Ana Maria Mircea: „Am construit, încă de la început, un concept cu potențial scalabil și francizabil”

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 26-01-2023

în: Lifestyle

Ana Maria Mircea

Inspirată de tradiția, istoria și cultura românească, Ana Maria Mircea, alături de soțul ei, a pus bazele DACIA Romanian Dining, un restaurant de lux care valorifică gustul preparatelor tradiționale. Plină de creativitate, dedicare, dar și cu experiență de business, antreprenoarea a reușit să creeze un univers senzorial și cultural ce are la bază gastronomia autohtonă dusă la nivel de artă. Ana Maria Mircea ne-a invitat într-o incursiune în arta culinară și cultura românească și ne-a povestit despre conceptul DACIA Romanian Dining, despre preparate tradiționale, experiențe de lux, dar și despre planurile sale ambițioase.

Știu că povestea restaurantului DACIA Romanian Dining este una specială. Ne poți spune mai multe despre aceasta?

Vin cu experiență din afacerile de familie de 12 ani și cu educație din Academia de Business Cristian Onețiu, iar acest lucru m-a făcut să creez o viziune mai amplă asupra restaurantului, să punem cap la cap aceste cunoștințe atunci când a luat naștere acest brand, DACIA Romanian Dining. Practic, logoul și povestea brandului au fost inspirate din tezaurul de la Pietroasa, comoara noastră națională „Cloșca cu puii de aur”, care până în anul 1922, când a fost descoperit mormântul faraonului Tutankamon, era cel mai mare tezaur antic descoperit în lume. Am construit, încă de la început, un concept cu potențial scalabil și francizabil în alte orașe turistice din România și Europa.

De ce ai ales un concept bazat pe gastronomia românească și nu pe cea internațională?

După cum spuneam, experiența din carmangeria familiei m-a ajutat, m-a făcut să apreciez foarte mult produsul tradițional atestat, produsul curat, românesc și am văzut cumva o piață neexploatată din punct de vedere gastronomic, turistic, dar și cultural. Am călătorit foarte mult în afara țării și am observat această tendință în creștere a pieței în viitor și în România, a turiștilor care caută experiențe gastronomice locale, unele chiar rafinate. Totodată, Geoparcul „Ținutul Buzăului”, cu locurile sale speciale, printre care și peșterile rupestre, Poarta lui Dumnezeu, a intrat în patrimoniul UNESCO anul acesta, iar acest lucru, cu siguranță, a avut un impact asupra traficului turistic.

Ana Maria Mircea

Având în vedere că restaurantul DACIA Romanian Dining are la bază gastronomia autohtonă, ingredientele folosite sunt tot tradiționale?

Desigur, am ales cele mai bune produse tradiționale, și anume faimosul nostru babic de Buzău, pitușca de Buzău care este aluatul dinainte de uscare și afumare al babicului, dar și vestiții cârnați de Pleșcoi, cât și alte bunătăți din carmangerie. Totodată, colaborăm cu Cooperativa Agricolă din Buzău, care aduce împreună cei mai buni fermieri și de unde ne luăm o parte din ingrediente. Am folosit, chiar de la început, apă alcalină la prepararea atât a băuturii, cât și a mâncării, câteva ingrediente bio și organice de la Life Care și Biologistic, dar secretul nostru constă în povestea babicului de Buzău, acel salam picant deosebit al locului, despre care legenda spune că însuși Napoleon l-a degustat și l-a îndrăgit.

Ai colaborat și cu chefi celebri pentru realizarea meniului?

Alături de noi, de la bun început, a fost Institutul culinar francez Escoffier din România, împreună cu trei chefi cu care am pornit acest concept de chef’s table și experiență rafinată, chefi care au participat la concursul internațional de artă culinară IKA – Culinary Olympics. Pe lângă aceasta, urmează și contracte de colaborare și imagine cu un chef celebru din România, în următorul an. Toate aceste colaborări au fost necesare pentru a găsi un echilibru în meniu, atât inspirațional, cât și pragmatic pentru piața locală.

Care sunt specialitățile restaurantului? Există în meniu un fel de mâncare ce poartă semnătura bucătarului-șef?

Dish-urile noastre diferențiatoare, care sunt „inima” restaurantului, sunt: tăiței meșteșugiți cu babic de Buzău, pitușcă, brânză de Horezu, trufe, Pârjoalele Haiducului cu pitușcă de Buzău, risotto cu cârnați de Pleșcoi, parmezan și petale de roșii uscate. Toate acestea vin servite cu un cloche și aromate cu rumeguș de fum. Bineînțeles, mai avem și alte bunătăți gurmande, cum ar fi obrăjorii de vită sau platourile noastre tradiționale atât din cele mai performante produse tradiționale din carne, cât și cel de brânzeturi românești maturate servite cu dulceață de ardei iute și nuci. Avem și câteva cocktailuri delicioase cu semnătură personală pe bază de vișinată și țuică.

Ana Maria Mircea

Denumirile preparatelor sunt deosebite. Ce te-a inspirat în alegerea acestora?

Am fost inspirați de cultura și arta României, dar și de piese de teatru, romane, opere atât din perioada interbelică, din vechiul București, cât și din folclorul românesc, desigur.

Care este preparatul tău preferat din prezent, din meniu, pe care îl recomanzi clienților ce trec pragul restaurantului?

Preparatul meu de suflet este reprezentat, bineînțeles, de tăițeii meșteșugiți cu babic de Buzău, pitușcă, brânză de Horezu, trufe, cu un sos deosebit și o aromă interesantă și foarte intensă în care iuțeala dată de pitușcă și de salamul uscat de babic face să îți lase pur și simplu gura apă. Există, totodată, și un desert special pentru mine, care se numește Inima Reginei Maria, un mousse de ciocolată albă și lapte de cocos, care vine servit, la fel, cu un cloche auriu.

Ce face restaurantul DACIA Romanian Dining să fie unic, memorabil și de neuitat?

Este, într-adevăr, o poveste specială prin faptul că am ambalat tradiția românească într-un brand de lux, într-o experiență memorabilă în care sunt îmbinate toate cele patru simțuri: auz, gust, vizual și miros, ceea ce te face să te simți învăluit de o experiență luxuriantă. Pentru că, așa cum spune și Bernard Fornas, CEO-ul Cartier International, fiecare provocare ca ambasador de vânzări trebuie luată cu smerenie și cu înțelegere față de procesul servirii de lux pe termen lung, pentru a ajunge la excelență în servire. Cred cu tărie că și brandurile românești pot să devină branduri de lux și merită acest lucru, pentru că România este o mină de aur neexploatată și nevalorificată suficient, iar potențialul ei este imens și ar fi bine să ne ațintim atenția și strădania mai mult în țara noastră și mai puțin în a copia și a ne inspira din alte țări și culturi. Totodată, anul viitor urmează să anunțăm că va fi primul restaurant din România by Fashion TV. Cu siguranță își va pune amprenta în petrecerile realizate și mood-ul care va fi în weekend în acest local, dar și în timpul săptămânii.

Ana Maria Mircea

Aveți vreun tratament special față de clienți? Ce îi face să se simtă unici?

Clienții se simt speciali atunci când sunt serviți de însuși bucătarul nostru șef, dar și prin faptul că li se acordă o atenție deosebită, li se oferă o conversație empatică și atentă, iar meniul este unul cu o mâncare onestă, gustoasă și la un preț corect. Mai mult decât atât, clienții noștri se simt de multe ori ca acasă, confortabil, pentru că o experiență de lux constă în a te simți confortabil în locul în care ești, cu mâncarea pe care o servești și în ambientul respectiv.

În cadrul restaurantului se pot organiza și petreceri private?

Am avut evenimente private speciale, cu muzică lăutărească veche, petreceri deosebite, dar și evenimente corporate, cu oaspeți care au venit de la București special pentru această experiență turistică rafinată alături de invitații lor.

Care sunt cele mai mari provocări cu care te confrunți atunci când vine vorba de îmbunătățirea experienței oaspeților?

Încă de la început, cea mai mare provocare, dintre toate câte au existat, a fost să atragem oamenii potriviți aliniați cu valorile brandului, care să ducă povestea noastră cu emoție la masă și să simtă, să transmită acest lucru mai departe oaspeților noștri.

Crezi că s-a schimbat comportamentul clienților în urma pandemiei?

Cu siguranță, clienții sunt cu mult mai conștienți de experiența plătită și de valoarea promisă, cât și de ceea ce primesc. Contează mult mai mult cum se simt și cum sunt tratați, mai mult decât doar ce mănâncă. De asemenea, am observat că apreciază și se bucură mai mult după această restricție și această repoziționare a pieței.

Care sunt planurile tale pentru viitorul apropiat?

Pentru anul 2023 am pregătit o redeschidere, un grand opening pentru că nu am apucat să îl facem în timpul pandemiei, când ne-au surprins evenimentele economice, deci practic urmează o strategie de marketing și PR, o colaborare cu chefi celebri, evenimente speciale, colaborarea cu Fashion TV care va debuta tot anul viitor, lansarea produselor noastre speciale DACIA Romanian Gourmet, o linie de vinuri specială, asortată cu colecția premium de produse din carne, dar și francizarea în alte orașe turistice atât din România, cât și din afara țării, în diaspora, unde oamenii își doresc o astfel de bijuterie de restaurant la ei acasă.

Urmează să construim și un hotel boutique sub același brand, care să ofere o experiență mai confortabilă turiștilor, dar am plănuit anul acesta și timp pentru proiectele mele de suflet: brandul meu de modă – Anne Marie d’Ange –, cât și serviciile de consultanță unde, din experiența mea, dau mai departe cunoaștere altora, în calitate de business mentor.