinul Silver Arrow – pe care RM Sotheby’s l-a descris ca fiind „uimitor din toate punctele de vedere” – este unul dintre cele 14 W 196 R care au fost construite, dintre care doar zece au supraviețuit sezonului de Formula 1 1955. Dintre acestea, doar patru au păstrat configurația Streamline, în care roțile erau acoperite pentru a îmbunătăți viteza. Acest exemplar a fost primul oferit unui proprietar privat.
Mașina de curse, care este propulsată de un motor de 2,5 litri cu opt cilindri în linie care dezvoltă 290 CP, are și un pedigree decent. A fost pilotat de Fangio și Moss, care au câștigat împreună 40 de Grand Prix-uri în timpul ilustrei lor cariere. Fangio chiar a condus acest exemplar spre victorie în timpul unei curse demonstrative la Buenos Aires în 1955.
Streamliner-ul a fost vândut în prima dintr-o serie de trei licitații care vor fi organizate în beneficiul Indianapolis Motor Speedway.