Iaki - Relaxation Delight

Aur’a – apa alcalină care a cucerit lumea prin simplitate și eleganță

Scris de Ozana Mazilu
Publicat la data de: 14-01-2020

în: Lifestyle

Adulților le plac poveștile la fel de mult ca și copiilor. Diferența este că cei ajunși la o anumită vârstă le pot crea sau le pot ajuta să devină realitate. E întotdeauna foarte interesant să afli originea lucrurilor, „izvorul” care le-a dat naștere și faptul că acesta este ancorat în realitate și, cu răbdare, să înțelegi până la final că luxul de a face anumite lucruri să se întâmple ne aparține și ține de determinarea cu care urmărim un scop.

La fel s-a întâmplat și cu Horațiu Rada și Eleodor Coptil, care erau deja parteneri în cu totul alt domeniu, dar în anul 2012 și-au unit eforturile pentru a se implica în ceva complet nou pentru amândoi – apa. Deși aparent simplu la prima vedere, căutarea unui izvor potrivit s-a dovedit o adevărată aventură care i-a condus uneori la depășirea propriilor limite. De exemplu, Horațiu s-a implicat personal în această căutare și a trebuit să-și învingă anumite limite personale, strecurându-se la propriu în peșteri. Poate nu norocul este cel care ne surâde în astfel de situații, ci faptul că avem în vedere mereu țelul final, iar munții Banatului aveau să le răsplătească neobosita căutare. Izvorul Ursoanea, situat în apropiere de Ocna de Fier, permitea construcția unei fabrici la nici 50 de metri depărtare de locul din care țâșnea din munte. Procesul de exploatare a demarat în 2013, iar construcția fabricii s-a finalizat în mai 2015. Valoarea inițială a investiției a fost de un milion de euro și cuprinde proiectul, documentele necesare, analize sistematice ale apei, avizele și autorizaţiile necesare, hală de producţie, linia de îmbuteliere și branding-ul. Această fază a investiţiei s-a încheiat în februarie 2016, când a intrat în producție prima sticlă de apă.

În urma testărilor repetate, s-a constatat că izvorul situat la distanță semnificativă de orice posibilă sursă de poluare, este o sursă de apă de o calitate superioară, cu un pH natural între 8,2 și 8,4, o cantitate extrem de redusă de sare, dar având conținut natural de coloizi de aur și argint. „Aur’a este o apă unică prin parametri, îmbuteliată la sursă, din izvorul Ursoanea, fără scăzământ sau adaosuri, cu pH ridicat. Spre deosebire de majoritatea producătorilor, apa Aur’a este pură, fiind îmbuteliată exact aşa cum iese din munte, direct din natură, filtrată natural de rocă, bolovănişuri, nisip şi argile”, declară cu mândrie Horațiu Rada.

Proprietarii companiei au ales să îmbutelieze apa pură cu aur și argint în recipiente din sticlă, pentru a-i menține calitățile nealterate și tot Horațiu este cel care explică alegerea: „Dacă am pune Aur’a în recipiente de plastic, ar fi ca şi cum am transforma-o într-o apă banală şi am depersonaliza-o”.

S-a pus accent și pe un branding care să spună, la rândul lui, povestea unei ape de calitate superioară, care atrage, în primul rând, vizual. Logoul Aur’a este o combinație obținută din elementele-cheie ale apei, aurul și argintul, iar apostroful dintre ele reprezintă picătura de apă ce le înglobează. De asemenea, eticheta ilustrează mediul natural din care aceasta izvorăște, din Munții Banatului, și primește o notă elegantă prin foița de aur aplicată.

Aur’a s-a făcut remarcată rapid la nivel internațional în Franța, Germania, Austria, Statele Unite ale Americii și Qatar. În primul an pe piață, cota de distribuție internațională față de cea națională era de 80% versus 20%, iar în prezent, aceasta este de 70% la nivel internațional și 30% în România. De asemenea, Aur’a a participat la competiții de profil care i-au consolidat reputația, ajungând astfel singura apă din România premiată cu trei stele de aur la Bruxelles, în 2016 și 2017, cu distincția Superior Taste Award, de către Institutul Internațional pentru Gust și Calitate. I-a fost acordată distincția Crystal Taste Award, ce revine unui număr limitat de produse din lume, fiind și singura apă din România desemnată, din 2016, Trust Mark și partener strategic al Uniunii Camerelor de Comerț Bilaterale din România. Apa Aur’a este în același timp și certificată Koșer Parve.

„Francis Ford Coppola spunea: «I like simplicity; I don’t need luxury», iar uneori, accesul la produse care ne reprezintă țara în străinătate poate fi perceput ca fiind destinat unui anumit segment de consumatori. Noi credem în luxul pe care și-l permite toată lumea, cu precădere ca o formă de patriotism. Poate că sună pompos, dar deseori, personalizarea și atenția la detalii fac diferența între banal și extraordinar. De aceea, colaborarea cu Virgil Ianțu ca Brand Ambassador al acestei ape a venit oarecum firesc: reprezentăm împreună valori și preocupări comune”, susțin reprezentanții companiei. „Apa Aur’a are în spate o poveste foarte frumoasă pe care am aflat-o și eu de la oamenii locului, cei care au descoperit-o. Este atât de plăcut să vezi un om care, atunci când vorbește despre rodul muncii lui, are ochii umezi de emoție și de bucurie. Am descoperit o apă care îmi amintește de apa din fântâna bunicii mele de la Mănăștur Vinga și care mi-a trezit amintiri foarte plăcute. Dar am descoperit și niște oameni faini, pasionați de munca lor, puși pe treabă, care se dedică și comunității în care trăiesc, la fel, cu pasiune și cu dragoste. Abia aștept să descoperim împreună această poveste frumoasă, cu nume frumos, Aur’a”, a declarat Virgil Ianțu despre produsul pe care îl reprezintă ca Brand Ambassador.

Se pune accent în ultimul timp pe consumul de apă alcalină și beneficiile acesteia pentru sănătate. „Alcalinitatea” este o proprietate determinată de nivelul pH-ului – de exemplu, un nivel 1 este acordat unei substanțe pregnant acide, pe când 13 este considerat profund alcalin. O apă alcalină se consideră a fi orice apă cu un pH mai crescut decât al apei potabile, considerată neutră la un nivel de 7. Astfel, orice apă cu un pH cuprins între 8 și 9 este considerată alcalină. Tot Horațiu Rada este cel care explică de ce Aur’a este un produs deosebit care și-a câștigat dreptul de a sta alături de alte ape de renume internațional: „Într-adevăr, este una dintre cele mai scumpe ape în momentul de faţă. Este o apă autohtonă şi cine o cumpără, plăteşte investiţia, calitatea produsului, plăteşte siguranţa produsului, iar acestea sunt lucruri esenţiale. Prin informarea de pe etichetă spunem ce parametri are, iar oamenii trebuie să afle ce înseamnă o apă alcalină, o apă microbiologic pură. Este o apă care se îmbuteliază la 47 de metri de unde izvorăşte, asupra căreia nu se intervine decât prin două filtre. Principala calitate a apei este că e naturală, Aur’a fiind, de asemenea, alcalină natural”.

Apa Aur’a se găsește atât în forma sa plată, cât și în cea mediu carbogazificată și este prezentată în recipiente din sticlă cu volume de 330 și 750 de mililitri. În sistemul Horeca din România este prezentă în restaurante de referință precum Maize farm to table, Bistro Ateneu sau Complexul Stejarii Country Club. În retail, Aur’a se găsește în rețelele Selgros și Mega Image, magazine naturiste și delicaterii precum Comtesse du Barry.  

Eleodor Coptil și Horațiu Rada sunt activ implicați nu doar în zona de business, ci și în susținerea și finanțarea unor proiecte caritabile cu puternic impact în comunitatea din care fac parte. De exemplu, de peste zece ani susțin toate proiectele majore ale Clubului Rotary Timișoara Cetate, club de servicii din care fac parte. Printre alte proiecte de suflet în care s-au implicat, se numără amenajarea noii biberonerii de la Maternitatea Bega și Rotary Glob’art – un proiect prin care și-au propus dotarea Centrului Regional de Sânge. „Bunătatea este cel mai frumos cadou pe care îl poți face. Dincolo de cifre, contracte, balanțe și profit, bunătatea este cea care îți oferă satisfacția cea mai mare. Atunci când poți să aduci un zâmbet pe un chip trist sau când poți să oferi o șansă în plus la viață, ai acea satisfacție care îți face ziua mai bună”, spune Horațiu Rada.

The Grand Avenue - The home of Exclusive Brands