Dr. Ruxandra Cîlțea: „Întotdeauna mi-am dorit mult, dar niciodată nu am așteptat ceva pe tavă”

Scris de Alexandra Popescu
Publicat la data de: 16-02-2023

în: Beauty

Ruxandra Cîlțea

Ruxandra Cîlțea este medic stomatolog și partener în cadrul Dipa Dent Group, brand cunoscut de peste 20 de ani grație performanțelor laboratorului cu nume omonim, dar și a clinicii pe care o conduce, ca manager, de un an și jumătate. De copil, Ruxandra Cîlțea militează activ pentru un zâmbet frumos, despre care crede cu tărie că este dovada sănătății, în prezent practicând stomatologia microscopică drept suport al misiunii sale de credință…

De ce stomatologie, ce anume v-a împins către acest domeniu, această specializare?

Așa cum ați spus și dumneavoastră, de mică am avut un interes aparte pentru aspectul danturii mele și nu numai. Întotdeauna mi s-a părut extrem de important un zâmbet curat și sănătos ca parte din imaginea unei persoane. Având ocazia de mică să intru într-o clinică dentară și să observ activitatea de zi cu zi a medicilor de acolo, mi-am dat seama că este o carieră care mi s-ar potrivi din foarte multe perspective.

Care au fost cele mai mari provocări pe drumul pe care l-ați parcurs de la asistentă medicală la medic cu patalama, cu expertiză în cariologie, protetică, estetică dentară și owner de clinică?

Ca asistentă medicală am lucrat în timpul facultății, pentru a „fura” meserie, a mă familiariza cu lucrul la pacient și a vedea puse în practică lucrurile pe care le învățăm în școală. Provocări apar zi de zi, atunci când lucrăm cu oamenii. Primul pas a fost să-mi câștig eu încrederea în mine ca medic, înainte de orice. Apoi, când am realizat viteza cu care tehnologiile avansează și faptul că eu trebuie să țin pasul cu această evoluție, pentru a putea oferi mereu servicii la cele mai înalte standarde. În practica de zi cu zi am reușit să-mi dau seama rapid care e specialitatea care îmi place cel mai mult, așa că drumul spre protetică, spre realizarea de coroane și fațete dentare s-a ales singur. Asta mi-a ușurat această educație continuă de care aveam nevoie, că am știut exact ce cursuri postuniversitare trebuie să urmez, ce anume să urmăresc și care sunt țelurile pe care trebuie să le ating. Ca owner de clinică, lucrurile sunt și mai complicate. E necesară o foarte bună organizare a timpului, trebuie să te împarți între timpul petrecut la pacient și timpul necesar pentru partea administrativă – angajări, relație cu autoritățile, gestiune de materiale și multe, multe altele. Eu sunt genul de om căruia îi place să aibă totul sub control, pentru a fi sigură că toate merg ca pe roate și atunci sunt mereu cu ochii pe toate aspectele care trebuie acoperite pentru o bună funcționare a clinicii. Nu în ultimul rând, atât formarea și dezvoltarea unei echipe, cât și crearea unor bune relații între angajați reprezintă de multe ori o provocare căreia trebuie să-i acord zilnic atenția cuvenită.

Vi s-a împlinit visul de a practica stomatologie sub hipnoză, fără anestezie?

Nu. În primul rând, din motive legale. În timpul formării mele în terapie ericksoniană și hipnoză clinică s-a schimbat legislația și nu s-au mai dat licențe de liberă practică în hipnoză decât absolvenților de Psihologie. Însă aplic zilnic ceea ce am învățat în cadrul acelui curs, prin modul de abordare a pacientului anxios, prin controlul emoțiilor și răbdării mele ș.a.m.d. Am luat decizia de a nu urma o a doua facultate pentru că am vrut ca focusul meu principal să fie stomatologia, să nu mă împart în mai multe direcții. Consider că, decât să faci multe lucruri la nivel mediocru, mai bine faci mai puține, dar excelent!

Ruxandra Cîlțea

În urmă cu un an și jumătate ați devenit asociat în cadrul Dipa Dent Group. Dezvoltarea companiei pe scurt – de unde a pornit și unde este acum pe piața din România?

Dipa Dent Group a fost inițial doar laborator de tehnică dentară. În timp, prin calitatea oferită de către medici, Dipa Dent a ajuns să fie unul dintre cele mai bune laboratoare din țară, a crescut an de an și acum realizează lucrări dentare la cel mai înalt nivel posibil în momentul de față. Nu există compromisuri, nu există jumătăți de măsură. Așa s-a născut ideea de a crea și clinica Dipa Dent. Însă așa cum spuneam, e greu să controlezi și să dezvolți mai multe lucruri în același timp și acestea să funcționeze perfect. Fondatorul Dipa Dent este Gabriel Panaite, unul dintre cei mai de succes tehnicieni de pe piața din România. Eu am avut norocul să colaborez cu el de pe vremea când eram asociat într-o altă clinică și așa am ajuns să ne cunoaștem și să înțelegem cum funcționăm fiecare. Astfel, în momentul în care s-au produs anumite schimbări în viața mea și am simțit că și profesional îmi doresc ca lucrurile să stea altfel decât stăteau, Gabi mi-a propus această asociere. Mi-a zis: „Tu pe clinică, eu pe laborator”. A fost momentul și oportunitatea perfectă. Știam cum lucrăm împreună, știam că avem aceeași viziune și era momentul ca și Dipa Dent Clinic să se facă remarcată pe piață. Așa că am zis da pe loc.

Ce anume v-a convins să vă implicați activ și în managementul businessului?

Faptul că am simțit că pot să-mi pun în practică viziunea în ceea ce privește o clinică de succes și încrederea în partenerul meu de business. Știam că el, la rândul său, îmi acordă deplină încredere ca să-mi pun în aplicare ideile și în același timp știam că, la nevoie, va fi alături de mine să-mi ofere din experiența lui de peste 20 de ani în domeniu. Astfel, cred că am ajuns să ne completăm reciproc, avantajele de a fi alături, clinică și laborator, în același spațiu și cu aceleași țeluri fiind infinite. Și uite-așa, clinica asta a ajuns să fie ca și copilul meu – trebuie îngrijită zi de zi, hrănită, iubită și coordonată cu atenție ca să se dezvolte frumos, să fie apreciată și să aducă bine în viețile oamenilor, să aibă o contribuție activă la ceva pozitiv.

Ce dotări inovatoare și tehnici ultramoderne de tratament găsesc pacienții la dumneavoastră și care este punctul forte pe care îl oferiți acestora?

Cel mai mare avantaj pe care pacienții îl găsesc la noi în clinică este microscopul dentar. Suntem printre puținele clinici care realizează 98% din manopere la microscop. Eu am ajuns ca în unele cazuri să fac și un simplu detartraj la microscop. În general, microscopul este folosit în tratamentele endodontice, mai puțin se fac șlefuiri sau carii sub microscop. Eu am ajuns ca aproape orice tip de tratament să-l realizez astfel. Apoi avem, desigur, digitalizare totală – caut ca pe zi ce trece să elimin tot mai mult amprenta clasică în favoarea scanării intraorale. Și, bineînțeles, revin la alăturarea cu laboratorul. Este incredibil cum decurg lucrurile când, atunci unde este nevoie, tehnicienii pot vedea direct pacientul, dar și eu, la rândul meu, mă pot implica activ în realizarea lucrărilor. Obținem, astfel, mereu cele mai bune rezultate, într-un interval de timp optim, nealterat de comunicarea prin telefon și timpul petrecut de lucrările dentare în trafic.

Care sunt cele mai solicitate servicii în prezent și care este feedbackul pacienților?

Pentru că suntem cunoscuți pentru ceea ce facem în estetica dentară, cele mai vânate sunt fațetele dentare. Tot mai multă lume caută un zâmbet perfect, mai natural sau mai puțin natural, după preferințe, iar la noi găsesc îndeplinite toate criteriile necesare pentru obținerea unui astfel de zâmbet. Feedbackul pacienților se traduce prin numărul de recomandări. Și nu sunt puține… (Zâmbește – n.red.)

Ruxandra Cîlțea

Ce ne puteți spune despre echipa dumneavoastră? Pe ce criterii sunt selectați membrii ei?

Echipa mea s-a selectat singură în timp. Întotdeauna am căutat medici care, dincolo de competențele lor profesionale, să se potrivească cu mine în gândire și în atitudine. Calitatea de medic bun nu vine doar din treaba bine făcută. Bineînțeles că asta este condiția primordială care trebuie îndeplinită și mereu mă informez extrem de atent când vine vorba de a aduce un om nou în echipă. Dar am nevoie de oameni cu înalte standarde etice, deschiși la nou și care fac ceea ce fac din pasiune. Numai atunci când o faci din pasiune, treaba iese bine. Din cauza schimbărilor pe care le-am făcut, și când am preluat managementul Dipa Dent Clinic, am avut și colaborări care s-au încheiat pentru că, într-un anumit moment, drumurile noastre aveau direcții diferite. Acum am ajuns să mă reunesc cu colegi cu care am mai lucrat de-a lungul timpului, tocmai pentru că am realizat că funcționăm bine împreună și ne dorim excelența în ceea ce facem. Lucrul în echipă este crucial în conducerea unui plan de tratament amplu. La noi în clinică nu există medici care fac de toate. Fiecare se ocupă de specialitatea sa, astfel că abordarea noastră este una interdisciplinară și fiecare etapă a tratamentului este realizată în cel mai bun mod posibil.

Ce înseamnă un zâmbet frumos și în ce măsură acesta echivalează cu sănătatea?

În stomatologie, un zâmbet sănătos nu este neapărat un zâmbet frumos, însă întotdeauna un zâmbet frumos este unul sănătos. Un zâmbet sănătos înseamnă lipsa unor patologii cronice sau acute, dar aspectul inestetic poate fi dat și de mici defecte de poziție, care nu afectează neapărat funcția, dacă nu sunt majore, sau o culoare neplăcută care, în unele cazuri, poate crea complexe. Atunci când ne ocupăm de estetică, însă, aceasta nu se poate obține în prezența vreunei probleme de ordin medical. Întotdeauna funcția și starea de perfectă sănătate a dinților primează și abia apoi se pot face manopere de natură estetică.

Cum descrieți o zi obișnuită de lucru?

Nu există zile obișnuite de lucru. Fiecare zi e diferită, uneori mai liniștită, alteori supraaglomerată. În unele zile merge totul șnur, în altele apar provocări, situații neprevăzute care trebuie gestionate astfel încât rezultatul final să fie cel scontat. Așa cum am mai spus, timpul trebuie eficient împărțit între pacienți, colegi și managementul clinicii și, de ce nu, când ne permitem, și ceva momente de respiro și relaxare în echipă.

Medical sau estetic – ce vă place să faceți mai mult?

Îmi place când aceste două aspecte merg mână în mână. Am numeroase cazuri de reabilitări orale totale, când pacientul vine cu probleme dentare – medicale și, automat, și estetice – majore, iar la final, pleacă nu numai cu un zâmbet perfect sănătos, dar și cu unul demn de o reclamă la pasta de dinți. Aici satisfacția vine nu numai din faptul că l-am scutit de dureri, ci și din faptul că i-am schimbat viața. Este demonstrat că un zâmbet sănătos și frumos crește încrederea de sine și are impact pozitiv la nivel psihosocial, îmbunătățind, astfel, calitatea vieții.

Ce alte pasiuni aveți în afară de munca în cabinet? Ce vă place să faceți în timpul liber?

Îmi place enorm să călătoresc, să descopăr cât mai multe locuri noi, atât în țară, cât și în străinătate. Îmi place să-mi petrec timp cu familia și prietenii și mereu caut să-mi fac timp pentru asta. Sunt o persoană sociabilă, îmi plac oamenii, așa că ies cât de des pot la evenimente de tot felul. Fac mult sport, în tinerețe am făcut sport de performanță și e parte din stilul meu de viață. Iubesc animalele, în special câinii și caii. Pe cei din urmă i-am cam neglijat în ultima vreme, din păcate, pentru că mă tem de accidente care mă pot scoate din activitatea de la clinică. Dar a fost o vreme în care și echitația făcea parte din viața mea.

Ce reprezintă astăzi luxul pentru dumneavoastră?

Luxul în ziua de azi cred că reprezintă posibilitatea de a te trezi dimineața și a fi entuziasmat de o nouă zi. Pentru mine este un lux faptul că mă bucur că e din nou luni și că nu mă gândesc cu groază că începe o nouă săptămână. Pentru mine, cel mai mare lux e că știu că, prin ceea ce fac și prin ceea ce sunt, îmi pot stabili niște obiective și le pot și atinge. Întotdeauna mi-am dorit mult, dar niciodată nu am așteptat ceva pe tavă. Așa am fost educată. Și sunt extrem de fericită când văd că zi după zi, prin stilul de viață pe care îl am, reușesc să obțin ceea ce-mi propun. Uneori mai greu, alteori mai ușor, dar, de fiecare dată, satisfacțiile sunt pe măsura efortului depus.

Cum puteți fi contactată?

Pe mine mă găsiți, deci, la Dipa Dent Clinic, în frumosul cartier Cotroceni, pe str. Dr. Louis Pasteur, nr. 56. Ca un „fun fact”, primul cabinet în care m-am angajat în timpul studenției și în care am învățat cred că mai multe decât în facultate a fost tot în Cotroceni. Și cum cred că nimic nu este întâmplător, cred că nu întâmplător am ajuns iarăși aici, ca pentru a închide un cerc. Așa că… semnele sunt de bine! (Zâmbește – n.red.)

Virtual, suntem pe Facebook și Instagram – @dr.ruxandraciltea și @dipadentclinic. Am un singur număr de telefon, care e atât personal, cât și profesional pentru că, după părerea mea, un medic trebuie să fie mereu disponibil când e nevoie de el – 0720 118 771.