Avatex, un brand local de textile în creștere pe segmentul de lux

Scris de Luxury
Publicat la data de: 19-01-2022

în: Art & Design

Avatex

Brandul local Avatex a fost fondat în 2007 pe piața de textile din România, iar în ultimii ani, compania s-a dezvoltat semnificativ, accesând noi segmente și lansând o linie specială dedicată clienților din zona de lux.

Virgil Damian, administratorul Avatex, este inginer de profesie și absolvent al Facultății de Textile din Iași.El a înființat compania după mulți ani de activitate în domeniu, într-o perioadă în care fabricile de profil se închideau, majoritatea prin faliment, vânzări către holdinguri sau fiind înlocuite de proiecte imobiliare.

Activitatea desfășurată în cadrul companiei a vizat în primul rând gama de produse Horeca: de la lenjerii de pat, prosoape, pilote, până la fețe de masă pentru restaurante. Ulterior, portofoliul s-a diversificat atât ca număr de produse, dar mai ales ca suport de material, oferind o plajă largă de produse, de la cele cu cost competitiv până la categoria premium.

Avatex

Extindere de la companii direct către casele românilor

Avatex s-a axat inițial pe sectorul Business-to-Business (B2B), însă ulterior, a început să se adreseze și consumatorilor individuali (B2C), cu produse destinate locuinței, pentru clienții care își doresc o experiență ca la hotel, dar în propria casă.

„Odată cu trecerea timpului și consolidarea poziției pe piața românească din domeniu, prin retehnologizare cu fonduri UE și proprii, am reușit să creăm gama de produse din segmentul Luxury embroidery”, povestește Damian. Pe acest segment găsim produse confecționate în România, pornind de la lenjerii și prosoape, până la halate și fețe de masă. Acestea au fost înnobilate prin broderii de diverse modele, culori sau sigle pe suporturi textile de foarte mare calitate. Astfel, Avatex a reușit să creeze o varietate cromatică foarte atrăgătoare în combinație cu o caracteristică specifică acestor produse: calitatea excepțională.

Avatex

Linia de produse luxury vine cu o serie de opțiuni atractive pentru clienții cu cerințe sofisticate. De exemplu, produsele se pot personaliza cu monograme, se pot alege culori sau dimensiuni speciale, fiind vorba de produse și servicii care nu se regăsesc în comerțul clasic pe piața de la noi din țară.

În prezent, cele mai căutate produse din portofoliu sunt cele „all white”, adică cele din zona Horeca Premium adaptate uzului casnic, și cele din gama luxury care implică personalizări.

Extinderea în online pe nișa de textile pentru acasă a fost un lucru cerut de piață, de clienții care și-au dorit să aducă în casa proprie confortul și luxul pe care le-au întâlnit în concedii, în hotelurile mai luxoase care i-au impresionat. Produsele acestea atrag prin faptul că oferă un grad de rezistență ridicat în timp la uzură și spălări multiple, chiar și la temperaturi ridicate.

„Trecerea spre B2C a cunoscut cel mai mare salt odată cu venirea pandemiei. Până atunci, ponderea acestui canal reprezenta un procent mic din totalul vânzărilor. În acea perioadă, odată cu instaurarea restricțiilor de circulație și oprirea turismului, piața noastră principală B2B, reprezentată de hoteluri și restaurante, a fost pusă pe hold. Pe acest fond foarte dificil, vânzările online au cunoscut, însă, o creștere foarte mare în cazul nostru. Petrecând foarte mult timp în intimitatea casei, oamenii au simțit nevoia de a transforma acest spațiu într-unul cât mai frumos, plăcut și confortabil. Atunci am conștientizat potențialul acestui segment care era neexploatat la acel moment și am decis să abordăm o viziune holistică a publicurilor către care ne putem adresa cu produsele noastre”, punctează Damian.

Vorbind despre profitabilitatea afacerilor, administratorul explică faptul că, în industria textilă, profitul se obține în funcție de modul și locul de aprovizionare cu materie primă. Avatex are relații directe cu furnizori din Asia și Europa, de la care obține materiale de calitate.

Depășirea celor mai importante provocări

Criza sanitară din ultimul an a reprezentat o provocare pentru întreaga economie, iar Avatex a gestionat situații cu anumiți clienți care au trecut prin perioade mai dificile, în special în industria ospitalității. Totuși, lucrurile se află pe o pantă ascendentă, iar cererea pentru produse textile devine tot mai complexă.

„În ultima perioadă, foarte multe unități din zona Horeca au început să aprecieze produsele de lux sau trendurile pe care le reprezintă. Sunt restaurante și hoteluri în care administratorii investesc în ceea ce este calitativ, frumos, ce conferă o altă imagine. Un produs bun își face singur PR, prin calitățile intrinsece, astfel că tot mai multe business-uri înțeleg importanța detaliilor și fac tranziția către produse de calitate, care vor contribui la imaginea de brand de lux”, precizează fondatorul Avatex.

Compania continuă investițiile în ciuda problemelor specifice industriei, precum personalul specializat insuficient. Avatex caută în permanență specialiști pe care să-i angajeze în cadrul atelierului său de confecționare a produselor textile, situat în Buzău.

În perioada următoare, Avatex va lucra la diversificarea produselor din gama de lux prin varietate și evoluție tehnologică. Damian spune că scopul este să se adreseze cât mai bine clienților, dar și să digitalizeze și să automatizeze cât mai mult procesele operaționale.

„Totodată, un proiect foarte important la care am început să lucrăm este construirea unei hale de producție moderne, pentru că ne dorim să facem business raportat la anul în care ne aflăm”, a declarat administratorul companiei. 

Respectând standardele textile europene de calitate și siguranță precum OEKO-TEX® 100, Avatex reușește să ofere produse de calitate la prețuri competitive, crescând profilul României la nivel internațional.

Galerie Foto